Nowy rajd w polskim off-roadzie
Organizatorzy znanego rajdu Poland Trophy szykują w tym sezonie ciekawą niespodziankę. Oprócz pełnego cyklu Poland Trophy Dragon Winch Extreme, oraz Poland Trophy Quad, w 2014 roku pojawi się zupełnie nowy rajd, o nie spotykanej do tej pory formule.
Przeprawowe Mistrzostwa H6 będą połączeniem formy 6 godzinnego maratonu, z przeprawowymi odcinkami specjalnymi w stylu Poland Trophy. Zawody będą rozgrywane na kilkukilometrowej, w pełni wytaśmowanej pętli. Na trasie zostaną wytyczone odcinki specjalne o przeprawowym charakterze.
Wyścig będzie składać się z dwóch części, trwających po trzy godziny. Zwycięzcą zostanie załoga która w łącznym czasie 6 godzin pokona jak najwięcej odcinków specjalnych.
Liczone są tylko oesy z ukończonych okrążeń. Każde zaliczone okrążenie będzie udokumentowane pieczątką w Karcie Drogowej załogi.
Trzy klasy samochodowe
Rywalizacja będzie toczyć się w trzech klasach. W Challenge mogą startować tylko samochody z seryjnym nadwoziem i jedną wyciągarką elektryczną. Wyższa klasa – Advance – przeznaczona jest dla samochodów z wyciągarkami elektrycznymi i dowolnym nadwoziem. W najcięższej kategorii No Limit nie ma żadnych ograniczeń jeśli chodzi o przeróbki. Wymogiem jest posiadanie wyciągarki mechanicznej. Wymagania techniczne we wszystkich klasach są identyczne jak w rajdzie Poland Trophy.
Osobne oesy dla Challenge
Dla klasy Challenge będą przygotowane osobne odcinki specjalne. Klasy Advance i No Limit będą rywalizować na tych samych oesach. Trasy będą techniczne, ale średnio trudne. Mogą pojawić się na nich niemal wszystkie elementy jazdy przeprawowej – podjazdy, zjazdy, rowy, bagna, brody. Nie będzie tylko stromych, wymagających asekuracji trawersów.
Start do zawodów będzie miał formę startu równoległego. Wszystkie załogi z danej klasy wyruszą na trasę równocześnie. W trakcie całego rajdu będzie można naprawiać swoje pojazdy, ale tylko w wyznaczonej strefie serwisowej.
- Przeprawowe Mistrzostwa H6 to zupełnie nowy projekt i nowe wyzwanie. Chcemy w ten sposób odpowiedzieć na potrzeby zawodników, którzy ciągle domagają się nowych rajdów. Równocześnie chcemy stworzyć imprezę o bardzo prostym charakterze i stosunkowo tanią. PMH6 to tylko jeden dzień rywalizacji, brak dojazdówek i odcinki specjalne o średnim stopniu trudności. Mamy nadzieję, że w ten sposób uda nam się przyciągnąć nowych fanów rajdów przeprawowych – mówi Maciej Rachtan z firmy Euroforum, która organizuje PMH6, a także rajdy Poland Trophy.
Pierwszy rajd z nowej serii odbędzie się 22 marca na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Więcej informacji już wkrótce na stronie www.pth6.pl
Przeprawowe Mistrzostwa H6 będą połączeniem formy 6 godzinnego maratonu, z przeprawowymi odcinkami specjalnymi w stylu Poland Trophy. Zawody będą rozgrywane na kilkukilometrowej, w pełni wytaśmowanej pętli. Na trasie zostaną wytyczone odcinki specjalne o przeprawowym charakterze.
Wyścig będzie składać się z dwóch części, trwających po trzy godziny. Zwycięzcą zostanie załoga która w łącznym czasie 6 godzin pokona jak najwięcej odcinków specjalnych.
Liczone są tylko oesy z ukończonych okrążeń. Każde zaliczone okrążenie będzie udokumentowane pieczątką w Karcie Drogowej załogi.
Rywalizacja będzie toczyć się w trzech klasach. W Challenge mogą startować tylko samochody z seryjnym nadwoziem i jedną wyciągarką elektryczną. Wyższa klasa – Advance – przeznaczona jest dla samochodów z wyciągarkami elektrycznymi i dowolnym nadwoziem. W najcięższej kategorii No Limit nie ma żadnych ograniczeń jeśli chodzi o przeróbki. Wymogiem jest posiadanie wyciągarki mechanicznej. Wymagania techniczne we wszystkich klasach są identyczne jak w rajdzie Poland Trophy.
Osobne oesy dla Challenge
Dla klasy Challenge będą przygotowane osobne odcinki specjalne. Klasy Advance i No Limit będą rywalizować na tych samych oesach. Trasy będą techniczne, ale średnio trudne. Mogą pojawić się na nich niemal wszystkie elementy jazdy przeprawowej – podjazdy, zjazdy, rowy, bagna, brody. Nie będzie tylko stromych, wymagających asekuracji trawersów.
Start do zawodów będzie miał formę startu równoległego. Wszystkie załogi z danej klasy wyruszą na trasę równocześnie. W trakcie całego rajdu będzie można naprawiać swoje pojazdy, ale tylko w wyznaczonej strefie serwisowej.
- Przeprawowe Mistrzostwa H6 to zupełnie nowy projekt i nowe wyzwanie. Chcemy w ten sposób odpowiedzieć na potrzeby zawodników, którzy ciągle domagają się nowych rajdów. Równocześnie chcemy stworzyć imprezę o bardzo prostym charakterze i stosunkowo tanią. PMH6 to tylko jeden dzień rywalizacji, brak dojazdówek i odcinki specjalne o średnim stopniu trudności. Mamy nadzieję, że w ten sposób uda nam się przyciągnąć nowych fanów rajdów przeprawowych – mówi Maciej Rachtan z firmy Euroforum, która organizuje PMH6, a także rajdy Poland Trophy.
Pierwszy rajd z nowej serii odbędzie się 22 marca na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Więcej informacji już wkrótce na stronie www.pth6.pl
Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Nowy rajd w polskim off-roadzie
Dodaj komentarz
- Podobne
- Dwie zawodniczki z Węgier w gronie kierowców KIA LOTOS RACE 2017
- Sukces Pauli Kucharewicz i Bartosza Dzienisa na 40. jubileuszowym Rajdzie Kormoran
- Kobiecy pierwiastek w Wyścigowych Mistrzostwach Polski Kia Picanto
- Moto-news na Dzień Kobiet
- Susie Wolff debiutuje w weekendzie wyścigowym F1
- Agnieszka Szulim zdobyła licencję wyścigową i już w najbliższą sobotę pojawi się na torze wyścigowym
Inessa Tushkanova - kierowca rajdowy i modelka
RMF Caroline Team na Baja Gothica 2010
MotoGP: Rossi wygrywa Grand Prix Hiszpanii.
MotoGP - Grand Prix Ameryk: Marqueza ponownie zwycięża. Pech Rossiego, Pedrosy i Dovizioso
Alonso F1 Formuła 1 Hamilton Kobieta Kobieta za kierownicą Kwalifikacje Lorenzo Marquez MotoGP Pedrosa Rosberg Rossi Stoner Vettel Webber Wyniki Wyścig Wyścigi Wyścigi motocyklowe
Więcej »