Strona główna » Samochody » Aktualności - samochody » Skoda Citigo - nasze wrażenia z jazdy

Skoda Citigo - nasze wrażenia z jazdy

Skoda Citigo

Skoda Citigo to bliźniaczy model Seata Mii i Volkswagena up!. Jest już dostępny w Polsce, a jego ceny zaczynają się od 28 990 zł (wersja Easy). 

Citigo charakteryzuje się zwartą, prostą bryłą. Przód auta przywodzi na myśl model Fabia i kojarzy się z nową linią Skody. Użebrowany grill umieszczony w chromowanej ramie oraz precyzyjnie uformowane reflektory przednie nadają pojazdowi nowoczesny wygląd.

Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Zajrzyjmy do środka. Wnętrze zaprojektowane jest ergonomicznie, cechuje się estetyką i prostotą. Zapewne przypadnie do gustu osobom, które mieć wszystko pod ręką i lubią porządek. Kierowca ma szybki i łatwy dostęp do wszystkich wskaźników.

Fotele są bardzo wygodne, dobrze trzymają z boku i mają zintegrowane zagłówki. Dostosowanie pozycji fotela do indywidualnych potrzeb jest proste i nie wymaga dużego wysiłku, a standardowa pozycja za kierownicą jest dość niska. To co mi się osobiście w kabinie nie podoba, to fragmenty nieosłoniętej blachy karoserii na drzwiach.

Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Oczom kierowcy ukazuje się duży obrotomierz, a w zależności od wersji wyposażenia Citigo analogowy wskaźnik zużycia paliwa i niewielki obrotomierz. Ciekawym rozwiązaniem jest zewnętrzny system Move&Fun. To wielofunkcyjne urządzenie mocowane jest w górnej części deski rozdzielczej z 5-calowym ekranem dotykowym. Obejmuje ono m.in. przenośną nawigację satelitarną z mapami 37 państw europejskich, przygotowanie pod telefon, sterowanie radioodtwarzaczem Funky, możliwość przeglądania zdjęć, obsługę kart micro SD oraz 4GB pamięci wewnętrznej. Jest on dostępny jako opcja w cenie 1400 zł.

Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Kabina zaskoczyła mnie przestronnością. Jak na jedno z najmniejszych aut w segmencie, oferuje dużo miejsca wewnątrz. Osoba o wzroście 180 cm swobodnie czuła się zarówno na miejscu kierowcy, jak i pasażera tylnej kanapy. Natomiast osoba średniego wzrostu (165 cm) z uwagi na przestrzeń, będzie miała poczucie podróżowania samochodem wyższej klasy.

Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Niewielkie wymiary auta, przeszklona kabina, duże lusterka boczne, a także duży promień skrętu sprawiają, że parkowanie nawet na zatłoczonym parkingu centrum nie stanowi żądnego problemu. Natomiast dla osób, którym parkowanie sprawia czasem kłopot, Skoda proponuje dostępne jako opcja czujniki parkowania z tyłu w wersji Active i Ambition oraz znajdujące się w wyposażeniu standardowym wersji Elegance.

Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Bagażnik może pomieścić od 234/251 do 700 l bagażu, w zależności od tego czy na umieścimy w nim koło zapasowe, czy zestaw naprawczy. Bagażnik jest głęboki, a próg jest dość wysoki (769 mm), co może utrudnić załadunek przedmiotów o dużych gabarytach. Pomocna do przewożenia dłuższych rzeczy jest natomiast składana tylna, dzielona kanapa.

Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Skoda Citigo dostępna jest z jednym, benzynowym, trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,0 l w dwóch wariantach mocy – 60 KM i 75 KM. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziome 4,3l/100km lub 4,7l/100km w zależności od mocy jednostki napędowej. Ciekawym rozwiązaniem dla osób, które starają się jeździć ekonomicznie jest wskaźnik zmiany biegów. Komputer pokładowy wskazuje najbardziej wydajny bieg w danej sytuacji i pozwala na oszczędne zużycie paliwa.

Skoda Citigo
Skoda Citigo
Silniki współpracują z pięciostopniową przekładnią manualną. Przełożenia są dość długie, natomiast biegi wchodzą miękką. Samochód prowadzi się lekko, całkiem dobrze trzyma się drogi. Dynamika jak na tak małe silniki jest całkiem niezła. W Citigo z jednostką o mocy 60 KM, przy wrzuconych niskich biegach, trzeba „dodać więcej gazu”, aby dynamicznie ruszyć.

Jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa, to Skoda Citygo w wyposażeniu standardowym oferuje m.in: czołową poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne z funkcją ochrony głowy dla przednich foteli, EPS (z ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA), trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla przednich foteli oraz tylnej kanapy, sygnalizację pasów zapiętych z przodu, uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy z uchwytami Top Teter od strony bagażnika.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na system City Safe Driving z czujnikiem zbliżeniowym Closing Velocity, który sam wyhamuje auto z prędkości 30 km/h w razie napotkania przeszkody, który cena w opcji wynosi 500 zł.

Skoda Citigo - ceny (od 14.04.2012 r.)
3-drzwiowaEASYACTIVEAMBITION
ELEGANCE
1.0 MPI/44 kW (60 KM)
28 990 zł
30 290 zł
33 590 zł
37 590 zł
1.0 MPI/55 kW (75 KM)-
31 790 zł
35 090 zł 39 090 zł
5-drzwiowa



1.0 MPI/44 kW (60 KM)-31 790 zł
35 090 zł
30 090 zł
1.0 MPI/55 kW (75 KM)-
33 290 zł
36 590 zł
40 590 zł


Mam pozytywne odczucia wobec Skody Citygo. Jak na 4-osobowe miejskie auto, to cena jest bardzo atrakcyjna w stosunku do tego, co ma ono do zaoferowania. Warto jednak dokładnie zapoznać się z cennikiem i mieć na uwadze, że Citigo w podstawowej wersji Easy nie posiada m.in. wspomagania układu kierowniczego. 

Autor: E. Domańska
0
Komentarze do:

Skoda Citigo - nasze wrażenia z jazdy

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: