Porsche 918 Spyder: koniec produkcji
Po 21 miesiącach produkcji z linii montażowej zakładów w Zuffenhausen zjechał ostatni egzemplarz Porsche 918 Spyder. Z innowacyjnych rozwiązań technicznych zastosowanych w tym modelu będą jednak korzystały kolejne generacje sportowych samochodów niemieckiej marki.
Porsche 918 Spyder było od podstaw rozwijane, jako samochód supersportowy z hybrydowym napędem plug-in. Prototyp modelu zadebiutował w 2010 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, a wersja produkcyjna trafiła na rynek pod koniec 2013 roku.
Porsche 918 Spyder to z jednej strony bezkompromisowa maszyna dysponująca napędem o mocy 887 KM, która pokonała tor Nurburgring w rekordowym dla aut seryjnych czasie 6 minut i 57 sekund, a z drugiej strony 918 jest wzorcem wydajności: w cyklu pomiarowym NEDC auto zużywa mniej paliwa od większości małych samochodów.
Najważniejsza w tym modelu jest koncepcja układu napędowego z wysoce wydajnym silnikiem spalinowym i dwiema jednostkami elektrycznymi. Aby w pełni wykorzystać możliwości napędu, jego niskie zużycie paliwa oraz wysoką moc, 918 Spyder oferuje łącznie pięć trybów jazdy. Podobnie jak w samochodach wyścigowych, aktywuje się je przełącznikiem na kierownicy.
W sportowym Porsche zastosowano również koncepcję zarządzania termicznego z pięcioma osobnymi obiegami chłodzącymi i innowacyjnym, wodno-powietrznym chłodzeniem tylnego silnika elektrycznego. Kolejnym przykładem przyszłościowego rozwiązania jest inteligentny system kontroli generatora i hamulców, pozwalający odzyskiwać znacznie więcej energii kinetycznej podczas hamowania od innych hybryd.
Platforma technologiczna "918" wyróżnia się też innymi spektakularnymi rozwiązaniami, m.in. nadwoziem wykonanym w całości z włókien węglowych, aktywną aerodynamiką czy skrętnymi kołami tylnej osi.
Porsche 918 Spyder było od podstaw rozwijane, jako samochód supersportowy z hybrydowym napędem plug-in. Prototyp modelu zadebiutował w 2010 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, a wersja produkcyjna trafiła na rynek pod koniec 2013 roku.
Porsche 918 Spyder to z jednej strony bezkompromisowa maszyna dysponująca napędem o mocy 887 KM, która pokonała tor Nurburgring w rekordowym dla aut seryjnych czasie 6 minut i 57 sekund, a z drugiej strony 918 jest wzorcem wydajności: w cyklu pomiarowym NEDC auto zużywa mniej paliwa od większości małych samochodów.
W sportowym Porsche zastosowano również koncepcję zarządzania termicznego z pięcioma osobnymi obiegami chłodzącymi i innowacyjnym, wodno-powietrznym chłodzeniem tylnego silnika elektrycznego. Kolejnym przykładem przyszłościowego rozwiązania jest inteligentny system kontroli generatora i hamulców, pozwalający odzyskiwać znacznie więcej energii kinetycznej podczas hamowania od innych hybryd.
Platforma technologiczna "918" wyróżnia się też innymi spektakularnymi rozwiązaniami, m.in. nadwoziem wykonanym w całości z włókien węglowych, aktywną aerodynamiką czy skrętnymi kołami tylnej osi.
Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Porsche 918 Spyder: koniec produkcji
Dodaj komentarz
- Podobne
- Porsche 718 w zbliżeniu
- Porsche Macan Turbo z pakietem Performance
- Gwiazda w cenie domu - nowe Porsche Panamera
- Porsche 718 Cayman z 4-cylindrowym silnikiem turbo
- Nowy Porsche Boxster w Polsce
- W Mauretanii pokochaliby Porsche Macan
Acid Green Porsche 918 - bo czerń to nuda!
Porsche 918 Spyder HRE Wheels - wszystko jak należy!
Porsche 911 GT3 RS na kołach Vorsteiner
Nowe i stare w jednym? Czy to może się udać?
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »