Porsche 718 Cayman z 4-cylindrowym silnikiem turbo
Dodano: 28. 04. 2016
Tagi: Supersamochody, Porsche, Porsche Cayman, Porsche Cayman Clubsport, Premiera motoryzacyjna, Premiera, Porsche 718 Cayman
Tagi: Supersamochody, Porsche, Porsche Cayman, Porsche Cayman Clubsport, Premiera motoryzacyjna, Premiera, Porsche 718 Cayman
Gamę nowej serii samochodów Porsche z umieszczonym centralnie silnikiem uzupełnia sportowe coupe 718 Cayman.
Porsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser, co 718 Boxster. Bazowa wersja z pojemności 2 litrów osiąga 300 KM. Model „S” przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM.
W porównaniu z poprzednikami w obu przypadkach oznacza to przyrost mocy o 25 KM. 2-litrowy silnik Porsche 718 Cayman osiąga 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+90 Nm) w szerokim przedziale 1950-4500 obr./min. Równocześnie średnie zużycie paliwa w europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) spadło z 8,1 do 5,7 l/100 km.
2,5-litrowa jednostka 718 Cayman S wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii (VTG), dotychczas zarezerwowaną wyłącznie dla Porsche 911 Turbo. W „718” sprężarkę VTG po raz pierwszy dodatkowo wyposażono jednak w zawór wastegate. Silnik nowego modelu wytwarza 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+50 Nm) od 1900 do 4500 obr./min.
Porsche 718 Cayman z przekładnią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. 718 Cayman S na sprint od zera do „setki” potrzebuje 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h.
Z uwagi na większe możliwości dynamiczne samochodu, w nowej generacji zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. 718 Cayman otrzymał hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S, a 718 Cayman S korzysta z 4-tłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz o 6 mm grubszych tarcz.
W kabinie zmiany są widoczne zarówno w przypadku 718 Cayman, jak i 718 Boxster. Nowa jest górna część deski rozdzielczej wraz z otworami wentylacyjnymi oraz sportowa kierownica wzorowana na tej z 918 Spyder. Lista wyposażenia wzbogaciła się o szerokie możliwości łączności w ramach nowego, montowanego seryjnie systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM).
Standardem są tu również: przygotowanie do podłączenia telefonu komórkowego, interfejsy audio oraz 150-watowe nagłośnienie Sound Package Plus.
Modele 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać. Ich wprowadzenie na rynek europejski rozpoczyna się 24 września 2016 roku. W Polsce ceny nowego Porsche 718 Cayman startują od 224 510 złotych, a 718 Cayman S – od 318 620 złotych.
Porsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser, co 718 Boxster. Bazowa wersja z pojemności 2 litrów osiąga 300 KM. Model „S” przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM.
W porównaniu z poprzednikami w obu przypadkach oznacza to przyrost mocy o 25 KM. 2-litrowy silnik Porsche 718 Cayman osiąga 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+90 Nm) w szerokim przedziale 1950-4500 obr./min. Równocześnie średnie zużycie paliwa w europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) spadło z 8,1 do 5,7 l/100 km.
Porsche 718 Cayman z przekładnią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. 718 Cayman S na sprint od zera do „setki” potrzebuje 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h.
Z uwagi na większe możliwości dynamiczne samochodu, w nowej generacji zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. 718 Cayman otrzymał hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S, a 718 Cayman S korzysta z 4-tłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz o 6 mm grubszych tarcz.
W kabinie zmiany są widoczne zarówno w przypadku 718 Cayman, jak i 718 Boxster. Nowa jest górna część deski rozdzielczej wraz z otworami wentylacyjnymi oraz sportowa kierownica wzorowana na tej z 918 Spyder. Lista wyposażenia wzbogaciła się o szerokie możliwości łączności w ramach nowego, montowanego seryjnie systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM).
Standardem są tu również: przygotowanie do podłączenia telefonu komórkowego, interfejsy audio oraz 150-watowe nagłośnienie Sound Package Plus.
Modele 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać. Ich wprowadzenie na rynek europejski rozpoczyna się 24 września 2016 roku. W Polsce ceny nowego Porsche 718 Cayman startują od 224 510 złotych, a 718 Cayman S – od 318 620 złotych.
Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Porsche 718 Cayman z 4-cylindrowym silnikiem turbo
Dodaj komentarz
- Podobne
- Porsche Cayman GT4 - najszybszy Cayman w historii
- Vision Mercedes-Maybach 6: luksus ostateczny
- Mercedes AMG GT R - z piekła rodem
- Aston Martin V12 Vantage S - dusza wyścigowca
- Nowy Porsche Boxster w Polsce
- Nowa Octavia RS: najmocniejsza seryjna Octavia w historii
Cayman S ADV.1 - po prostu pięknie!
Porsche Cayman po subtelnym liftingu
Porsche Cayman - oficjalnie
Nowe Porsche 911 Turbo
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »