Skoda Octavia Scout zamiast SUV-a
Skoda Octavia Scout to najnowszy model czeskiej marki z napędem na cztery koła. Znamy już ceny na rynku polskim. Dzięki promocji startują od 111 550 złotych.
Skoda Octavia Scout bazuje na Octavii Combi 4x4. Powstała jako alternatywa dla tych klientów, którzy oczekują od samochodu osobowego lepszych możliwości terenowych, jednak nie odpowiadają im auta typu SUV. "Czeszka" wykosztuje układ napędowy Haldex V generacji ze zwiększonym prześwitem (30 mm więcej niż standardowa Octavia) oraz offroadowymi dodatkami.
Do Octavii Scout wybrać można jeden z trzech dostępnych w gamie silników: benzynowy (1.8 TSI/180 KM) lub dwa wysokoprężne (2.0 TDI/150 KM lub 2.0 TDI/184 KM). Warto zwrócić uwagę na najmocniejszą jednostkę – to nowe połączenie dwulitrowego TDI z napędem 4x4 oraz skrzynią DSG. Zapewnia ona moment obrotowy aż 380 Nm oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie około 7,8 sekundy.
Ceny w gamie Octavii Scout rok modelowy 2015 przy uwzględnieniu aktualnego upustu, który wynosi 1 000 złotych, przedstawiają się tak:
- diesel 2.0 TDI 150 KM: 111 550 złotych
- benzyna 1.8 TSI 180 KM: 112 600 złotych
- diesel 2.0 TDI 184 KM: 120 300 złotych.
Wszystkie wersje silnikowe oferują w standardzie napęd 4x4 oraz pomagający zredukować zużycie paliwa układ start-stop. Dwie mocniejsze odmiany wyposażone są ponadto w dwusprzęgłową skrzynię DSG.
Ze wszystkich wersji silnikowych nowej Octavii Scout obie mocniejsze jednostki zapewniają według danych fabrycznych taki sam sprint do "setki", który zabiera kierowcy około 7,8 sekundy. Prędkość maksymalna w przypadku 180-konnej benzyny to natomiast 216 km/h, a u 184-konnego diesla – 219 km/h.
W warunkach miejskich najmniej spalić powinna Octavia Scout, która ma pod maską 184-konnego diesla (według danych fabrycznych: około 5,8 l/100 km). Poza miastem apetyt tego silnika na paliwo będzie oczywiście niższy. Producent podaje tu wartość około 4,6 l/100 km, czyli tyle samo co w przypadku jednostki 150-konnej.
W ramach wyposażenia standardowego Octavia Scout oferuje m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną Climatronic, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat, relingi dachowe w kolorze czarnym, a także przyciemniane szyby i specjalną tapicerkę Scout. Tapicerka alcantara + skóra ekologiczna wymaga natomiast dopłaty 5 300 złotych.
Skoda Octavia Scout bazuje na Octavii Combi 4x4. Powstała jako alternatywa dla tych klientów, którzy oczekują od samochodu osobowego lepszych możliwości terenowych, jednak nie odpowiadają im auta typu SUV. "Czeszka" wykosztuje układ napędowy Haldex V generacji ze zwiększonym prześwitem (30 mm więcej niż standardowa Octavia) oraz offroadowymi dodatkami.
Do Octavii Scout wybrać można jeden z trzech dostępnych w gamie silników: benzynowy (1.8 TSI/180 KM) lub dwa wysokoprężne (2.0 TDI/150 KM lub 2.0 TDI/184 KM). Warto zwrócić uwagę na najmocniejszą jednostkę – to nowe połączenie dwulitrowego TDI z napędem 4x4 oraz skrzynią DSG. Zapewnia ona moment obrotowy aż 380 Nm oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie około 7,8 sekundy.
- diesel 2.0 TDI 150 KM: 111 550 złotych
- benzyna 1.8 TSI 180 KM: 112 600 złotych
- diesel 2.0 TDI 184 KM: 120 300 złotych.
Wszystkie wersje silnikowe oferują w standardzie napęd 4x4 oraz pomagający zredukować zużycie paliwa układ start-stop. Dwie mocniejsze odmiany wyposażone są ponadto w dwusprzęgłową skrzynię DSG.
Ze wszystkich wersji silnikowych nowej Octavii Scout obie mocniejsze jednostki zapewniają według danych fabrycznych taki sam sprint do "setki", który zabiera kierowcy około 7,8 sekundy. Prędkość maksymalna w przypadku 180-konnej benzyny to natomiast 216 km/h, a u 184-konnego diesla – 219 km/h.
W warunkach miejskich najmniej spalić powinna Octavia Scout, która ma pod maską 184-konnego diesla (według danych fabrycznych: około 5,8 l/100 km). Poza miastem apetyt tego silnika na paliwo będzie oczywiście niższy. Producent podaje tu wartość około 4,6 l/100 km, czyli tyle samo co w przypadku jednostki 150-konnej.
W ramach wyposażenia standardowego Octavia Scout oferuje m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną Climatronic, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat, relingi dachowe w kolorze czarnym, a także przyciemniane szyby i specjalną tapicerkę Scout. Tapicerka alcantara + skóra ekologiczna wymaga natomiast dopłaty 5 300 złotych.
Autor: .
Źródło: Samar
Źródło: Samar
0
Komentarze do:Skoda Octavia Scout zamiast SUV-a
Dodaj komentarz
- Podobne
- Skoda Kodiaq Sportline: sportowy wygląd dla tych, którzy chcą się wyróżnić
- Skoda Kodiaq oficjalnie
- Pierwsze zbliżenie na Skodę Kodiaq
- Polska premiera nowego Opla Crosslanda X
- Nowa Octavia RS: najmocniejsza seryjna Octavia w historii
- Octavia III po liftingu - pierwsze oficjalne zdjęcia
SEAT Ateca - hiszpański crossover w zbliżeniu
Suzuki iV-4 nowy kompaktowy SUV debiutuje we Frankfurcie
Skoda Octavia III 2013 - oficjalnie
Skoda Octavia RS - stylowo dla rodziny
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »