Volkswagen XL1 - debiut w Polsce podczas Poznań Motor Show
Dodano: 29. 03. 2014
Tagi: Volkswagen, Poznań, Premiera motoryzacyjna, Targi motoryzacyjne, Volkswagen XL1
Tagi: Volkswagen, Poznań, Premiera motoryzacyjna, Targi motoryzacyjne, Volkswagen XL1
Volkswagen XL1 ze zużyciem paliwa wynoszącym 0,9 l/100 km jest najoszczędniejszym seryjnie produkowanym samochodem świata. Dzięki systemowi hybrydy plug-in to dwuosobowe auto może pokonać nawet 50 kilometrów tylko na prąd, czyli bez emisji substancji szkodliwych.
Pod względem konstrukcji XL1 realizuje w stu procentach zasady obowiązujące w odniesieniu do samochodów sportowych: niewielka masa (795 kg), perfekcyjna aerodynamika (Cw 0,189) i nisko położony punkt ciężkości (wysokość samochodu 1.153 mm).
Dlatego temu efektywnemu Volkswagenowi wystarczy tylko 6,2 kW/ 8,4 KM, aby przemieszczać się ze stałą prędkością 100 km/h. W trybie elektrycznym na przejechanie jednego kilometra Volkswagen zużywa poniżej 0,1 kWh.
Efektywność i przyjemność jazdy. Supernowoczesna, lekka konstrukcja, perfekcyjna aerodynamika i system hybrydowy plug-in, składający się z dwucylindrowego silnika TDI (35 kW / 48 KM), silnika elektrycznego (20 kW / 27 KM), 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej (DSG) i baterii litowo – jonowej (pojemność: 5,5 kWh) sprawiają, że nowy Volkswagen XL1 emituje tylko 21 g/km CO2.
Rozwijający prędkość maksymalną 160 km/h (ograniczoną elektronicznie) XL1 może w razie potrzeby przyspieszyć od zera do 100 km/h w zaledwie 12,7 sekundy.
XL1 ma długość 3.888 mm, szerokość 1.665 mm i wysokość tylko 1.153 mm. Według standardów dla samochodów osobowych, są to ekstremalne wymiary. Dla porównania: aktualny Polo ma podobną długość (3.972 mm) i szerokość (1.682 mm), jest jednak znacznie wyższy (1.453 mm).
Nawet rasowy samochód sportowy, jak aktualny Porsche Cayman, jest o 141 milimetrów wyższy (1.294 mm). Odpowiednio spektakularny jest też wygląd XL1 – to samochód jutra budowany dzisiaj.
Pod względem konstrukcji XL1 realizuje w stu procentach zasady obowiązujące w odniesieniu do samochodów sportowych: niewielka masa (795 kg), perfekcyjna aerodynamika (Cw 0,189) i nisko położony punkt ciężkości (wysokość samochodu 1.153 mm).
Dlatego temu efektywnemu Volkswagenowi wystarczy tylko 6,2 kW/ 8,4 KM, aby przemieszczać się ze stałą prędkością 100 km/h. W trybie elektrycznym na przejechanie jednego kilometra Volkswagen zużywa poniżej 0,1 kWh.
Rozwijający prędkość maksymalną 160 km/h (ograniczoną elektronicznie) XL1 może w razie potrzeby przyspieszyć od zera do 100 km/h w zaledwie 12,7 sekundy.
XL1 ma długość 3.888 mm, szerokość 1.665 mm i wysokość tylko 1.153 mm. Według standardów dla samochodów osobowych, są to ekstremalne wymiary. Dla porównania: aktualny Polo ma podobną długość (3.972 mm) i szerokość (1.682 mm), jest jednak znacznie wyższy (1.453 mm).
Nawet rasowy samochód sportowy, jak aktualny Porsche Cayman, jest o 141 milimetrów wyższy (1.294 mm). Odpowiednio spektakularny jest też wygląd XL1 – to samochód jutra budowany dzisiaj.
Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Volkswagen XL1 - debiut w Polsce podczas Poznań Motor Show
Dodaj komentarz
- Podobne
- Kia Stinger - moc i sportowe osiągi mówią same za siebie
- Kia Telluride - światowa premiera samochodu koncepcyjnego na salonie w Detroit
- Mercedes G500 4x4² - koncepcyjny model zadebiutuje w Genewie
- Bulli T2 oraz e-load Up! elektryfikują Hanower
- Volkswagen Golf Alltrack - pierwsze informacje
- Nowy Volkswagen Scirocco już w polskich salonach
Volkswagen XL1 - zielone światło
VW Golf GTI - dziewczyny lubią brąz!
Volkswagen Golf R od Hamman Japan - biała dama na sterydach
Kultowy VW Beetle z klocków LEGO
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »