i-Road oto przyszłość wielkich miast?
Jeszcze nie tak dawno powszechne było hołdowanie zasadzie im więcej tym lepiej. Wieżowce wyrastały jak grzyby po deszczu, M3 przestały wystarczać i zmieniały się w 500 metrowe apartamenty, rosły również samochody i ich pojemność. Ten czas powoli mija. Stajemy się ekologiczni i ekonomiczni co wiąże się z minimalizacją.
Od wczoraj mieszkańcy Grenoble we Francji mogą korzystać z małych miejskich pojazdów i-Road, które dostarczyła marka Toyota. System Ha:mo ma funkcjonować w mieście przez trzy lata w formie testów, będzie w pełni zintegrowany z komunikacją miejską. Nie możesz w jakieś miejsce dojechac autobusem lub tramwajem, bierzesz i-Road.
Po rejestracji w systemie użytkownik otrzymuje kartę, nazwę oraz kod identyfikacyjny. Następnym krokiem jest ściągnięcie na tablet, smartfona czy komputer specjalnej aplikacji, która stworzyła Toyota. Wybierasz miejsce w którym chcesz rozpocząć podróż i gdzie ma się ona zakończyć. Po potwierdzeniu masz trzydzieści minut na dotarcie do stacji początkowej. Wynajem samochodu i-Road będzie kosztował 3 euro za pierwszych 15 minut, 2 euro za kolejny rozpoczęty kwadrans i potem kolejne 1 euro za każde rozpoczęte 15 minut. Dla osób z rocznym biletem na komunikację publiczną ceny są niższe i wynoszą 2 euro za pierwszych 15 minut i 1 euro za każdy kolejny kwadrans.
i-Road nie jest autem do ścigania się na autostradach. Trzykołowiec mierzy 2350 mm długości, 1445 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 1700 mm. Napęd pochodzi z dwóch 2 kW silników elektrycznych zamontowanych na przednich kołach. Nowi użytkownicy systemu testowanego we Francji musza przejść specjalne szkolenie. 1,5-godzinny trening ma oswoić kierowców z nietypowym prowadzeniem pojazdu, wychylaniem w trakcie zakrętów i skretnym tylnym kołem.
Wiele wskazuje na to, że powinniśmy oswoić się z widokiem tego typu stworków.
Od wczoraj mieszkańcy Grenoble we Francji mogą korzystać z małych miejskich pojazdów i-Road, które dostarczyła marka Toyota. System Ha:mo ma funkcjonować w mieście przez trzy lata w formie testów, będzie w pełni zintegrowany z komunikacją miejską. Nie możesz w jakieś miejsce dojechac autobusem lub tramwajem, bierzesz i-Road.
i-Road nie jest autem do ścigania się na autostradach. Trzykołowiec mierzy 2350 mm długości, 1445 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 1700 mm. Napęd pochodzi z dwóch 2 kW silników elektrycznych zamontowanych na przednich kołach. Nowi użytkownicy systemu testowanego we Francji musza przejść specjalne szkolenie. 1,5-godzinny trening ma oswoić kierowców z nietypowym prowadzeniem pojazdu, wychylaniem w trakcie zakrętów i skretnym tylnym kołem.
Wiele wskazuje na to, że powinniśmy oswoić się z widokiem tego typu stworków.
Autor: K. Szreder
1
Komentarze do:i-Road oto przyszłość wielkich miast?
Dodaj komentarz
i-Road oto przyszłość wielkich miast?
MiałaMaja // 30.10.2014 13.40Ciekawe rozwiązanie, sama na co dzień jeżdżę yaris hybrydą, opierając się na własnym doświadczeniu, śmiało mogę stwierdzić że toyota produkuje samochody dostosowane do potrzeb swoich klientów i zakorkowanego miasta ;-)
- Podobne
- Toyota i-Road - koncepcyjny pojazd przyszłości?
- Kolorowy zawrót głowy na targach motoryzacyjnych w Detroit
- Pixis Joy - nowość od Toyoty
- Nowa Toyota C-HR już w Polsce
- Polka laureatką w konkursie "Toyota Dream Car Art Contest"
- Toyota 4Runner – wersje specjalne TRD Off-Road
Zajrzyj do wnętrza nowej Toyoty CH-R
Nowa Toyota Hilux w Polsce
Toyota S-FR powalczy z Mazdą MX-5?
Toyota Prius - nowa generacja
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »