Wszystko, co o rowerze elektrycznym wiedzieć trzeba
Rower elektryczny to doskonała alternatywa dla samochodu, szczególnie, gdy trzeba codziennie stać w korkach. Taki rower zapewnia odpowiednią dzienną dawkę ruchu, mobilność, a przede wszystkim przyjemność z jazdy.
Miłośników rowerów jest wielu, ale nie każdy jest gotowy, aby rower stał się jego głównym środkiem komunikacyjnym. Teraz jest to możliwe, ponieważ na rynku stale powiększa się oferta rowerów elektrycznych. Są one świetnym rozwiązaniem dla tych, którzy nie koniecznie czują się na siłach, aby przemierzyć większe odległości właśnie na rowerze, także z powodów zdrowotnych.
Rower elektryczny rozwiązuje ten problem, bo dzięki elektrycznemu wspomaganiu jazda staje się przyjemna i szybka.
Rower elektryczny na pierwszy rzut oka nie różni się diamteralnie od zwykłego. Najbardziej istotną różnicą jest to, że posiada napęd elektryczny w postaci silnika elektrycznego bezszczotkowego - w skrócie z j.ang. BLDC. Moc takiego silnika jest w polskim i unijnym prawie regulowana odpowiednimi przepisami.
Zgodnie z nimi rower elektryczny nie może mieć mocy większej niż 250W i napięcia powyżej 48V, a przy tym nie można na nim przekraczać prędkości 25 km/h podczas jazdy ze wspomaganiem. Cechą charakterystyczną rowerów elektrycznych jest to, że wspomaganie w rowerze działa tylko wtedy, gdy pedałujemy. Nie ma możliwości jechania na nim, nie wykonując żadnej pracy nogami. Wspomaganie podczas pedałowania włącza się automatycznie, a zapewnia je silnik, montowany najczęściej w piastach przedniego lub tylnego koła.
Drugim równie ważnym elementem roweru elektrycznego jest akumulator, który w zależności od modelu roweru oraz pomysłu producenta może znajdować się pod siodełkiem lub na bagażniku, ale może również być przymocowany do ramy roweru. Do wyboru są dwa typy akumulatorów: kwasowo-ołowiowe oraz litowo-jonowe. Te pierwsze to rozwiązanie tańsze, a co za tym idzie także ze stosunkowo małą pojemnością akumulatora,co przekłada się na jego krótszy czas pracy.
Oprócz tego akumulator tego typu ma niską liczbę cykli ładowania i rozładowania - szacunkowo podaje się, że może on wytrzymać około 300 takich cykli. Akumulator litowo-jonowy wykonany jest już w nowszej technologii, dzięki której akumulator może wystarczyć od 800 do 1500 cykli ładowania i rozładowania, jak również ma szerszy zakres temperaturowy, umożliwiający jeżdżenie rowerem do późnej jesieni.
Na długość pracy akumulatora w jednym cyklu ładowania ma wpływ wiele czynników, np: w jakim trybie pracy jeździ rower, po jakim terenie, z jaką prędkością, jak długa jest trasa, masa rowerzysty, ile razy rower się zatrzymuje i rusza.
Warto również wspomnieć o tym, że żywotność akumulatora można wydłużyć, dzięki regularnemu użytkowaniu roweru. Jeśli będziemy go ładować zaraz po zakończonej jeździe, to również wpłynie to na przedłużenie jego żywotności.Koszt jednego ładowania akumulatora nie jest duży, bo waha się pomiędzy 1-2 zł, co oczywiście uzależnione jest od typu baterii i jej pojemności.
Jedno ładowanie starcza na przejechanie trasy od 30 do nawet 120 km (to również uzależnione jest od typu roweru, akumulatora oraz typu trasy). Ładowanie roweru przeważnie trwa około 2,5 - 3 godzin i najlepiej nie przeciągać tego procesu, aby nie osłabiać przeładowaniem baterii.
Rowery elektryczne mogą jeździć w różnych trybach jazdy, a najczęściej wyposażone są w tryb Eco - świetny do poruszania się po mieście, po asfaltowych drogach i w miarę płaskim terenie. Typowym trybem dla większości rowerów jest także tryb Turbo, oznaczający jazdę sportową, która może nawet przerodzić się w wyczynową.
Oprócz tego, rowery elektryczne powinny posiadać tryb jazdy typu Trip, dzięki któremu będzie można pokonać ze wspomaganiem długie trasy, także te wiodące po zróżnicowanym terenie. Jeśli zależy nam na tym, aby rower elektryczny posiadał obszerny zestaw trybów pracy, to musimy zdawać sobie sprawę z tego, że jego cena będzie odpowiednio większa, ale z kolei przełoży się to na większy komfort jazdy.
Wybierając dla siebie rower elektryczny, należy najpierw zastanowić się nad tym, do jakiej jazdy jest on nam potrzebny. Odpowiedź na to pytanie od razu sprecyzuje nam typ roweru, a jest w czym wybierać, ponieważ dostępne są rowery elektryczne górskie, trekking, miejskie, mtb, a także elektryczne składane. Wybór jest spory, dzięki czemu można dobrać rower najbardziej odpowiadający naszym potrzebom.
Jedyną wadą roweru elektrycznego, o której należy wiedzieć, jest jego waga. Szczególnie odczują ją kobiety i osoby starsze, mogące mieć problem z wniesieniem roweru po schodach do domu lub do piwnicy. Konstrukcja roweru elektrycznego nie jest lekka, ponieważ sam silnik i akumulator ważą od 5 do 7 kg i właśnie tyle należy doliczyć do wagi zwykłego roweru. Niektóre rowery mogą ważyć nawet 40 kg, w zależności od tego, jakie posiadają wyposażenie.
Rower elektryczny może stać się bardzo wygodnym środkiem komunikacji. Dzięki elektrycznemu wspomaganiu żadna górka czy wzniesienie nie będzie straszne. Jeżdżąc takim rowerem zbytnio nie odczujemy zmęczenia, dzięki czemu śmiało można nim dojeżdżać do pracy, zachowując świeżość i energię na cały dzień.
Z pewnością osoby stawiające na ekologię oraz zdrowy tryb życia będą takim rozwiązaniem zainteresowane, choć mamy nadzieję, że rower elektryczny stanie się równie popularny, co w krajach zachodniej Europy.
Więcej przydatnych informacji o rowerach elektrycznych znajdziecie Państwo na stronie sklepu, specjalizującego się w ich sprzedaży.
Miłośników rowerów jest wielu, ale nie każdy jest gotowy, aby rower stał się jego głównym środkiem komunikacyjnym. Teraz jest to możliwe, ponieważ na rynku stale powiększa się oferta rowerów elektrycznych. Są one świetnym rozwiązaniem dla tych, którzy nie koniecznie czują się na siłach, aby przemierzyć większe odległości właśnie na rowerze, także z powodów zdrowotnych.
Rower elektryczny rozwiązuje ten problem, bo dzięki elektrycznemu wspomaganiu jazda staje się przyjemna i szybka.
Rower elektryczny na pierwszy rzut oka nie różni się diamteralnie od zwykłego. Najbardziej istotną różnicą jest to, że posiada napęd elektryczny w postaci silnika elektrycznego bezszczotkowego - w skrócie z j.ang. BLDC. Moc takiego silnika jest w polskim i unijnym prawie regulowana odpowiednimi przepisami.
Drugim równie ważnym elementem roweru elektrycznego jest akumulator, który w zależności od modelu roweru oraz pomysłu producenta może znajdować się pod siodełkiem lub na bagażniku, ale może również być przymocowany do ramy roweru. Do wyboru są dwa typy akumulatorów: kwasowo-ołowiowe oraz litowo-jonowe. Te pierwsze to rozwiązanie tańsze, a co za tym idzie także ze stosunkowo małą pojemnością akumulatora,co przekłada się na jego krótszy czas pracy.
Oprócz tego akumulator tego typu ma niską liczbę cykli ładowania i rozładowania - szacunkowo podaje się, że może on wytrzymać około 300 takich cykli. Akumulator litowo-jonowy wykonany jest już w nowszej technologii, dzięki której akumulator może wystarczyć od 800 do 1500 cykli ładowania i rozładowania, jak również ma szerszy zakres temperaturowy, umożliwiający jeżdżenie rowerem do późnej jesieni.
Na długość pracy akumulatora w jednym cyklu ładowania ma wpływ wiele czynników, np: w jakim trybie pracy jeździ rower, po jakim terenie, z jaką prędkością, jak długa jest trasa, masa rowerzysty, ile razy rower się zatrzymuje i rusza.
