Suzuki SX4 Moonlight - nasze wrażenia z jazdy
Dodano: 12. 04. 2011
Tagi: Crossover, Suzuki, Suzuki SX4, Suzuki SX4 Moonlight, Testy, Jazda testowa, Test, Jazda próbna
Tagi: Crossover, Suzuki, Suzuki SX4, Suzuki SX4 Moonlight, Testy, Jazda testowa, Test, Jazda próbna
Suzuki SX4 to niedużych rozmiarów crossover, który charakteryzuje się ciekawą stylistyką nadwozia i szybko zyskał sobie uznanie wśród klientów. W ubiegłym roku na rynku pojawiła się limitowana wersja Suzuki SX4 Moonlight z dodatkowym wyposażeniem.
W zakresie wyposażenia Moonlight Edition znajdują się m.in.: automatyczna klimatyzacja z elektronicznym sterowaniem, bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania samochodu, system audio z 9 głośnikami i przyciskami sterowania w kole kierownicy, podgrzewane fotele przednie, automatycznie włączane światła mijania oraz przyciemniane szyby tylne. Ponadto Suzuki SX4 Moonlight jest wyposażony w system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z kontrolą trakcji.
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight Zasiadam za kierownicą modelu wyposażonego w silnik o pojemności 1.6 litra (120 KM). Fotel jest bardzo wygodny, a wszystkie siedzenia zostały pokryte tapicerką wykonaną z Alcantary. Z łatwością ustawiam go ręcznie w najbardziej odpowiadającej mi pozycji. Lubię mieć wyżej podniesiony fotel, zatem z mojego punktu widzenia duży plus dla tego auta. Elektryczna regulacja lusterek bocznych w panelu drzwi to bardzo wygodny dodatek. Zadziwia mnie przestronność kabiny, spodziewałam się w SX4 znacznie mniej miejsca.
Uruchamiam stacyjkę, silnik pracuje bardzo cicho. Światła mijania włączają się automatycznie – kolejny plus. Niestety pada deszcz, także włączam wycieraczki i ruszam. Jak to bywa w taką pogodę większość ulic jest zakorkowanych, także powoli przesuwając się w korku, przyglądam się wszystkiemu, co mam w zasięgu wzroku.
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight Stylistyka deski rozdzielczej jest bardzo prosta i stonowana, nie ma w niej nic zaskakującego, ani przykuwającego uwagę na dłużej. Czegoś mi w niej brakuje. Jednakże wszystkie wskaźniki, przyciski i pokrętła zostały tak rozmieszczone, że ich obsługa jest bardzo intuicyjna.
Boczne przednie i tylne szyby przedzielone są dodatkowym słupkiem. Zastanawiam się czy nie będzie to przeszkadzać w jeździe? Po kilku skrętach udaje mi się wydostać z korka i pojechać szybciej niż 5 km/h. Widoczność wbrew mojemu pierwszemu wrażeniu – nie jest ograniczona słupkami.
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight Zawieszenie w Suzuki SX4 jest sztywne. Samochód jak na miejskie warunki jazdy elastycznie przyspiesza. Krótka dźwignia zmiany biegów, sprawią wrażenie operowania joystickiem. Ze względu na 19-cm prześwit auto dobrze sobie radzi na nieutwardzonych drogach, które spotkać można w wielu okolicznych miejscowościach.
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight Po godzinie jazdy nie czuję żadnego dyskomfortu. Parkowanie SX4 także nie sprawia większych problemów, chociaż tył jest wyższy niż w samochodach, do których jestem przyzwyczajona. Jako opcja dostępne są czujniki parkowania, co jest dla niektórych osób idealnym rozwiązaniem.
We wnętrzu znajdują się też funkcjonalne schowki: wysuwany schowek pod fotelem pasażera oraz uchwyt na kubki. Z mojego punktu widzenia przydałoby się ich jeszcze kilka, ale zawsze można dokupić specjalne maty z kieszeniami na fotele. Z tyłu jest całkiem sporo miejsca dla pasażerów.
Zobacz także: galerię zdjęć Suzuki SX4 »
Ponadto tylna kanapa składa się w proporcji 60:40 i jej złożenie jest dziecinnie proste. Bagażnik o pojemności 270 litrów, to dobry wynik jak na samochód tej klasy. Całkowita przestrzeń bagażowa po złożeniu tylnej kanapy wynosi: 1045 litrów.
Producent deklaruje zużycia paliwa w cyklu miejskim 7,9l / 100km. Najtańsza wersja SX4 to wydatek rzędu: 52.900 złotych. Podsumowując tę przejażdżkę – moim zdaniem Suzuki SX4 to samochód godny polecenia osobom, które często poruszają się po drogach nieutwardzonych lub wyjeżdżają poza miasto na weekend.
W zakresie wyposażenia Moonlight Edition znajdują się m.in.: automatyczna klimatyzacja z elektronicznym sterowaniem, bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania samochodu, system audio z 9 głośnikami i przyciskami sterowania w kole kierownicy, podgrzewane fotele przednie, automatycznie włączane światła mijania oraz przyciemniane szyby tylne. Ponadto Suzuki SX4 Moonlight jest wyposażony w system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z kontrolą trakcji.
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight Zasiadam za kierownicą modelu wyposażonego w silnik o pojemności 1.6 litra (120 KM). Fotel jest bardzo wygodny, a wszystkie siedzenia zostały pokryte tapicerką wykonaną z Alcantary. Z łatwością ustawiam go ręcznie w najbardziej odpowiadającej mi pozycji. Lubię mieć wyżej podniesiony fotel, zatem z mojego punktu widzenia duży plus dla tego auta. Elektryczna regulacja lusterek bocznych w panelu drzwi to bardzo wygodny dodatek. Zadziwia mnie przestronność kabiny, spodziewałam się w SX4 znacznie mniej miejsca.
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight Stylistyka deski rozdzielczej jest bardzo prosta i stonowana, nie ma w niej nic zaskakującego, ani przykuwającego uwagę na dłużej. Czegoś mi w niej brakuje. Jednakże wszystkie wskaźniki, przyciski i pokrętła zostały tak rozmieszczone, że ich obsługa jest bardzo intuicyjna.
Boczne przednie i tylne szyby przedzielone są dodatkowym słupkiem. Zastanawiam się czy nie będzie to przeszkadzać w jeździe? Po kilku skrętach udaje mi się wydostać z korka i pojechać szybciej niż 5 km/h. Widoczność wbrew mojemu pierwszemu wrażeniu – nie jest ograniczona słupkami.
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight Zawieszenie w Suzuki SX4 jest sztywne. Samochód jak na miejskie warunki jazdy elastycznie przyspiesza. Krótka dźwignia zmiany biegów, sprawią wrażenie operowania joystickiem. Ze względu na 19-cm prześwit auto dobrze sobie radzi na nieutwardzonych drogach, które spotkać można w wielu okolicznych miejscowościach.
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight
Suzuki SX4 Moonlight Po godzinie jazdy nie czuję żadnego dyskomfortu. Parkowanie SX4 także nie sprawia większych problemów, chociaż tył jest wyższy niż w samochodach, do których jestem przyzwyczajona. Jako opcja dostępne są czujniki parkowania, co jest dla niektórych osób idealnym rozwiązaniem.
We wnętrzu znajdują się też funkcjonalne schowki: wysuwany schowek pod fotelem pasażera oraz uchwyt na kubki. Z mojego punktu widzenia przydałoby się ich jeszcze kilka, ale zawsze można dokupić specjalne maty z kieszeniami na fotele. Z tyłu jest całkiem sporo miejsca dla pasażerów.
Zobacz także: galerię zdjęć Suzuki SX4 »
Ponadto tylna kanapa składa się w proporcji 60:40 i jej złożenie jest dziecinnie proste. Bagażnik o pojemności 270 litrów, to dobry wynik jak na samochód tej klasy. Całkowita przestrzeń bagażowa po złożeniu tylnej kanapy wynosi: 1045 litrów.
Producent deklaruje zużycia paliwa w cyklu miejskim 7,9l / 100km. Najtańsza wersja SX4 to wydatek rzędu: 52.900 złotych. Podsumowując tę przejażdżkę – moim zdaniem Suzuki SX4 to samochód godny polecenia osobom, które często poruszają się po drogach nieutwardzonych lub wyjeżdżają poza miasto na weekend.
Autor: E. Domańska
1
Komentarze do:Suzuki SX4 Moonlight - nasze wrażenia z jazdy
Dodaj komentarz
Suzuki SX4 Moonlight - nasze wrażenia z jazdy
Pancho Villa // 03.08.2011 00.20MamSX4 (4x4) od 2000 km. Przedni lewy słupek naprawdę przeszkadza na zakrętach, zasłania też pieszych. Miasto: 11,3 l/100 km - spokojna jazda. Trasa: 6,6 do 8,0. Wygodny, czuję się w nim pewnie, poza ww. słupkiem widoczność dobra, m.in. dzięki opuszczanym zagłówkom tylnych foteli. Lusterka świetne. Przyspieszenie dopiero od ok. 3500 obr. Zdarzyło mi się jechać poza drogą - nawet bez 4x4 jedzie spokojnie tam, gdzie zwykłe auto nie potrafi.
- Podobne
- Skoda Citigo - nasze wrażenia z jazdy
- Debiut nowego Suzuki SX4 S-CROSS
- Nowe Suzuki SX4 debiutuje w Genewie
- Suzuki SX4 Moonlight - wersja limitowana
- Suzuki Swift debiutuje w Genewie
- Nowa Toyota C-HR już w Polsce
Suzuki SX4 - doskonały do jazdy w mieście i w terenie
SEAT Ateca - hiszpański crossover w zbliżeniu
Suzuki iV-4 nowy kompaktowy SUV debiutuje we Frankfurcie
Peugeot 2008 - nowy miejski crossover
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »