Opel Adam S - mała rakieta gotowa do startu
Tak niemiecka marka przedstawia nową wersję Opel Adam S, która jeszcze jako prototyp produkcyjny ujrzała światło dzienne podczas wystawy w Genewie. Autko wyposażono w turbodoładowany silnik 1.4, który rozwija moc 150 KM.
Dzięki mocy 150 KM, generowanej przy momencie obrotowym 220 Nm, nowa wersja silnika 1.4 Turbo ECOTEC w modelu Adam S może się poszczycić mocą ponad 100 KM wytwarzaną na litr pojemności silnika.
Ta turbodoładowana jednostka jest oparta na istniejącym czterocylindrowym silniku 1.4, specjalnie opracowanym dla modelu Adam S. Zapewnia o 50% więcej mocy i 70% większy moment obrotowy niż w wolnossącym silniku 1.4 w pozostałych modelach Adam.
Kierowca jadący autem, w którym zmiana biegów następuje dzięki 6-stopniowej skrzyni manualnej, rozpędza się maksymalnie do 220 km/h.
Silnik 1.4 Turbo wyposażony jest w stałą regulację faz rozrządu, a zintegrowanie turbosprężarki z kolektorem wydechowym zmniejsza ciężar pojazdu i zwiększa kompaktowość. Liczne rozwiązania obniżające ciężar samochodu obejmują żeliwny blok z pustą ramą, puste odlewane wałki rozrządu i kolektor dolotowy z tworzywa sztucznego.
Wykorzystywany jest tu system Start/Stop, a silnik już dziś spełnia przyszłe normy emisji Euro 6. Zaletą tej "małej rakiety" jest większa moc. Ma ona również unikalne podwozie specjalnie opracowane dla Adama S oraz skuteczny, błyskawicznie reagujący układ kierowniczy.
Samochód wystawiany na genewskimm stoisku Opla pokazuje, w jaki sposób jest zwiększana siła hamowania. Zamontowano w nim wydajne rozwiązanie OPC "S Red Brakes" składające się z tarcz, 16-calowych z przodu i 15-calowych z tyłu, wyposażonych w lakierowane na czerwono zaciski. 18-calowe koła mają opony o wielkości 225/35 R 18.
Dzięki mocy 150 KM, generowanej przy momencie obrotowym 220 Nm, nowa wersja silnika 1.4 Turbo ECOTEC w modelu Adam S może się poszczycić mocą ponad 100 KM wytwarzaną na litr pojemności silnika.
Ta turbodoładowana jednostka jest oparta na istniejącym czterocylindrowym silniku 1.4, specjalnie opracowanym dla modelu Adam S. Zapewnia o 50% więcej mocy i 70% większy moment obrotowy niż w wolnossącym silniku 1.4 w pozostałych modelach Adam.
Silnik 1.4 Turbo wyposażony jest w stałą regulację faz rozrządu, a zintegrowanie turbosprężarki z kolektorem wydechowym zmniejsza ciężar pojazdu i zwiększa kompaktowość. Liczne rozwiązania obniżające ciężar samochodu obejmują żeliwny blok z pustą ramą, puste odlewane wałki rozrządu i kolektor dolotowy z tworzywa sztucznego.
Wykorzystywany jest tu system Start/Stop, a silnik już dziś spełnia przyszłe normy emisji Euro 6. Zaletą tej "małej rakiety" jest większa moc. Ma ona również unikalne podwozie specjalnie opracowane dla Adama S oraz skuteczny, błyskawicznie reagujący układ kierowniczy.
Samochód wystawiany na genewskimm stoisku Opla pokazuje, w jaki sposób jest zwiększana siła hamowania. Zamontowano w nim wydajne rozwiązanie OPC "S Red Brakes" składające się z tarcz, 16-calowych z przodu i 15-calowych z tyłu, wyposażonych w lakierowane na czerwono zaciski. 18-calowe koła mają opony o wielkości 225/35 R 18.
Autor: ED
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Opel Adam S - mała rakieta gotowa do startu
Dodaj komentarz
- Podobne
- Opel Adam S - mały i mocny!
- Opel Adam teraz jako crossover
- Polska premiera nowego Opla Crosslanda X
- Insignia Grand Sport – nowe oblicze Opla
- Nowy Opel Astra z pakietem OPC Line
- Opel GT Concept - sportowiec z przyszłości
Opel Adam Rocks S- gdy chcesz więcej
Adam i Astra przywracają Opla do sportu samochodowego
Opel zaprezentował model Adam
Opel Ampera - wersja produkcyjna
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »