Unijni urzędnicy chcą okresowych badań technicznych motocykli
Eksperci UE szacują, że już co dwunasty wypadek z udziałem motocyklistów wynika z defektów technicznych motocykli*.
W Polsce, w 2012 roku motocykliści byli sprawcami 994 wypadków, w których zginęło łącznie 151 osób, a aż 1046 zostało rannych. Najwięcej tego typu zdarzeń miało miejsce w lipcu oraz w sierpniu**.
– Wśród wypadków spowodowanych przez motocyklistów przeważają te, które zaistniały w wyniku niedostosowania prędkości do warunków ruchu, nieprawidłowego wyprzedzania i niezachowania bezpiecznej odległości między pojazdami. Pozostali użytkownicy ruchu drogowego mogą zabezpieczyć się przed takimi sytuacjami zachowując wzmożoną ostrożność i pamiętając o tym, że motocykl ma inną dynamikę czy drogę hamowania niż samochód. O tym, że za wypadki z udziałem motocyklistów odpowiada także stan techniczny pojazdów, wciąż mówi się jednak niewiele – komentuje Bogumił Papierniok, ekspert motoryzacyjny sieci ProfiAuto.
– Zgodnie z obecnymi przepisami, w Polsce motocykl podlega pierwszemu przeglądowi po trzech latach od daty pierwszej rejestracji, kolejnemu po dwóch latach, a następnie co roku. W innych krajach Unii przepisy wyglądają różnie, w niektórych motocykle w ogóle nie są objęte obowiązkowym badaniem. W obliczu niepokojących statystyk europejskich, warto się zastanowić nad ujednoliceniem zapisów – zaznacza Bogumił Papierniok.
Europejski Komisarz ds. Transportu, Siim Kallas uważa, iż zapisy dotyczące wnikliwej kontroli technicznej motocykli to kolejny krok w kierunku wytyczonych przez UE celów zakładających zmniejszenie o połowę liczby ofiar śmiertelnych wypadków na europejskich drogach do 2020 r. Komisja Europejska zakłada, że nowe przepisy zostaną ustalone do końca tego roku.
* Dane UE (http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-13-637_en.htm)
** DANE KGP
Źródło: Informacja prasowa
Unijni urzędnicy chcą okresowych badań technicznych motocykli
Dodaj komentarz
- Podobne
- 2016 Triumph Thruxton and Thruxton R - do zakochania jedenk krok!
- Jak dobrze spakować się na podróż motocyklem?
- Francuscy motocykliści mówią "NIE" obniżeniu limtów prędkości
- Obalamy stereotypy i wyjaśniamy kwestie kobiety na motocyklu
- Opony – bezpieczeństwo jest najważniejsze.
- Od 1 lipca we Francji obowiązuje zakaz używania słuchawek podczas jazdy
Kalendarz na rok 2014 od Confederate Motorcycles
Dla pań i panów: kolekcja BMW Motorrad 2015
Suzuki SV650 Scrambler - edycja limitowana
Yamaha Yard Built XSR700 Otokomae od AD HOC