Polki chcą być mobilne. Ale co to dla nich oznacza?
Tagi: Volkswagen, Kobieta, Badanie rynku, Kobieta za kierownicą, Kobiecy samochód
W Polsce prawo jazdy ma 9 mln kobiet i 11 mln mężczyzn. Panie jednak szybko nadrabiają braki – aż 87% młodych Polek, które nie zrobiły jeszcze uprawnień, planuje w najbliższym czasie rozpoczęcie kursu. Kobietom coraz bardziej zależy na mobilności. Jest ona jednak rozumiana szerzej niż zwykłe przemieszczanie się z punktu A do punktu B.
Aż 28% kobiet uczestniczących w badaniu instytutu badawczego Ipsos „Mobilna Polka”, zrealizowanym na zlecenie Volkswagen Financial Services, wymieniło samochód jako najważniejsze skojarzenie z mobilnością. Co ciekawe, panie wskazywały spontanicznie auto o połowę częściej niż panowie. Internet oraz technologie komunikacji stanowiły drugą istotną grupę skojarzeń.
„Zmieniająca się rola kobiet w życiu rodzinnym i życiu zawodowym sprawia, że auto jest dziś dla nich artykułem pierwszej potrzeby. Pozwala ono na swobodne organizowanie swojego dnia i odpowiada współczesnemu stylowi życia oraz rosnącej aktywności pań. Słowa »niezależność«, »wolność« i »otwartość« pojawiają się bardzo często, gdy chodzi o kobiecy sposób postrzegania mobilności. Świadczy to, że nowoczesne technologie są dla kobiet zdobyczą, którą utożsamiają z własnymi zmieniającymi się potrzebami” – mówi serwisowi infoWire.pl psycholożka Małgorzata Ohme, właścicielka portalu Ohme.pl.
Jeżeli w rodzinie jest samochód, to wciąż częściej użytkuje go mężczyzna. Nie dziwi więc, że zwiększa się liczba kobiet zamierzających kupić własny pojazd. Takie plany ma 47% badanych kobiet i 50% – mężczyzn.
„Kobiety potrzebują mobilności. A mobilność to dla nich wygoda, bezpieczeństwo i niezależność. Dostęp do aut jest dziś łatwiejszy, co odpowiada wymaganiom współczesnych Polek. Nie muszą już one zbierać przez wiele lat na nowy samochód. Zamiast tego za miesięczną opłatą mogą użytkować pojazd i wymieniać go co 3–4 lata, stosownie do potrzeb. Dodatkowo, użytkując nowe auto, mają w pakiecie przeglądy serwisowe i ubezpieczenie wliczone w cenę. Nie muszą więc o nic się martwić. Wystarczy jedynie tankować i można być mobilną, tak jak się chce i kiedy się chce” – stwierdza Edyta Barmentloo, dyrektor Departamentu Marketingu Volkswagen Financial Services.
Źródło: infoWire
Polki chcą być mobilne. Ale co to dla nich oznacza?
Dodaj komentarz
- Podobne
- Panienka z okienka czy demon prędkości?
- Podróżujesz po Europie zimą? Sprawdź gdzie obowiązują zimowe opony.
- Czemu nie należy przewozić sprzętu narciarskiego luzem?
- Anna Dereszowska w sesji Ladies Bemo Motors Club
- Kobieta i mężczyzna - jak wiele nas łączy a ile dzieli w kwestii posiadania samochodu?
- Pragmatyzm i funkcjonalność czyli samochód oczami kobiety
Jeep Compas II w nowej odsłonie
LOCA Bikes - dobre bo krajowe!
Rolls-Royce Dawn przepych kontrolowany!
Klopsik - wiecznie uśmiechnięty pies!