Opel GT Concept - sportowiec z przyszłości
Dodano: 28. 01. 2016
Tagi: Opel, Premiera motoryzacyjna, Samochód koncepcyjny, Genewa, Samochody przyszłości, Opel GT Concept
Tagi: Opel, Premiera motoryzacyjna, Samochód koncepcyjny, Genewa, Samochody przyszłości, Opel GT Concept
Mamy pierwsze oficjalne zdjęcia modelu Opel GT Concept. Według niemieckiej marki tak właśnie będą wyglądały samochody sportowe w przyszłości.
Opel GT Concept zaprezentuje się publiczności podczas wystawy motoryzacyjnej Genewa 2016. Auto z logiem błyskawicy na masce dysponuje silnikiem umieszczonym za przednią osią i napędem na tylne koła. Jak zapowiada producent, masa pojazdu nie przekracza 1000 kilogramów.
W awangardowej, a jednocześnie oszczędnej sylwetce samochodu zrezygnowano ze wszystkiego, co mogłoby zakłócać smukłą linię nadwozia. GT Concept nie ma więc np. klamek drzwi, bocznych lusterek ani wycieraczek przedniej szyby.
"Projektując Opla GT Concept, zrobiliśmy kolejny krok ku jeszcze większym emocjom i większej przyjemności z jazdy. Ten samochód odzwierciedla nasze obecne podejście i pozycję - podkreśla Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Opel Group.
Układ jak na auto sportowe przystało
W nowym samochodzie koncepcyjnym ze znaczkiem GT – podobnie jak w pierwszym Oplu GT z roku 1968 oraz amerykańskim modelu Corvette produkowanym przez firmę GM – silnik umieszczono centralnie za przednią osią. To turbodoładowany trzycylindrowiec oparty na wykonanej z aluminium jednostce o pojemności 1 litra, którą znamy z takich modeli seryjnych jak Adam, Corsa czy Astra.
Kierowca GT Concept może liczyć na moc 145 KM i maksymalny moment obrotowy 205 Nm. Siła napędowa trafia na tylną oś z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego za pośrednictwem sekwencyjnej sześciostopniowej przekładni, obsługiwanej manetkami przy kierownicy.
Według zapowiedzi producenta, GT Concept przyspiesza do setki w niespełna 8 sekund. Maksymalnie można zaś rozpędzić się autem do 215 km/h.
Opel GT Concept zaprezentuje się publiczności podczas wystawy motoryzacyjnej Genewa 2016. Auto z logiem błyskawicy na masce dysponuje silnikiem umieszczonym za przednią osią i napędem na tylne koła. Jak zapowiada producent, masa pojazdu nie przekracza 1000 kilogramów.
W awangardowej, a jednocześnie oszczędnej sylwetce samochodu zrezygnowano ze wszystkiego, co mogłoby zakłócać smukłą linię nadwozia. GT Concept nie ma więc np. klamek drzwi, bocznych lusterek ani wycieraczek przedniej szyby.
Układ jak na auto sportowe przystało
W nowym samochodzie koncepcyjnym ze znaczkiem GT – podobnie jak w pierwszym Oplu GT z roku 1968 oraz amerykańskim modelu Corvette produkowanym przez firmę GM – silnik umieszczono centralnie za przednią osią. To turbodoładowany trzycylindrowiec oparty na wykonanej z aluminium jednostce o pojemności 1 litra, którą znamy z takich modeli seryjnych jak Adam, Corsa czy Astra.
Kierowca GT Concept może liczyć na moc 145 KM i maksymalny moment obrotowy 205 Nm. Siła napędowa trafia na tylną oś z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego za pośrednictwem sekwencyjnej sześciostopniowej przekładni, obsługiwanej manetkami przy kierownicy.
Według zapowiedzi producenta, GT Concept przyspiesza do setki w niespełna 8 sekund. Maksymalnie można zaś rozpędzić się autem do 215 km/h.
Autor: .
Źródło: samar
Źródło: samar
0
Komentarze do:Opel GT Concept - sportowiec z przyszłości
Dodaj komentarz
- Podobne
- Polska premiera nowego Opla Crosslanda X
- Insignia Grand Sport – nowe oblicze Opla
- Nowy Opel Astra z pakietem OPC Line
- Toyota C-HR debiute w Genewie
- Lamborghini Centenario wyprzedane przed debiutem w Genewie
- Opel Adam S - mała rakieta gotowa do startu
Opel Ampera - wersja produkcyjna
Opel Zafira - nowe wcielenie
Vauxhall Insignia - czerwony smok
Nowy Jaguar F-Type SVR przed debiutem w Genewie
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »