Nowe Audi S3 Sportback - rodzinny hot hatch
Nowy silnik 2.0 TFSI o mocy 221 kW (300 KM) i momencie obrotowym 380 Nm, przyspieszenie od zera do 100 km/h w pięć sekund, spalanie benzyny na poziomie 6,9 l; na100 km. Takie dane tylko dla Audi S3 Sportback.
Nowy czterocylindrowy silnik stworzono od podstaw. Spontaniczne reakcje na komendy kierowcy i sportowy, głęboki dźwięk, to najbardziej rozpoznawalne cechy tej wysokowydajnej jednostki napędowej. W modelach z opcjonalną sześciobiegową przekładnią S tronic, sprint od zera do 100 km/h trwa tylko pięć sekund, a w przypadku modeli z sześciobiegową skrzynią manualną, zaledwie o pięć dziesiątych sekundy dłużej.
Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Dzięki funkcji Launch Control, moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem opon. Jak podaje producent jednostka 2.0 TFSI z przekładnią S tronic potrzebuje średnio 6,9 l paliwa na 100 km (ze skrzynią manualną – 7 l na 100 km). Porównując z poprzednią wersją, nowe Audi S3 Sportback zużywa o 1,5 l paliwa mniej.
Niższe biegi obu skrzyń mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty ma długie przełożenie, co efektywnie zmniejsza zużycie paliwa. Na życzenie, kierowca może przełączać biegi dwusprzęgłowej skrzyni za pomocą manetek przy kierownicy.
System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego nowego Audi S3 Sportback. Pozwala kontrolować pracę pedału gazu, przełożeń montowanej opcjonalnie automatycznej przekładni biegów S tronic oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego. Za pomocą jednego przycisku kierowca decyduje, czy układy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic czy też efficiency.
Ponadto w pojazdach wyposażonych w radio MMI, dostępny jest tryb individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, który dopasowuje charakterystykę pracy amortyzatorów do konkretnej sytuacji drogowej, jest także sterowany przy pomocy Audi drive select.
Do elementów wyposażenia seryjnego nowego Audi S3 Sportback należy także kolorowy system informacji kierowcy z rekomendacją przerw podczas jazdy oraz – w pojazdach wyposażonych w radio MMI – monitor pokładowy, który wysuwa się automatycznie i przy odpalaniu samochodu, na powitanie kierowcy, wyświetla na ekranie logo S3. Kolorowe stebnowania, to kontrastujące akcenty ozdobne, w utrzymanym w czerni wnętrzu pojazdu.
Alternatywą do tak zaprojektowanego wnętrza, jest dwubarwna linia wzornicza Audi design selection, w kolorach czarny/czerwony Korso. Montowane seryjnie siedzenia sportowe dostępne są w trzech wariantach obić. Na życzenie, Audi dostarcza siedzenia sportowe, ze zintegrowanymi zagłówkami i stebnowaniem w kształcie rombów.
Na czele całej palety rozwiązań infotainment oferowanych w nowym Audi S3 Sportback, stoi system nawigacji Audi MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Dzięki wyposażeniu pojazdu w system Audi connect, kierowca może w pełni korzystać ze zindywidualizowanych usług online oferowanych przez Audi.
Na życzenie klienta, koncern z Ingolstadt wyposaża nowe Audi S3 Sportback we wszystkie systemy wsparcia kierowcy dostępne dla pojazdów tej serii, m. in. w tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami, adaptive cruise control, który dopasowuje prędkość naszego Audi do pojazdu jadącego przed nami oraz samoczynnie hamuje i przyspiesza.
Ceny nowego Audi S3 Sportback nie zostały jeszcze podane.
Nowy czterocylindrowy silnik stworzono od podstaw. Spontaniczne reakcje na komendy kierowcy i sportowy, głęboki dźwięk, to najbardziej rozpoznawalne cechy tej wysokowydajnej jednostki napędowej. W modelach z opcjonalną sześciobiegową przekładnią S tronic, sprint od zera do 100 km/h trwa tylko pięć sekund, a w przypadku modeli z sześciobiegową skrzynią manualną, zaledwie o pięć dziesiątych sekundy dłużej.
Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Dzięki funkcji Launch Control, moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem opon. Jak podaje producent jednostka 2.0 TFSI z przekładnią S tronic potrzebuje średnio 6,9 l paliwa na 100 km (ze skrzynią manualną – 7 l na 100 km). Porównując z poprzednią wersją, nowe Audi S3 Sportback zużywa o 1,5 l paliwa mniej.
System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego nowego Audi S3 Sportback. Pozwala kontrolować pracę pedału gazu, przełożeń montowanej opcjonalnie automatycznej przekładni biegów S tronic oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego. Za pomocą jednego przycisku kierowca decyduje, czy układy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic czy też efficiency.
Ponadto w pojazdach wyposażonych w radio MMI, dostępny jest tryb individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, który dopasowuje charakterystykę pracy amortyzatorów do konkretnej sytuacji drogowej, jest także sterowany przy pomocy Audi drive select.
Do elementów wyposażenia seryjnego nowego Audi S3 Sportback należy także kolorowy system informacji kierowcy z rekomendacją przerw podczas jazdy oraz – w pojazdach wyposażonych w radio MMI – monitor pokładowy, który wysuwa się automatycznie i przy odpalaniu samochodu, na powitanie kierowcy, wyświetla na ekranie logo S3. Kolorowe stebnowania, to kontrastujące akcenty ozdobne, w utrzymanym w czerni wnętrzu pojazdu.
Alternatywą do tak zaprojektowanego wnętrza, jest dwubarwna linia wzornicza Audi design selection, w kolorach czarny/czerwony Korso. Montowane seryjnie siedzenia sportowe dostępne są w trzech wariantach obić. Na życzenie, Audi dostarcza siedzenia sportowe, ze zintegrowanymi zagłówkami i stebnowaniem w kształcie rombów.
Na czele całej palety rozwiązań infotainment oferowanych w nowym Audi S3 Sportback, stoi system nawigacji Audi MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Dzięki wyposażeniu pojazdu w system Audi connect, kierowca może w pełni korzystać ze zindywidualizowanych usług online oferowanych przez Audi.
Na życzenie klienta, koncern z Ingolstadt wyposaża nowe Audi S3 Sportback we wszystkie systemy wsparcia kierowcy dostępne dla pojazdów tej serii, m. in. w tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami, adaptive cruise control, który dopasowuje prędkość naszego Audi do pojazdu jadącego przed nami oraz samoczynnie hamuje i przyspiesza.
Ceny nowego Audi S3 Sportback nie zostały jeszcze podane.
Autor: E.D.
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Nowe Audi S3 Sportback - rodzinny hot hatch
Dodaj komentarz
- Podobne
- Nowe Audi S3 - doskonałe osiągi i efektywność
- Audi A3/S3 sedan - gorący debiut
- Kolorowy zawrót głowy na targach motoryzacyjnych w Detroit
- Nowe Audi A5 i S5 Cabriolet: otwarte na intensywną radość z jazdy
- Nowe Audi A5 i Audi S5 Sportback
- Audi Q2 Edition #1 - ciasteczko!
Audi A3 Vossen - nasycone
Audi S3 Stickerbomb - zaklej się!
Audi S3 ABT - prosto i mocno!
Audi S3 Cabriolet - kurtyna opadła
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »