Skoda Citigo - nasze wrażenia z jazdy
Tagi: Skoda, Premiery, Miejskie auto, Testy, Jazda testowa, Skoda Citigo, Test, Jazda próbna
Skoda Citigo to bliźniaczy model Seata Mii i Volkswagena up!. Jest już dostępny w Polsce, a jego ceny zaczynają się od 28 990 zł (wersja Easy).
Citigo charakteryzuje się zwartą, prostą bryłą. Przód auta przywodzi na myśl model Fabia i kojarzy się z nową linią Skody. Użebrowany grill umieszczony w chromowanej ramie oraz precyzyjnie uformowane reflektory przednie nadają pojazdowi nowoczesny wygląd.
Zajrzyjmy do środka. Wnętrze zaprojektowane jest ergonomicznie, cechuje się estetyką i prostotą. Zapewne przypadnie do gustu osobom, które mieć wszystko pod ręką i lubią porządek. Kierowca ma szybki i łatwy dostęp do wszystkich wskaźników.
Oczom kierowcy ukazuje się duży obrotomierz, a w zależności od wersji wyposażenia Citigo analogowy wskaźnik zużycia paliwa i niewielki obrotomierz. Ciekawym rozwiązaniem jest zewnętrzny system Move&Fun. To wielofunkcyjne urządzenie mocowane jest w górnej części deski rozdzielczej z 5-calowym ekranem dotykowym. Obejmuje ono m.in. przenośną nawigację satelitarną z mapami 37 państw europejskich, przygotowanie pod telefon, sterowanie radioodtwarzaczem Funky, możliwość przeglądania zdjęć, obsługę kart micro SD oraz 4GB pamięci wewnętrznej. Jest on dostępny jako opcja w cenie 1400 zł.
Kabina zaskoczyła mnie przestronnością. Jak na jedno z najmniejszych aut w segmencie, oferuje dużo miejsca wewnątrz. Osoba o wzroście 180 cm swobodnie czuła się zarówno na miejscu kierowcy, jak i pasażera tylnej kanapy. Natomiast osoba średniego wzrostu (165 cm) z uwagi na przestrzeń, będzie miała poczucie podróżowania samochodem wyższej klasy.
Niewielkie wymiary auta, przeszklona kabina, duże lusterka boczne, a także duży promień skrętu sprawiają, że parkowanie nawet na zatłoczonym parkingu centrum nie stanowi żądnego problemu. Natomiast dla osób, którym parkowanie sprawia czasem kłopot, Skoda proponuje dostępne jako opcja czujniki parkowania z tyłu w wersji Active i Ambition oraz znajdujące się w wyposażeniu standardowym wersji Elegance.
Bagażnik może pomieścić od 234/251 do 700 l bagażu, w zależności od tego czy na umieścimy w nim koło zapasowe, czy zestaw naprawczy. Bagażnik jest głęboki, a próg jest dość wysoki (769 mm), co może utrudnić załadunek przedmiotów o dużych gabarytach. Pomocna do przewożenia dłuższych rzeczy jest natomiast składana tylna, dzielona kanapa.
Skoda Citigo dostępna jest z jednym, benzynowym, trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,0 l w dwóch wariantach mocy – 60 KM i 75 KM. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziome 4,3l/100km lub 4,7l/100km w zależności od mocy jednostki napędowej. Ciekawym rozwiązaniem dla osób, które starają się jeździć ekonomicznie jest wskaźnik zmiany biegów. Komputer pokładowy wskazuje najbardziej wydajny bieg w danej sytuacji i pozwala na oszczędne zużycie paliwa.
Silniki współpracują z pięciostopniową przekładnią manualną. Przełożenia są dość długie, natomiast biegi wchodzą miękką. Samochód prowadzi się lekko, całkiem dobrze trzyma się drogi. Dynamika jak na tak małe silniki jest całkiem niezła. W Citigo z jednostką o mocy 60 KM, przy wrzuconych niskich biegach, trzeba „dodać więcej gazu”, aby dynamicznie ruszyć.
Jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa, to Skoda Citygo w wyposażeniu standardowym oferuje m.in: czołową poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne z funkcją ochrony głowy dla przednich foteli, EPS (z ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA), trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla przednich foteli oraz tylnej kanapy, sygnalizację pasów zapiętych z przodu, uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy z uchwytami Top Teter od strony bagażnika.
Warto jeszcze zwrócić uwagę na system City Safe Driving z czujnikiem zbliżeniowym Closing Velocity, który sam wyhamuje auto z prędkości 30 km/h w razie napotkania przeszkody, który cena w opcji wynosi 500 zł.
Skoda Citigo - ceny (od 14.04.2012 r.) | |||||
---|---|---|---|---|---|
3-drzwiowa | EASY | ACTIVE | AMBITION | ELEGANCE | |
1.0 MPI/44 kW (60 KM) | 28 990 zł | 30 290 zł | 33 590 zł | 37 590 zł | |
1.0 MPI/55 kW (75 KM) | - | 31 790 zł | 35 090 zł | 39 090 zł | |
5-drzwiowa | |||||
1.0 MPI/44 kW (60 KM) | - | 31 790 zł | 35 090 zł | 30 090 zł | |
1.0 MPI/55 kW (75 KM) | - | 33 290 zł | 36 590 zł | 40 590 zł |
Mam pozytywne odczucia wobec Skody Citygo. Jak na 4-osobowe miejskie auto, to cena jest bardzo atrakcyjna w stosunku do tego, co ma ono do zaoferowania. Warto jednak dokładnie zapoznać się z cennikiem i mieć na uwadze, że Citigo w podstawowej wersji Easy nie posiada m.in. wspomagania układu kierowniczego.
Skoda Citigo - nasze wrażenia z jazdy
Dodaj komentarz
- Podobne
- Suzuki SX4 Moonlight - nasze wrażenia z jazdy
- Skoda Citigo w sportowej odsłonie
- Skoda Citigo - auto roku 2012
- Skoda Citigo - ekonomiczny mieszczuch
- Skoda Rapid po liftingu
- Skoda Kodiaq Sportline: sportowy wygląd dla tych, którzy chcą się wyróżnić
Skoda Citigo w wersji 5-drzwiowej
Skoda Fabia i Citigo w edycji Colour - pozytywne kury!
Skoda Citigo - doskonała do miasta
Skoda VisionS w pełnej krasie