Voklswagen Golf R: 300 KM i nie ma mocnych
Dodano: 30. 01. 2014
Tagi: Volkswagen, Volkswagen Golf R, Kobieta, Kobieta za kierownicą, Kobiecy samochód, Volkswagen Gol
Tagi: Volkswagen, Volkswagen Golf R, Kobieta, Kobieta za kierownicą, Kobiecy samochód, Volkswagen Gol
Marka Volkswagen rozpoczyna rok 2014 wprowadzeniem na rynek jednego z najbardziej sportowych samochodów kompaktowych na świecie: nowego Golfa R.
Czwarta generacja tego sportowego auta napędzana jest nowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) o mocy 300 KM, mocniejszym o 30 KM i jednocześnie oszczędniejszym o 18% w porównaniu z poprzednikiem.
Jak we wszystkich trzech poprzednich generacjach Golfa R, także w nowym modelu moc silnika jest przenoszona na drogę przez stały napęd na wszystkie koła. W tym przypadku jest to najnowsza wersja systemu 4Motion ze sprzęgłem Haldex piątej generacji. O wysoką dynamikę Golfa R dba zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz funkcja ESC Sport (po raz pierwszy z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym).
Opcjonalne elementy wyposażenia to udoskonalona adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy i nowym trybem Race.
Na polskim rynku Volkswagen Golf R startuje od 147 490 złotych.
Golf R z manualną skrzynią biegów potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h zaledwie 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s); z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG sprint zajmuje nowemu Golfowi R tylko 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Mimo wysokich osiągów jezdnych i mocy zwiększonej o 30 KM udało się według danych fabrycznych zmniejszyć zużycie paliwa do 7,1 l/100 km (poprzednik: 8,5/100 km). Emisja CO2 obniżyła się analogicznie ze 199 g/km do 165 g/km.
Jeszcze oszczędniejszy jest Golf R, jeżeli zamontowana jest w nim opcjonalna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG: w tym przypadku znormalizowane spalanie wynosi według producenta około 6,9 l/100 km (159 g/km CO2). W porównaniu z poprzednikiem z DSG (8,4 l/100 km) oszczędność wynosi 1,5 l/100 km (18%).
Obie wersje tego sportowego auta spełniają wymagania klasy emisji spalin Euro 6.
Nowy Golf R jest wyposażony w całą gamę rozwiązań zaprojektowanych specjalnie dla niego. Obok charakterystycznych zderzaków, progów i 18-calowych obręczy kół ze stopu metali lekkich (z oponami 225/40) Golfa R wyróżniają takie elementy jak seryjne reflektory bi-ksenonowe z nowymi, diodowymi światłami dziennymi (w formie podwójnego "U"), ciemnoczerwone światła tylne i układ wydechowy z czterema chromowanymi końcówkami.
We wnętrzu sportowego Volkswagena znajdziemy sportowe siedzenia pokryte tapicerką z tkaniny i Alcantary, trójramienną, sportową kierownicę obszytą skórą, oświetlenie Ambient, automatyczną klimatyzację oraz radio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym.
Czwarta generacja tego sportowego auta napędzana jest nowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) o mocy 300 KM, mocniejszym o 30 KM i jednocześnie oszczędniejszym o 18% w porównaniu z poprzednikiem.
Jak we wszystkich trzech poprzednich generacjach Golfa R, także w nowym modelu moc silnika jest przenoszona na drogę przez stały napęd na wszystkie koła. W tym przypadku jest to najnowsza wersja systemu 4Motion ze sprzęgłem Haldex piątej generacji. O wysoką dynamikę Golfa R dba zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz funkcja ESC Sport (po raz pierwszy z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym).
Na polskim rynku Volkswagen Golf R startuje od 147 490 złotych.
Golf R z manualną skrzynią biegów potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h zaledwie 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s); z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG sprint zajmuje nowemu Golfowi R tylko 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Mimo wysokich osiągów jezdnych i mocy zwiększonej o 30 KM udało się według danych fabrycznych zmniejszyć zużycie paliwa do 7,1 l/100 km (poprzednik: 8,5/100 km). Emisja CO2 obniżyła się analogicznie ze 199 g/km do 165 g/km.
Jeszcze oszczędniejszy jest Golf R, jeżeli zamontowana jest w nim opcjonalna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG: w tym przypadku znormalizowane spalanie wynosi według producenta około 6,9 l/100 km (159 g/km CO2). W porównaniu z poprzednikiem z DSG (8,4 l/100 km) oszczędność wynosi 1,5 l/100 km (18%).
Obie wersje tego sportowego auta spełniają wymagania klasy emisji spalin Euro 6.
Nowy Golf R jest wyposażony w całą gamę rozwiązań zaprojektowanych specjalnie dla niego. Obok charakterystycznych zderzaków, progów i 18-calowych obręczy kół ze stopu metali lekkich (z oponami 225/40) Golfa R wyróżniają takie elementy jak seryjne reflektory bi-ksenonowe z nowymi, diodowymi światłami dziennymi (w formie podwójnego "U"), ciemnoczerwone światła tylne i układ wydechowy z czterema chromowanymi końcówkami.
We wnętrzu sportowego Volkswagena znajdziemy sportowe siedzenia pokryte tapicerką z tkaniny i Alcantary, trójramienną, sportową kierownicę obszytą skórą, oświetlenie Ambient, automatyczną klimatyzację oraz radio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym.
Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Voklswagen Golf R: 300 KM i nie ma mocnych
Dodaj komentarz
- Podobne
- Nowy Golf - już dzisiaj można składać zamówienia
- Golf GTI Clubsport na 40. urodziny legendy
- Nowy Nissan Micra - zupełnie nowe wcielenie małego hatchbacka
- Volkswagen Golf rok modelowy 2017 po liftingu
- Odświeżony Golf zadebiutuje w listopadzie
- Fiat 500 Riva: „najmniejszy jacht świata” i symbol włoskiego piękna.
Volkswagen Golf R od Hamman Japan - biała dama na sterydach
VW Golf R SchwabenFolia - wesoła pszczoła
VW Golf GTI - dziewczyny lubią brąz!
Kultowy VW Beetle z klocków LEGO
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »