Nowe BMW R nineT Scrambler - dla indywidualistów
Scramblery – jeździli nimi bohaterowie wielkiego ekranu, rzesze amatorów wyścigów startowały na nich w wyścigach górskich i miejskich.
Zobacz także: BMW Concept Path 22: R nineT stworzony dla miłośników surfingu »
Opony o terenowym bieżniku, wysoki wydech, nieco większy skok zawieszenia i wygodna pozycja siedzenia – scramblery, w wolnym tłumaczeniu „wspinacze”, oferowały motocyklistom już w latach 50. po 70. nie tylko radość z jazdy krętymi drogami, ale też podstawowe zdolności terenowe, a tym samym szerszy zakres zastosowania tych motocykli.
Kto jeździł scramblerem, ten podobnie jak jego motocykl wymykał się standardom i utartym konwencjom. A można go było spotkać niemal wszędzie: na krętych drogach za miastem, na górskich szutrach, a nawet, tam gdzie było wolno, na plażach.
Scramblery mają swoją stałą pozycję również w historii firmy BMW Motorrad. W roku 1951 na międzynarodowej Wystawie Rowerów i Motocykli IFMA we Frankfurcie zaprezentowane zostało BMW R 68 z typowym wysokim wydechem 2 w 1, takie jakim Georg „Schorsch” Meier startował w zawodach. W wersji standardowej R68 wyposażone było w konwencjonalny, niski wydech, ale już wtedy w ofercie akcesoriów BMW Motorrad dostępna była wersja wysoka. Jeszcze dziś właściciele tych najcenniejszych klasyków BMW Motorrad okresu powojennego chętnie montują ten unikalny wydech.
Teraz BMW Motorrad prezentuje nowe R nineT Scrambler, motocykl, wraz z którym na nowo odżywa era scramblerów. Ma on wszystko, co definiuje ten typ motocykli, doskonale oddaje ich ducha i stworzony jest dla tych, którzy cenią puryzm, minimalizm i nonkonformizm. A to wszystko w połączeniu ze standardem technicznym i jakością BMW. Wraz z roadsterem R nineT scrambler BMW otwiera nowy świat motocykli BMW.
Potężny, chłodzony powietrzem „bokser” w roli napędu.
W nowym scramblerze BMW Motorrad postawiło na klasyczny, chłodzony powietrzem, mocny silnik typu bokser, który już od ponad dziewięćdziesięciu lat jest gwarantem niepowtarzalnego wyglądu, solidnego momentu obrotowego i unikalnego brzmienia.
R nineT Scrambler wyposażone jest w chłodzony powietrzem/olejem silnik typu bokser o pojemności 1170 cm3. Oferuje on moc 81 kW (110 KM) przy 7750 obr/min, maksymalny moment obrotowy 116 Nm przy 6000 obr/min, a nowa konfiguracja silnika oraz nowy układ paliwowy z filtrem węglowym zapewniają zgodność z normą emisji spalin Euro 4.
Dynamiczny scrambler o wielu twarzach.
Podobnie jak w przypadku R nineT, również nowy scrambler jest odpowiedzią BMW Motorrad na oczekiwania wielu motocyklistów chcących kreatywnie modyfikować swój motocykl. Możliwości modyfikacji sięgają tu od oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad po indywidualnie wykonane części i akcesoria tunerów pozwalające stworzyć unikalny motocykl.
Wysoki wydech à la scrambler i soczyste brzmienie. Odwołaniem do klasycznych scramblerów jest wysoki układ wydechowy z dwoma tłumikami umieszczonymi jeden nad drugim. Znajduje się on bardzo blisko motocykla, co dodatkowo podkreśla jego smukłą sylwetkę. Zapewnia wyjątkowo soczyste brzmienie „boksera” i spełnia przy tym wymogi nowych regulacji dot. hałaśliwości ECE R41-04. Duży katalizator gwarantuje jeszcze bardziej efektywne oczyszczanie spalin.
Tradycyjny układ jezdny, 19-calowe przednie koło i wiele możliwych wariacji.
Ważnym aspektem dla możliwości indywidualizacji jest, podobnie jak w roadsterze R nineT, koncepcja ramy. Stalowa rama kratownicowa własnej konstrukcji BMW zawiera silnik będący elementem nośnym i składa się z części przedniej z głowicą widelca oraz części tylnej z mocowaniem wahacza.
Demontowana rama siedzenia pasażera pozwala używać R nineT Scrambler jako motocykl dwuosobowy lub – bardzo stylowo – jednoosobowy. Odpowiednio do charakteru sprzyjającego jeździe geometria układu jezdnego R nineT Scrambler zaprojektowana została przede wszystkim pod kątem dobrego prowadzenia, neutralnego zachowania na zakrętach i mnóstwa radości z jazdy na krętych drogach.
Widelec teleskopowy przedniego koła z gumowymi mieszkami i skokiem 125 mm świetnie pasuje do wyglądu scramblera. Zawieszenie tylnego koła wykonane jest w postaci jednoramiennego wahacza Paralever, takiego jak w innych modelach z silnikiem typu bokser. Resorowanie i amortyzacja przejmuje centralna kolumna resorująca. Skok zawieszenia wynosi 140 mm.
Nowy scrambler BMW wyposażony jest w odlewane obręcze kół ze stopów lekkich. Typowe dla scramblerów są: 19-calowa obręcz przedniego koła oraz opony w rozmiarze 120/70-19 z przodu i 170/60-17 z tyłu.
Motocykl wyposażony jest standardowo w adekwatny dla dynamiki jazdy R nineT Scrambler układ hamulcowy z ABS, z przodu z 4-tłoczkowymi zaciskami, stalowymi elastycznymi przewodami hamulcowymi i tarczą hamulcową o średnicy 320 mm. Z tyłu hamulec ma tarczę o średnicy 265 mm i 2-tłoczkowy zacisk pływający.
Wyjątkowa ergonomia gwarantująca zrelaksowaną jazdę.
Wyprostowana, komfortowa pozycja siedzenia to jedna z najważniejszych cech scramblera. Dlatego w tym motocyklu zaprojektowano nowy trójkąt ergonomiczny kierownica-siedzenie-podnóżki. Wyższa niż w R nineT kierownica, lekko pochylona powierzchnia siedzenia oraz nieco niższe i lekko cofnięte podnóżki pozwalają na zrelaksowaną jazdę.
Purystyczna stylistyka, dbałość o szczegóły i klasyczna kolorystyka. Czy to ze standardowymi odlewanymi obręczami kół ze stopów lekkich, czy z opcjonalnymi kołami szprychowymi – nowe R nineT Scrambler prezentuje się zawsze stylowo. Stylistyka ma celowo zredukowane elementy karoseryjne, aby uzyskać purystyczny wygląd motocykla. Wygląd nowego scramblera BMW Motorrad cechuje zestawienie klasycznych i nowoczesnych elementów motocyklowego designu widoczne z każdej perspektywy.
Okrągły reflektor daje mu rys swobody, niezależności i luzu, a analogowy prędkościomierz wpisuje się w klasyczną prostotę, jaką kierowano się przy projektowaniu scramblera BMW. Elementami przyciągającymi uwagę jest lakierowany stalowy zbiornik paliwa o pojemności 17 l oraz umieszczona z prawej strony maskownica z blachy aluminiowej z napisem R nineT.
Nowy motocykl w rodzinie Heritage BMW Motorrad wyróżnia wysoka jakość wykonania widoczna również w wielu niewielkich detalach. Na przykład w szlachetnych elementach z kutego aluminium o powierzchni piaskowanej szkłem i anodowanej w naturalnym kolorze czy wykonanym również z aluminium zacisku kierownicy z wytłoczonym napisem BMW Motorrad. Szlachetne wykonanie oraz wysoka jakość materiałów wyróżnia też dwuosobowe profilowane siedzenie w kolorze brązowym o wyglądzie postarzanej skóry.
Nowe BMW R nineT Scrambler oferowane jest w metalizowanym kolorze matowym Monolith. Klasyczny purystyczny charakter podkreślają także komponenty lakierowane na czarno, takie jak rama, wahacz, koła, rury widelca i korpus silnika.
Najważniejsze cechy nowego BMW R nineT Scrambler:
Zobacz także: BMW Concept Path 22: R nineT stworzony dla miłośników surfingu »
Opony o terenowym bieżniku, wysoki wydech, nieco większy skok zawieszenia i wygodna pozycja siedzenia – scramblery, w wolnym tłumaczeniu „wspinacze”, oferowały motocyklistom już w latach 50. po 70. nie tylko radość z jazdy krętymi drogami, ale też podstawowe zdolności terenowe, a tym samym szerszy zakres zastosowania tych motocykli.
Kto jeździł scramblerem, ten podobnie jak jego motocykl wymykał się standardom i utartym konwencjom. A można go było spotkać niemal wszędzie: na krętych drogach za miastem, na górskich szutrach, a nawet, tam gdzie było wolno, na plażach.
Teraz BMW Motorrad prezentuje nowe R nineT Scrambler, motocykl, wraz z którym na nowo odżywa era scramblerów. Ma on wszystko, co definiuje ten typ motocykli, doskonale oddaje ich ducha i stworzony jest dla tych, którzy cenią puryzm, minimalizm i nonkonformizm. A to wszystko w połączeniu ze standardem technicznym i jakością BMW. Wraz z roadsterem R nineT scrambler BMW otwiera nowy świat motocykli BMW.
Potężny, chłodzony powietrzem „bokser” w roli napędu.
W nowym scramblerze BMW Motorrad postawiło na klasyczny, chłodzony powietrzem, mocny silnik typu bokser, który już od ponad dziewięćdziesięciu lat jest gwarantem niepowtarzalnego wyglądu, solidnego momentu obrotowego i unikalnego brzmienia.
R nineT Scrambler wyposażone jest w chłodzony powietrzem/olejem silnik typu bokser o pojemności 1170 cm3. Oferuje on moc 81 kW (110 KM) przy 7750 obr/min, maksymalny moment obrotowy 116 Nm przy 6000 obr/min, a nowa konfiguracja silnika oraz nowy układ paliwowy z filtrem węglowym zapewniają zgodność z normą emisji spalin Euro 4.
Dynamiczny scrambler o wielu twarzach.
Podobnie jak w przypadku R nineT, również nowy scrambler jest odpowiedzią BMW Motorrad na oczekiwania wielu motocyklistów chcących kreatywnie modyfikować swój motocykl. Możliwości modyfikacji sięgają tu od oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad po indywidualnie wykonane części i akcesoria tunerów pozwalające stworzyć unikalny motocykl.
Wysoki wydech à la scrambler i soczyste brzmienie. Odwołaniem do klasycznych scramblerów jest wysoki układ wydechowy z dwoma tłumikami umieszczonymi jeden nad drugim. Znajduje się on bardzo blisko motocykla, co dodatkowo podkreśla jego smukłą sylwetkę. Zapewnia wyjątkowo soczyste brzmienie „boksera” i spełnia przy tym wymogi nowych regulacji dot. hałaśliwości ECE R41-04. Duży katalizator gwarantuje jeszcze bardziej efektywne oczyszczanie spalin.
Tradycyjny układ jezdny, 19-calowe przednie koło i wiele możliwych wariacji.
Ważnym aspektem dla możliwości indywidualizacji jest, podobnie jak w roadsterze R nineT, koncepcja ramy. Stalowa rama kratownicowa własnej konstrukcji BMW zawiera silnik będący elementem nośnym i składa się z części przedniej z głowicą widelca oraz części tylnej z mocowaniem wahacza.
Demontowana rama siedzenia pasażera pozwala używać R nineT Scrambler jako motocykl dwuosobowy lub – bardzo stylowo – jednoosobowy. Odpowiednio do charakteru sprzyjającego jeździe geometria układu jezdnego R nineT Scrambler zaprojektowana została przede wszystkim pod kątem dobrego prowadzenia, neutralnego zachowania na zakrętach i mnóstwa radości z jazdy na krętych drogach.
Widelec teleskopowy przedniego koła z gumowymi mieszkami i skokiem 125 mm świetnie pasuje do wyglądu scramblera. Zawieszenie tylnego koła wykonane jest w postaci jednoramiennego wahacza Paralever, takiego jak w innych modelach z silnikiem typu bokser. Resorowanie i amortyzacja przejmuje centralna kolumna resorująca. Skok zawieszenia wynosi 140 mm.
Nowy scrambler BMW wyposażony jest w odlewane obręcze kół ze stopów lekkich. Typowe dla scramblerów są: 19-calowa obręcz przedniego koła oraz opony w rozmiarze 120/70-19 z przodu i 170/60-17 z tyłu.
Motocykl wyposażony jest standardowo w adekwatny dla dynamiki jazdy R nineT Scrambler układ hamulcowy z ABS, z przodu z 4-tłoczkowymi zaciskami, stalowymi elastycznymi przewodami hamulcowymi i tarczą hamulcową o średnicy 320 mm. Z tyłu hamulec ma tarczę o średnicy 265 mm i 2-tłoczkowy zacisk pływający.
Wyjątkowa ergonomia gwarantująca zrelaksowaną jazdę.
Wyprostowana, komfortowa pozycja siedzenia to jedna z najważniejszych cech scramblera. Dlatego w tym motocyklu zaprojektowano nowy trójkąt ergonomiczny kierownica-siedzenie-podnóżki. Wyższa niż w R nineT kierownica, lekko pochylona powierzchnia siedzenia oraz nieco niższe i lekko cofnięte podnóżki pozwalają na zrelaksowaną jazdę.
Purystyczna stylistyka, dbałość o szczegóły i klasyczna kolorystyka. Czy to ze standardowymi odlewanymi obręczami kół ze stopów lekkich, czy z opcjonalnymi kołami szprychowymi – nowe R nineT Scrambler prezentuje się zawsze stylowo. Stylistyka ma celowo zredukowane elementy karoseryjne, aby uzyskać purystyczny wygląd motocykla. Wygląd nowego scramblera BMW Motorrad cechuje zestawienie klasycznych i nowoczesnych elementów motocyklowego designu widoczne z każdej perspektywy.
Okrągły reflektor daje mu rys swobody, niezależności i luzu, a analogowy prędkościomierz wpisuje się w klasyczną prostotę, jaką kierowano się przy projektowaniu scramblera BMW. Elementami przyciągającymi uwagę jest lakierowany stalowy zbiornik paliwa o pojemności 17 l oraz umieszczona z prawej strony maskownica z blachy aluminiowej z napisem R nineT.
Nowy motocykl w rodzinie Heritage BMW Motorrad wyróżnia wysoka jakość wykonania widoczna również w wielu niewielkich detalach. Na przykład w szlachetnych elementach z kutego aluminium o powierzchni piaskowanej szkłem i anodowanej w naturalnym kolorze czy wykonanym również z aluminium zacisku kierownicy z wytłoczonym napisem BMW Motorrad. Szlachetne wykonanie oraz wysoka jakość materiałów wyróżnia też dwuosobowe profilowane siedzenie w kolorze brązowym o wyglądzie postarzanej skóry.
Nowe BMW R nineT Scrambler oferowane jest w metalizowanym kolorze matowym Monolith. Klasyczny purystyczny charakter podkreślają także komponenty lakierowane na czarno, takie jak rama, wahacz, koła, rury widelca i korpus silnika.
Najważniejsze cechy nowego BMW R nineT Scrambler:
- Purystyczny wygląd.
- Klasyczna kolorystyka.
- Stebnowane siedzenie z imitacji postarzanej skóry.
- Wykonanie z dbałością o szczegóły.
- Chłodzony powietrzem/olejem dwucylindrowy silnik typu bokser o pojemności 1170 cm3. Moc 81 kW (110 KM) przy 7750 obr/min, maksymalny moment obrotowy 116 Nm przy 6000 obr/min.
- Łatwość customizingu i indywidualizacji.
- Modułowa rama z demontowaną ramą siedzenia pasażera i różne możliwości wariacji.
- Klasyczne zawieszenie kół: widelec teleskopowy z przodu i Paralever z tyłu.
- Duże, typowe dla scramblerów przednie koło w rozmiarze 19 cali.
- Wyprostowana pozycja siedzenia w klasycznym stylu scramblera.
- Zamontowany wysoko i blisko motocykla wydech z dwoma tłumikami.
- Z przodu montowany na osi 4-tłoczkowy zacisk hamulcowy, stalowe elastyczne przewody hamulcowe, tarcza hamulcowa o średnicy 320 m i ABS.
- Indywidualnie dopasowane wyposażenie dodatkowe i akcesoria w słynnej wysokiej jakości BMW Motorrad.
Autor: .
Źródło: BMW
Źródło: BMW
0
Komentarze do:Nowe BMW R nineT Scrambler - dla indywidualistów
Dodaj komentarz
- Podobne
- Motocykle BMW Motorrad - lifting roku modelowego 2017
- BMW Motorrad Concept Lac Rose: interpretacja legendy Rajdu Paryż-Dakar
- Kask motocyklowy z technologią HUD od BMW
- BMW spowodowało 20 miesięczną erekcję?
- BMW Motorrad rozszerza paletę indywidualizacyjną dla R nineT
- BMW R NineT Track Grinder od Urban Motor
BMW Concept Path 22: R nineT stworzony dla miłośników surfingu
BMW R nineT od Project Japan - cztery wizje
BMW R nineT - dla amatorów klasyki
BMW F700GS, F800GS i F800GS Adventure na rok 2017
BMW Bezpieczeństwo Custom bike Ducati Harley-Davidson Honda Kaski motocyklowe Kawasaki Kobieta Kobieta na motocyklu Kobieta za kierownicą Motocykl Motocykle Motocykliści Odjechane Premiera motoryzacyjna Skutery Suzuki Triumph Yamaha
Więcej »