Sześć zer na czterech kołach - jak to wygląda w Polsce?
Dodano: 07. 02. 2014
Tagi: Aston Martin, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Kobieta, Kobieta za kierownicą
Tagi: Aston Martin, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Kobieta, Kobieta za kierownicą
Co wybrać: nowe Ferrari czy 4-pokojowe mieszkanie na warszawskim Wilanowie? A może zamiast jednego Ferrari kupić 36 Fiatów Panda ? Ktoś powie, że to abstrakcyjny dylemat. Niekoniecznie. Wystarczy mieć wolne 1,28 mln zł, by stanąć przed podobnym wyborem.
Średnia cena kupowanego w Polsce nowego modelu Ferrari sięga ok. 1,28 mln zł i jest to kwota, za którą można kupić albo jedno nowe, 150-metrowe mieszkanie w Wilanowie, albo 36 równie nowych Pand. Jeśli przyjąć, że auta zmieniamy co 3-4 lata, to okaże się, że wystarczy nam małych Fiatów do końca długiego życia. Czy równie długo wytrzyma w dobrej kondycji jedno Ferrari? Wątpliwe, choć niewykluczone. Pewne jest natomiast, że włoskie superauto nie zaoferuje nam tyle miejsca do spania, co 4-pokojowy apartament. Nie za to jednak kochamy Ferrari oraz inne samochody z kategorii aut super luksusowych.
Jeśli jednak zdecydujemy się na zakup Ferrari jako służbowej pomocy drogowej, nasze uczucie do samochodów z czarnym koniem na masce zostanie dodatkowo wynagrodzone. W kieszeni pozostanie nam średnio ponad 229 tys. zł z tytułu odliczenia kwoty podatku VAT od auta firmowego. Za tę sumę naszą flotę samochodów możemy jeszcze uzupełnić o 3 Skody Octavie lub 5 Dacii Sandero lub 6 Fiatów Panda. O apartamencie w prestiżowej lokalizacji w Warszawie możemy jednak zapomnieć. Ale na dwupokojowe mieszkanie na obrzeżach miasta jeszcze starczy.
Przeciętny nabywca nowego samochodu w Polsce raczej nie ma takich dylematów. Skoda, Volkswagen, Toyota, Ford – tak wygląda czołówka najpopularniejszych marek w Polsce. Średnio na prywatne auto Polak wydał w 2013 roku prawie 72 tys. zł, nieco bardziej rozrzutny był, gdy kupował samochód służbowy – taki zakup kosztował go średnio 91,4 tys. zł.
Elita na polskich drogach
A jak prezentuje się zestawienie liderów najbardziej elitarnych segmentów rynku samochodowego? Ulicom polskich miast daleko do widoków jakie podziwiać mogą miłośnicy motoryzacji z bogatszych metropolii europejskich. Gdyby jednak dobrze się przypatrzyć, to można wyłowić nieco ciekawych okazów. Tym bardziej, że w 2013 roku Polacy kupili 61 nowych aut z kategorii najbardziej luksusowych, o łącznej wartości 59.880.902 zł. Mało? Jeśli dodać auta premium, to już łączna wartość segmentu aut luksusowych i premium sięgnie 4.619.431.373 zł czyli ok. 20% rynku. Jest więc o co walczyć.
1.Maserati 17 egzemplarzy (2012 | 2)
Średnia cena ważona: 652.389 PLN
Pierwsza pozycja w 2013 roku przypadła marce, o której do niedawna z pewnością niewiele osób spoza szerokiego grona miłośników motoryzacji słyszało. Być może dzięki nowemu importerowi, a być może dzięki połączeniu sportowych walorów Ferrari i praktyczności aut Fiata, którego własność Maserati stanowi.
2.Bentley 16 egzemplarzy (2012 | 2)
Średnia cena ważona: 940.431 PLN
O jedną sztukę Bentley przegrał w 2013 roku z Maserati, przez co zajął drugie miejsce w zestawieniu (2013 – 16 szt.; 2012 – 10 szt.). Połączenie niemieckiej precyzji i brytyjskiej tradycji pozwala Bentleyowi nawiązywać do sukcesów jakie na polskim rynku odnosi inna marka koncernu z Wolfsburga: Skoda.
3. Ferrari 15 egzemplarzy (2012 | 11)
Średnia cena ważona: 1.277.204 PLN
O jedną sztukę mniej od Bentleya zarejestrowano w Polsce w minionym roku samochodów Ferrari co pozwoliło zająć włoskiej marce z rumakiem w herbie najniższą pozycję na podium – 3 miejsce, czyli dokładnie tak samo jak w ostatnim sezonie F1.
4. Aston Martin 9 egzemplarzy (2012 | 4)
Średnia cena ważona: 1.215.037
Czwarty jest Martin. Aston Martin. Dziewięć sztuk kupionych w 2013 roku to ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej, jednak samochód Bonda wciąż stanowi egzotyczny widok na Polskich ulicach. Zresztą typowy agent też nie nazywa się u nas James, a swojsko i po prostu Tomek.
5. Rolls Royce 3 egzemplarze (2012 | 3)
Średnia cena ważona: 1.000.000 PLN
Sporo mniej, bowiem jedynie 3 zarejestrowali Polacy Rolls Royce’ów, przez co marka plasuje się na pozycji nr 5. Odległa pozycja Brytyjczyków z Goodwood w rankingu może dziwić. W końcu Rolls Royce jest większy i pojemniejszy od typowego Astona czy Ferrari zatem nie tylko można się w nim pokazać, ale jeszcze śmiało wybrać się Rollsem z całą rodziną nad morze, bądź na weekend za miasto, na działkę.
6. Lamborghini 1 egzemplarz (2012 | 1)
Średnia cena ważona: brak w oficjalnej ofercie
Na polskich drogach najtrudniej byłoby wypatrzyć Lamborghini, zajmujące szóste miejsce w rankingu sprzedaży super samochodów. Przynajmniej jeśli chodzi o auta włoskiego producenta traktorów zarejestrowane w 2012 i 2013 roku. Polsce przybyły w tych latach dwa takie okazy. Czyżby reklama jaką robi marce Mariusz Pudzianowski prezentując się w swoim żółtym Murcielago odnosiła skutek?
Na co dzień i od święta
Pomiędzy segmentem aut superluksusowych a popularnych sytuuje się klasa aut premium. I choć widok jej przedstawicieli nie przyspiesza tak rytmu serca jak czynią to auta pokroju Lamborghini, Ferrari, czy Aston Martina to dla większości Polaków modele tego segmentu i tak pozostają w sferze marzeń. Dość powiedzieć, że średnia cena pojazdu to 229.650 PLN (czyli, przypominamy, tyle ile wynosi kwota VAT od średniego Ferrari). W sumie na zarejestrowane w Polsce nowe auta marek premium wydano w 2013 roku 4 559 550 471 PLN (czyli prościej: prawie 4,56 mld zł). Jak kształtuje się pierwsza dziesiątka tego segmentu? Szczegóły poniżej.
1. BMW 6269 egzemplarzy (2012 | 5555)
Średnia cena ważona: 194.992 PLN
Kwota wystarczyłaby na zakup BMW serii 5 ze 184-konnym silnikiem diesla i ośmiobiegową skrzynią automatyczną.
2. Mercedes 5667 egzemplarzy (2012 | 4838)Średnia cena ważona: 188.266 PLN
Mniej więcej tyle kosztowałaby E-klasa z dwulitrowym dieslem bądź silnikiem benzynowym.
3. Audi 5574 egzemplarzy (2012 | 5111)
Średnia cena ważona: 167.535 PLN
W sam raz na Audi A4 quattro z dwulitrową jednostką benzynową lub diesla. Audi A6 z takim samym silnikiem kosztowałoby nieco ponad średnią dla marki.
4. Volvo 4914 egzemplarzy (2012 | 4480)
Średnia cena ważona: 162.636 PLN
Suma pozwala na wybór np. modelu S60 z bardzo mocnym silnikiem benzynowym, bądź większego S80 za to ze słabsza jednostką.
5. Lexus 827 egzemplarzy (2012 | 557)
Średnia cena ważona: 222.581 PLN)
Podobnie jak u poprzedników średnia ważona pozwala na wybór między autem segmentu D i E, zatem między Lexusem IS oraz GS.
6. Lancia 738 egzemplarzy (2012 | 843)
Średnia cena ważona: 86.430 PLN
W tym przypadku zadowolić musielibyśmy się kompaktem, bowiem średnia cena Lancii nie pozwala na zbyt wygórowane preferencje co do gabarytów auta i wsyatrczyć musi kompaktowa Delta
7. Porsche 415 egzemplarzy (2012 | 387)
Średnia cena ważona: 453.319 PLN
Taka kwota pozwala cieszyć się choćby taką Panamerą z silnikiem o mocy ponad 300KM.
8. Jaguar 175 egzemplarzy (2012 | 178)
Średnia cena ważona: 304.483 PLN
Jeśli podróżować to z klasą – za ponad 300 tysięcy złotych nabyć można naprawdę mocnego kota z segmentu E.
9. Infiniti 164 egzemplarze (2012 | 134)
Średnia cena ważona: 290.538 PLN
Płynne kształty Infiniti urzekają coraz większe grupy miłośników aut Premium znad Wisły. Za średnią ważoną wybrać można np. limuzynę Q70.
10. Lotus 1 egzemplarz (2012 | 1)
Średnia cena ważona: 171.290 PLN
Co prawda super lekki Elise dziwnie wygląda w tym gronie ale cena sytuuje małego Lotusa właśnie w tym segmencie.
Średnia cena kupowanego w Polsce nowego modelu Ferrari sięga ok. 1,28 mln zł i jest to kwota, za którą można kupić albo jedno nowe, 150-metrowe mieszkanie w Wilanowie, albo 36 równie nowych Pand. Jeśli przyjąć, że auta zmieniamy co 3-4 lata, to okaże się, że wystarczy nam małych Fiatów do końca długiego życia. Czy równie długo wytrzyma w dobrej kondycji jedno Ferrari? Wątpliwe, choć niewykluczone. Pewne jest natomiast, że włoskie superauto nie zaoferuje nam tyle miejsca do spania, co 4-pokojowy apartament. Nie za to jednak kochamy Ferrari oraz inne samochody z kategorii aut super luksusowych.
Jeśli jednak zdecydujemy się na zakup Ferrari jako służbowej pomocy drogowej, nasze uczucie do samochodów z czarnym koniem na masce zostanie dodatkowo wynagrodzone. W kieszeni pozostanie nam średnio ponad 229 tys. zł z tytułu odliczenia kwoty podatku VAT od auta firmowego. Za tę sumę naszą flotę samochodów możemy jeszcze uzupełnić o 3 Skody Octavie lub 5 Dacii Sandero lub 6 Fiatów Panda. O apartamencie w prestiżowej lokalizacji w Warszawie możemy jednak zapomnieć. Ale na dwupokojowe mieszkanie na obrzeżach miasta jeszcze starczy.
Elita na polskich drogach
A jak prezentuje się zestawienie liderów najbardziej elitarnych segmentów rynku samochodowego? Ulicom polskich miast daleko do widoków jakie podziwiać mogą miłośnicy motoryzacji z bogatszych metropolii europejskich. Gdyby jednak dobrze się przypatrzyć, to można wyłowić nieco ciekawych okazów. Tym bardziej, że w 2013 roku Polacy kupili 61 nowych aut z kategorii najbardziej luksusowych, o łącznej wartości 59.880.902 zł. Mało? Jeśli dodać auta premium, to już łączna wartość segmentu aut luksusowych i premium sięgnie 4.619.431.373 zł czyli ok. 20% rynku. Jest więc o co walczyć.
1.Maserati 17 egzemplarzy (2012 | 2)
Średnia cena ważona: 652.389 PLN
Pierwsza pozycja w 2013 roku przypadła marce, o której do niedawna z pewnością niewiele osób spoza szerokiego grona miłośników motoryzacji słyszało. Być może dzięki nowemu importerowi, a być może dzięki połączeniu sportowych walorów Ferrari i praktyczności aut Fiata, którego własność Maserati stanowi.
2.Bentley 16 egzemplarzy (2012 | 2)
Średnia cena ważona: 940.431 PLN
O jedną sztukę Bentley przegrał w 2013 roku z Maserati, przez co zajął drugie miejsce w zestawieniu (2013 – 16 szt.; 2012 – 10 szt.). Połączenie niemieckiej precyzji i brytyjskiej tradycji pozwala Bentleyowi nawiązywać do sukcesów jakie na polskim rynku odnosi inna marka koncernu z Wolfsburga: Skoda.
3. Ferrari 15 egzemplarzy (2012 | 11)
Średnia cena ważona: 1.277.204 PLN
O jedną sztukę mniej od Bentleya zarejestrowano w Polsce w minionym roku samochodów Ferrari co pozwoliło zająć włoskiej marce z rumakiem w herbie najniższą pozycję na podium – 3 miejsce, czyli dokładnie tak samo jak w ostatnim sezonie F1.
4. Aston Martin 9 egzemplarzy (2012 | 4)
Średnia cena ważona: 1.215.037
Czwarty jest Martin. Aston Martin. Dziewięć sztuk kupionych w 2013 roku to ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej, jednak samochód Bonda wciąż stanowi egzotyczny widok na Polskich ulicach. Zresztą typowy agent też nie nazywa się u nas James, a swojsko i po prostu Tomek.
5. Rolls Royce 3 egzemplarze (2012 | 3)
Średnia cena ważona: 1.000.000 PLN
Sporo mniej, bowiem jedynie 3 zarejestrowali Polacy Rolls Royce’ów, przez co marka plasuje się na pozycji nr 5. Odległa pozycja Brytyjczyków z Goodwood w rankingu może dziwić. W końcu Rolls Royce jest większy i pojemniejszy od typowego Astona czy Ferrari zatem nie tylko można się w nim pokazać, ale jeszcze śmiało wybrać się Rollsem z całą rodziną nad morze, bądź na weekend za miasto, na działkę.
6. Lamborghini 1 egzemplarz (2012 | 1)
Średnia cena ważona: brak w oficjalnej ofercie
Na polskich drogach najtrudniej byłoby wypatrzyć Lamborghini, zajmujące szóste miejsce w rankingu sprzedaży super samochodów. Przynajmniej jeśli chodzi o auta włoskiego producenta traktorów zarejestrowane w 2012 i 2013 roku. Polsce przybyły w tych latach dwa takie okazy. Czyżby reklama jaką robi marce Mariusz Pudzianowski prezentując się w swoim żółtym Murcielago odnosiła skutek?
Na co dzień i od święta
Pomiędzy segmentem aut superluksusowych a popularnych sytuuje się klasa aut premium. I choć widok jej przedstawicieli nie przyspiesza tak rytmu serca jak czynią to auta pokroju Lamborghini, Ferrari, czy Aston Martina to dla większości Polaków modele tego segmentu i tak pozostają w sferze marzeń. Dość powiedzieć, że średnia cena pojazdu to 229.650 PLN (czyli, przypominamy, tyle ile wynosi kwota VAT od średniego Ferrari). W sumie na zarejestrowane w Polsce nowe auta marek premium wydano w 2013 roku 4 559 550 471 PLN (czyli prościej: prawie 4,56 mld zł). Jak kształtuje się pierwsza dziesiątka tego segmentu? Szczegóły poniżej.
1. BMW 6269 egzemplarzy (2012 | 5555)
Średnia cena ważona: 194.992 PLN
Kwota wystarczyłaby na zakup BMW serii 5 ze 184-konnym silnikiem diesla i ośmiobiegową skrzynią automatyczną.
2. Mercedes 5667 egzemplarzy (2012 | 4838)Średnia cena ważona: 188.266 PLN
Mniej więcej tyle kosztowałaby E-klasa z dwulitrowym dieslem bądź silnikiem benzynowym.
3. Audi 5574 egzemplarzy (2012 | 5111)
Średnia cena ważona: 167.535 PLN
W sam raz na Audi A4 quattro z dwulitrową jednostką benzynową lub diesla. Audi A6 z takim samym silnikiem kosztowałoby nieco ponad średnią dla marki.
4. Volvo 4914 egzemplarzy (2012 | 4480)
Średnia cena ważona: 162.636 PLN
Suma pozwala na wybór np. modelu S60 z bardzo mocnym silnikiem benzynowym, bądź większego S80 za to ze słabsza jednostką.
5. Lexus 827 egzemplarzy (2012 | 557)
Średnia cena ważona: 222.581 PLN)
Podobnie jak u poprzedników średnia ważona pozwala na wybór między autem segmentu D i E, zatem między Lexusem IS oraz GS.
6. Lancia 738 egzemplarzy (2012 | 843)
Średnia cena ważona: 86.430 PLN
W tym przypadku zadowolić musielibyśmy się kompaktem, bowiem średnia cena Lancii nie pozwala na zbyt wygórowane preferencje co do gabarytów auta i wsyatrczyć musi kompaktowa Delta
7. Porsche 415 egzemplarzy (2012 | 387)
Średnia cena ważona: 453.319 PLN
Taka kwota pozwala cieszyć się choćby taką Panamerą z silnikiem o mocy ponad 300KM.
8. Jaguar 175 egzemplarzy (2012 | 178)
Średnia cena ważona: 304.483 PLN
Jeśli podróżować to z klasą – za ponad 300 tysięcy złotych nabyć można naprawdę mocnego kota z segmentu E.
9. Infiniti 164 egzemplarze (2012 | 134)
Średnia cena ważona: 290.538 PLN
Płynne kształty Infiniti urzekają coraz większe grupy miłośników aut Premium znad Wisły. Za średnią ważoną wybrać można np. limuzynę Q70.
10. Lotus 1 egzemplarz (2012 | 1)
Średnia cena ważona: 171.290 PLN
Co prawda super lekki Elise dziwnie wygląda w tym gronie ale cena sytuuje małego Lotusa właśnie w tym segmencie.
Autor: .
Źródło: Samar
Źródło: Samar
0
Komentarze do:Sześć zer na czterech kołach - jak to wygląda w Polsce?
Dodaj komentarz
- Podobne
- Nowy Golf - już dzisiaj można składać zamówienia
- DS3 z zestawem kosmetyków GIVENCHY w standardzie
- Nowy Nissan Micra - zupełnie nowe wcielenie małego hatchbacka
- Fiat 500 Riva: „najmniejszy jacht świata” i symbol włoskiego piękna.
- Nowy Fiat 500S - dusza sportowca!
- Nowe Audi A5 i S5 Coupe: sportowa elegancja
Aston Martin CALLEIJA - biżuteria najwyższej klasy
Jadalnia z widokiem na Ferrari 360
Kolekcja aut Janukowycza
Irina Shayk Labroghini i Bentley - czyli reklama sukni ślubnych
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »