Oficjalna prezentacja: Honda RC213V-S
RC213V jest wyłącznie wyścigową maszyną, która w latach 2013 i 2014
zdobyła mistrzowskie tytuły w królewskiej klasie MotoGP - drogowych
mistrzostw świata FIM. Honda wprowadziła pewne zmiany w specyfikacji
RC213V, aby zaprezentować nowy model RC213V-S, który dopuszczony jest do
poruszania się po drogach publicznych. A zamówienia na ten wyjątkowy
motocykl można składać już od 13 lipca 2015 r.
W 1954 roku Soichiro Honda ogłosił zamiar uczestniczenia w wyścigach TT
na wyspie Man, które w tamtych czasach były częścią drogowych Mistrzostw
Świata Grand Prix. Honda opracowała własne maszyny wyścigowe, aby w
1959 roku, pięć lat po deklaracji, zacząć konkurować w wyścigach TT na
Wyspie Man. W 1961 roku Honda z powodzeniem wygrała mistrzostwa TT w
dwóch klasach, gdzie brała udział. Łączna liczba skumulowanych zwycięstw
wyścigowych Hondy osiągnęła bezprecedensową ilość 600 zwycięstw w 2005
roku, która wzrosła do 695 na dzień 11 czerwca 2015. Od wyścigów TT na
wyspie Man, Honda traktuje swoją działalność wyścigową w najróżniejszych
zawodach jako "laboratorium na kółkach" i wykorzystuje zastosowane tam
technologie w swoich modelach seryjnych, aby rozwijać doskonałą
wydajność i niezawodność swoich motocykli.
RC213V-S został stworzony zgodnie z DNA Hondy, dzięki czemu stało się możliwe poruszanie się po drodze publicznej maszyną RC213V, który wygrała mistrzostwa MotoGP dwa sezony z rzędu, w latach 2013 i 2014. RC213V-S odziedziczył specyfikacje RC213V, która charakteryzuje się koncentracją masy i redukcją tarcia, a także wszystkimi kluczowymi aspektami produkcji, które wyróżniają RC213V - maszynę z MotoGP od zwykłych modeli produkowanych seryjnie. Należy zwrócić tutaj uwagę na przytłaczające różnice, które obejmują precyzyjną obróbkę lekkich elementów, a także wysokie umiejętności eksperckie wymagane w produkcji. Dodatkowo RC213V-S wyposażony jest w technologie kontroli wykorzystywane w RC213V. RC213V składa się tylko z niezbędnych części potrzebnych do wygrywania wyścigów, a także elementów przygotowanych do różnych specyfikacji związanych z zawodnikiem i torem. Aby uzyskać specyfikację, która umożliwi RC213V-S jazdę po drogach publicznych, zostały wprowadzone minimalne zmiany i uzupełnienia w stosunku do RC213V.
RC213V-S, maszyna do poruszania się po drogach publicznych, planowana jest do sprzedaży na rynku europejskim, Stanach Zjednoczonych, Australii i Japonii. Rekomendowane ceny producenta są ustalane na poziomie 188.000 Euro (włącznie z podatkiem) w Europie (jest to cena sprzedaży w Niemczech, ceny sprzedaży w innych częściach Europy będą zależne od kraju), 21.900.000 Jenów (włącznie z podatkiem) w Japonii, 244.000 Dolarów australijskich (włącznie z podatkiem) w Australii i 184.000 USD w USA.
Zamówienia na RC213V-S, składane poprzez specjalny formularz w aplikacji na ekskluzywnej stronie www.rc213v-s.com, będą przyjmowane na całym świecie począwszy od godziny 00:00 (CET) 13 lipca 2015.
Głównym założeniem przy projekcie RS213V-S nie było skopiowanie dynamicznych osiągów RC213V, ale przede wszystkim odtworzenie kompletnych właściwości maszyny RC213V i jego właściwości jezdnych. Aby umożliwić jazdę w zakresach prędkości, które zbliżają się do świata w RC213V, dostępny jest opcjonalny zestaw sportowy dostępny wyłącznie do jazdy tylko na obiektach zamkniętych, takich jak tory wyścigowe.
W ten sposób, RC213V-S pozwala przeżyć wrażenia z jazdy RC213V po drogach publicznych, a także umożliwia jazdę na wyższym poziomie na torze zamkniętym.
RC213V składa się tylko z niezbędnych części do wygrywania wyścigów, gdzie specyfikacja zmienia się w zależności od zawodnika i toru. Ale biorąc pod uwagę założenie jazdy po drogach publicznych na RC213V-S, minimalne zmiany i uzupełnienia zostały dokonane względem RC213V, aby spełnić wymagania dotyczące jazdy po ulicy, a jednocześnie zachować charakter RC213V.
Główne zmiany i uzupełnienia RC213V-S względem RC213V-S
Zmiany dokonane w odniesieniu do aspektów obsługi
- Pomimo zachowania struktury przekładni zębatej wałka rozrządu, to zawory pneumatyczne zostały zamienione na system sprężyn śrubowych.
- Bezstratne przeniesienie napędu zostało zastąpione konwencjonalną skrzynią biegów.
* Z powyższych zmian, przyjęto takie same specyfikacje jak te dla RCV1000R - maszyny z kategorii open w wyścigach motocyklowych
Dodatki niezbędne do poruszania się po drogach publicznych
- Reflektor
- Lampa tylna
- Oświetlenie tablicy rejestracyjnej
- Przednie i tylne kierunkowskazy
- Prawe i lewe lusterko wsteczne
- Prędkościomierz
- Tłumik z katalizatorem
- Stelaż pod tablicę rejestracyjną
- Klakson
- System bezkluczykowy - Honda Smart Key
- Rozrusznik
- Boczna podstawka
- Kąt wyprzedzenia główki ramy: 15 stopni → 26 stopni
- Opony: RS10 wyprodukowane przez Bridgestone Corporation
- Przednie tarcze hamulcowe: ze stali nierdzewnej, wyprodukowane przez Yutaka Giken Co., Ltd.
- Klocki hamulcowe: wyprodukowane przez Brembo S.p.A.
Źródło: Informacja prasowa
Oficjalna prezentacja: Honda RC213V-S
Dodaj komentarz
- Podobne
- Honda Rebel - kultowy model w nowej odsłonie
- Kawasaki Z125 Pro - nowość z japońskiej stajni
- 2016 Triumph Thruxton and Thruxton R - do zakochania jedenk krok!
- Pierwsze zdjęcia Hondy CBR 500R MY2016
- Marquez i Barreda testują nową Hondę Africa Twin
- Africa Twin powraca!
Honda RC213V-S w zbliżeniu
Honda CB550 78 od Rodents - dobre bo polskie
Custom bike: Honda CB750F od Tu Thanh Da garage
Honda CB750F od Tu Thanh Da Garage - Good Morning Vietnam!