Symbol |
Wygląd |
Znaczenie |
Objaśnienie |
G-1a |
|
Słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni |
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10. 1 |
G-1b |
|
Słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni |
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany w 2/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem. 1 |
G-1c |
|
Słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni |
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany w 1/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem. 1 |
G-1d |
|
Słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni |
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10. 1 |
G-1e |
|
Słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni |
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany w 2/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem. 1 |
G-1f |
|
Słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni |
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany w 1/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem. 1 |
G-2 |
|
Sieć pod napięciem |
Oznacza, że nad przejazdem kolejowym zawieszona jest sieć trakcyjna. Do dnia 31.12.2005 umieszczona przed przejazdem kolejowym tablica z białym tłem, na której umieszczono symbol czaszki i napis "Baczność! Nie dotykać przewodów!" miała takie samo znaczenie jak znak G-2. |
G-3 |
|
Krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym |
Wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; informuje, że na przejeździe występuje jeden tor. |
G-4 |
|
Krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym |
Wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; informuje, że na przejeździe występuje wiecej niż jeden tor. |
1 Jeżeli ze względu na warunki lokalne znaki ostrzegawcze umieszczono bliżej niż w odległości dla tych znaków przewidzianej, to pod znakiem ostrzegawczym umieszcza się słupek z dwiema kreskami, a słupek z jedną kreską na 1/2 odległości znaku ostrzegawczego. Jeżeli znak ostrzegawczy umieszczono w bezpośredniej bliskości przejazdu, to stosuje się tylko słupek z jedną kreską umieszczony pod znakiem ostrzegawczym. |