Warto również wspomnieć o tym, że żywotność akumulatora można wydłużyć, dzięki regularnemu użytkowaniu roweru. Jeśli będziemy go ładować zaraz po zakończonej jeździe, to również wpłynie to na przedłużenie jego żywotności.Koszt jednego ładowania akumulatora nie jest duży, bo waha się pomiędzy 1-2 zł, co oczywiście uzależnione jest od typu baterii i jej pojemności.
Jedno ładowanie starcza na przejechanie trasy od 30 do nawet 120 km (to również uzależnione jest od typu roweru, akumulatora oraz typu trasy). Ładowanie roweru przeważnie trwa około 2,5 - 3 godzin i najlepiej nie przeciągać tego procesu, aby nie osłabiać przeładowaniem baterii.
Rowery elektryczne mogą jeździć w różnych trybach jazdy, a najczęściej wyposażone są w tryb Eco - świetny do poruszania się po mieście, po asfaltowych drogach i w miarę płaskim terenie. Typowym trybem dla większości rowerów jest także tryb Turbo, oznaczający jazdę sportową, która może nawet przerodzić się w wyczynową.
Oprócz tego, rowery elektryczne powinny posiadać tryb jazdy typu Trip, dzięki któremu będzie można pokonać ze wspomaganiem długie trasy, także te wiodące po zróżnicowanym terenie. Jeśli zależy nam na tym, aby rower elektryczny posiadał obszerny zestaw trybów pracy, to musimy zdawać sobie sprawę z tego, że jego cena będzie odpowiednio większa, ale z kolei przełoży się to na większy komfort jazdy.
Wybierając dla siebie rower elektryczny, należy najpierw zastanowić się nad tym, do jakiej jazdy jest on nam potrzebny. Odpowiedź na to pytanie od razu sprecyzuje nam typ roweru, a jest w czym wybierać, ponieważ dostępne są rowery elektryczne górskie, trekking, miejskie, mtb, a także elektryczne składane. Wybór jest spory, dzięki czemu można dobrać rower najbardziej odpowiadający naszym potrzebom.
Jedyną wadą roweru elektrycznego, o której należy wiedzieć, jest jego waga. Szczególnie odczują ją kobiety i osoby starsze, mogące mieć problem z wniesieniem roweru po schodach do domu lub do piwnicy. Konstrukcja roweru elektrycznego nie jest lekka, ponieważ sam silnik i akumulator ważą od 5 do 7 kg i właśnie tyle należy doliczyć do wagi zwykłego roweru. Niektóre rowery mogą ważyć nawet 40 kg, w zależności od tego, jakie posiadają wyposażenie.
Rower elektryczny może stać się bardzo wygodnym środkiem komunikacji. Dzięki elektrycznemu wspomaganiu żadna górka czy wzniesienie nie będzie straszne. Jeżdżąc takim rowerem zbytnio nie odczujemy zmęczenia, dzięki czemu śmiało można nim dojeżdżać do pracy, zachowując świeżość i energię na cały dzień.
Z pewnością osoby stawiające na ekologię oraz zdrowy tryb życia będą takim rozwiązaniem zainteresowane, choć mamy nadzieję, że rower elektryczny stanie się równie popularny, co w krajach zachodniej Europy.
Więcej przydatnych informacji o rowerach elektrycznych znajdziecie Państwo na stronie sklepu, specjalizującego się w ich sprzedaży.
Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Wszystko, co o rowerze elektrycznym wiedzieć trzeba
Dodaj komentarz
- Podobne
- Jestem rowerzystką i to mnie wkurza!
- Pininfarina Fuoriserie - elektryczny rower inspirowany latami 30
- Co daje jazda na rowerze?
- Elektryczny rower od marki Kia
- Kit Bike - koncepcyjny składany rower od Lucid Design
- Tankuj Energię! Przejedź się skuterem z okazji Dnia Bez Samochodu!
Jeep Compas II w nowej odsłonie
LOCA Bikes - dobre bo krajowe!
Rolls-Royce Dawn przepych kontrolowany!
Klopsik - wiecznie uśmiechnięty pies!
BMW Badanie rynku Bezpieczeństwo Bezpieczeństwo na drodze Bezpieczeństwo w podróży Bezpieczna podróż Bezpieczna podróż ze zwierzakiem Gadżety Impreza Kobieta Kobieta za kierownicą Odjechane Podróże Policja Prawo Prawo jazdy Przepisy Rower Rowerzyści
Więcej »