Nowe Yamahy XV950 i XV950R dla miłośników bobberów
Yamaha zaprezentowała dwa motocykle: XV950 i XV950R zainspirowane zostały japońskimi motocyklami z przełomu lat 70. i 80-tych.
Oba modele XV950 charakteryzują się nisko umieszczonym siedzeniem oraz odsłoniętymi częściami podzespołów.
"Połączyliśmy minimalistyczny styl z nowoczesnymi osiągami. Koncepcja bazuje na idei, która mówi, że mniej znaczy więcej. Czyste, oryginalne materiały, wiele mechanicznego piękna, w którym widać elementy motocykla. Staraliśmy się wyeksponować te części, nie ukrywać ich, ale właśnie wykorzystać jako element stylistyki pojazdu." - powiedział kierownik planowania produktu w Yamaha Star Motorcycles U.S.A. Derek Brooks.
Model XV950R, czyli bardziej sportowy bliźniak, posiada regulowane zawieszenie z tyłu typu Piggy Back, a także system ABS w wyposażeniu standardowym.
Dzięki zaawansowanemu zawieszeniu XV950R łączy zrelaksowaną pozycję kierowcy charakterystyczną dla motocykli typu bobber z prawdziwie sportowymi osiągami.
Motocykle posiadają pojedynczy, okrągły reflektor, okrągłe światło tylne LED, dodatki ze stali nierdzewnej i zmniejszone, stalowe błotniki.
Jednostką napędową obu maszyn jest chłodzony powietrzem silnik V-twin o pojemności 942 cm3, który wytwarza moment obrotowy 80 Nm przy 3000 obr/min, a wszystko to dzięki konstrukcji SOHC z czterema zaworami na cylinder i kompaktowej komorze spalania.
Cylindry silnika powleczone są kompozytem ceramicznym, a tłoki są wykonane z kutego aluminium.
W modelu XV950, Yamaha przeprojektowała układ dolotowy silnika i filtr powietrza, który znajduje się po prawej stronie silnika.
Modele XV950 są zbudowane na stalowej ramie o konstrukcji podwójnej kołyski. W celu zachowania wyglądu bobbera, modele XV950 zostały wyposażone w nowo zaprojektowane, 12-ramienne, odlewane koła, z oponami w rozmiarze 100/90-19 z przodu i 150/80-16 z tyłu.
W celu zachowania wyglądu bobbera, XV950 zostały wyposażone w 12-ramienne, odlewane koła, z oponami w rozmiarze 100/90-19 z przodu i 150/80-16 z tyłu.
Pływające tarcze hamulcowe, o średnicy 298 mm każda, posiadają konstrukcję falistą, co poprawia kontrolę hamowania i redukuje odgłos pracy hamulców, zapewniając większą odporność na odkształcenia termiczne tarczy.
Znamy już ceny obu wersji: Yamaha XV950 kosztuje 36 400 zł, a XV950R 39 200 zł.
Oba modele XV950 charakteryzują się nisko umieszczonym siedzeniem oraz odsłoniętymi częściami podzespołów.
"Połączyliśmy minimalistyczny styl z nowoczesnymi osiągami. Koncepcja bazuje na idei, która mówi, że mniej znaczy więcej. Czyste, oryginalne materiały, wiele mechanicznego piękna, w którym widać elementy motocykla. Staraliśmy się wyeksponować te części, nie ukrywać ich, ale właśnie wykorzystać jako element stylistyki pojazdu." - powiedział kierownik planowania produktu w Yamaha Star Motorcycles U.S.A. Derek Brooks.
Model XV950R, czyli bardziej sportowy bliźniak, posiada regulowane zawieszenie z tyłu typu Piggy Back, a także system ABS w wyposażeniu standardowym.
Dzięki zaawansowanemu zawieszeniu XV950R łączy zrelaksowaną pozycję kierowcy charakterystyczną dla motocykli typu bobber z prawdziwie sportowymi osiągami.
Motocykle posiadają pojedynczy, okrągły reflektor, okrągłe światło tylne LED, dodatki ze stali nierdzewnej i zmniejszone, stalowe błotniki.
Jednostką napędową obu maszyn jest chłodzony powietrzem silnik V-twin o pojemności 942 cm3, który wytwarza moment obrotowy 80 Nm przy 3000 obr/min, a wszystko to dzięki konstrukcji SOHC z czterema zaworami na cylinder i kompaktowej komorze spalania.
Cylindry silnika powleczone są kompozytem ceramicznym, a tłoki są wykonane z kutego aluminium.
W modelu XV950, Yamaha przeprojektowała układ dolotowy silnika i filtr powietrza, który znajduje się po prawej stronie silnika.
Modele XV950 są zbudowane na stalowej ramie o konstrukcji podwójnej kołyski. W celu zachowania wyglądu bobbera, modele XV950 zostały wyposażone w nowo zaprojektowane, 12-ramienne, odlewane koła, z oponami w rozmiarze 100/90-19 z przodu i 150/80-16 z tyłu.
W celu zachowania wyglądu bobbera, XV950 zostały wyposażone w 12-ramienne, odlewane koła, z oponami w rozmiarze 100/90-19 z przodu i 150/80-16 z tyłu.
Pływające tarcze hamulcowe, o średnicy 298 mm każda, posiadają konstrukcję falistą, co poprawia kontrolę hamowania i redukuje odgłos pracy hamulców, zapewniając większą odporność na odkształcenia termiczne tarczy.
Znamy już ceny obu wersji: Yamaha XV950 kosztuje 36 400 zł, a XV950R 39 200 zł.
Autor: E. Domańska
Źródło: mcnews.com.au, yamaha-motor.eu/pl
Źródło: mcnews.com.au, yamaha-motor.eu/pl
0
Komentarze do:Nowe Yamahy XV950 i XV950R dla miłośników bobberów
Dodaj komentarz
- Podobne
- Custom bike: Yamaha XV750 Czarny Ed, czyli Polak potrafi
- Yamaha XS650 EVA - piękno drzemiące w prostocie
- Yamaha XSR900 Abarth - edycja limitowana
- Yamaha Tracer 700 już w polskich salonach
- Yamaha MT-10 pierwsze modele wjeżdżają do Polski!
- Nowa Yamaha Tracer 700 - już oficjalnie!
Nowa Yamaha SCR950 Scrambler - czy podbije Amerykę?
Yamaha XV950 spod ręki młodego projektanta
Yamaha XV950 Playa del Rey - unikalny!
Yamaha Start Bolt w sześciu wcieleniach
BMW Bezpieczeństwo Custom bike Ducati Harley-Davidson Honda Kaski motocyklowe Kawasaki Kobieta Kobieta na motocyklu Kobieta za kierownicą Motocykl Motocykle Motocykliści Odjechane Premiera motoryzacyjna Skutery Suzuki Triumph Yamaha
Więcej »