Strona główna » Motocykle » Aktualności - motocykle » Nowa Yamaha MT-03 dla posiadaczy kategorii A2

Nowa Yamaha MT-03 dla posiadaczy kategorii A2

2016 Yamaha MT-03
Dodano: 03. 01. 2016
Tagi: Yamaha, Kobieta na motocyklu, Yamaha MT-03

W 2016 roku Yamaha powiększy niezwykle pożądaną gamę MT o model MT-03, lekki, zwrotny i łatwy w prowadzeniu dwucylindrowiec o pojemności 321 cm3, który wprowadza nowy poziom emocji do prawa jazdy kategorii A2.

Przeznaczony zarówno dla posiadaczy kategorii A2, przez osoby które dopiero pragną przesiąść się z pojemności 125 cm3 po bardziej doświadczonych kierowców, którzy szukają drugiego motocykla do codziennego użytku – MT-03 czyni świat MT bardziej dostępnym niż kiedykolwiek.

2016 Yamaha MT-03
2016 Yamaha MT-03
2016 Yamaha MT-03
Istotnymi cechami nowego MT są wyprostowana pozycja kierowcy i umiarkowana wysokość siedziska, które sprawiają, że codzienna jazda tym motocyklem w warunkach miejskich jest łatwa i przyjemna. Dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 321 cm3 bazuje na jednostce pochodzącej z YZF-R3 i został opracowany tak, by dostarczać łatwą w kontroli moc przy niższych obrotach i wysokie osiągi w zakresie średnich i wysokich obrotów.
Ten przyjemny w użytkowaniu silnik uzupełnia wąskie i lekkie podwozie oraz płynnie działające zawieszenie, pochodzące z YZF-R3, które zapewnia wygodną i zwinną jazdę oraz łatwe prowadzenie. Eleganckie, muskularne nadwozie i charakterystycznie przesunięta do przodu masa czynią z MT-03 jeden z najatrakcyjniejszych modeli w klasie prawa jazdy kategorii A2. Yamaha przewiduje, że MT-03 zwróci uwagę nowych i doświadczonych kierowców, zachęcając ich do wejścia w świat MT.

2016 Yamaha MT-03
Wyprostowana pozycja kierowcy
Przeznaczony głównie do codziennego, miejskiego użytku MT-03 jest wyposażony w naturalną, ergonomiczną konstrukcję zaprojektowaną, by zapewniać jak największą wygodę. Wzajemna relacja siedziska/kierownicy/podnóżków została pomyślana w taki sposób, aby stworzyć wyprostowaną pozycję kierowcy, dostosowaną do osób o różnych gabarytach, podczas gdy wyprofilowany zbiornik paliwa i okolice kolan pozwalają kierowcy poczuć się jednością z pojazdem.

Pionowo ustawiona kierownica zapewnia promień skrętu 68 stopni, ułatwiając kierowcy manewrowanie w ruchu miejskim.

Wysokość kanapy
Dwupoziomowa kanapa mierzy 780 mm wysokości i zapewnia kierowcy wrażenie siedzenia „w” siodle a nie „na” nim, umożliwiając dostęp obu stóp do podłoża podczas startu czy zatrzymania. Podwyższone siedzisko pasażera oferuje wiele miejsca i jest wyposażone w praktyczne, aluminiowe uchwyty.

Konstrukcja o przesuniętym do przodu środku ciężkości
DNA rodziny MT miało duży wpływ na stylistykę nowego MT-03. Jedną z charakterystycznych cech każdego modelu MT jest jego specyficzna sylwetka z wysuniętym do przodu środkiem ciężkości, która nadaje tym motocyklom kompaktowy i wojowniczy wizerunek, sprawiający wrażenie mocy i zwinności.

Ten unikalny wygląd MT uzyskano za pomocą poziomych linii i minimalnego  zwisu z przodu i z tyłu motocykla. Podkreśla go centralnie umieszczony tłumik, natomiast pochylony do przodu silnik i wyprofilowany zbiornik paliwa oraz wloty powietrza kontrastują z wąską i minimalistyczną tylną ramą pomocniczą motocykla, podkreślając drapieżną sylwetkę.

Kompaktowy, lekki, dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 321 cm3
Opracowany na bazie jednostki pochodzącej z YZF-R3, chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy, 2-cylindrowy silnik DOHC w układzie rzędowym został zaprojektowany, by dostarczać doskonałą moc i optymalny moment obrotowy. Przyjemny charakter pracy silnika wywołuje wiele pozytywnych emocji podczas jazdy, co odróżnia MT-03 od innych modeli. W celu zwiększenia wydajności tego silnika opracowano go w oparciu o najnowszą technologię analizy spalania z wykorzystaniem wielu zaawansowanych elementów, takich jak lekkie, wzmocnione tłoki i nawęglane korbowody.

Układ zaworów dolotowych i wydechowych został zoptymalizowany, co wraz z kompaktową konstrukcją 4-zaworowej komory spalania wywołuje zawirowanie mieszanki powietrzno-paliwowej, dając w efekcie wyjątkowe osiągi.

Wąska i kompaktowa rama
Podwozie jest oparte na sportowej konstrukcji YZF-R3 i zostało opracowane za pomocą najnowszej technologii analizy strukturalnej, która umożliwiła konstruktorom Yamahy stworzenie lekkiej i kompaktowej ramy dla nowego MT-03 oraz zapewnia doskonałą równowagę sztywności.

Prosta konstrukcja zawiera niewiele zgięć, elementów spawanych czy fałdowanych, dając w efekcie minimalistyczną i atrakcyjną strukturę, której kompaktowe rozmiary i niska masa znacząco przyczyniają się do lekkiego i zwinnego prowadzenia.

Dwie główne rury ramy są wykonane z 35 mm stalowych tub, a dzięki użyciu skrzyni korbowej silnika jako głównego środka ciężkości podwozia, konstruktorzy Yamahy byli w stanie zminimalizować ogólną masę pojazdu.

Długi, asymetryczny wahacz
Yamaha jest jednym z pierwszych producentów, którzy wykorzystali zalety związane z prowadzeniem i przyczepnością, uzyskane dzięki długiej konstrukcji wahacza, a nowy MT-03 zawiera ten sam stosunek wahacza do rozstawu osi, jaki występuje w  motocyklu YZF-R1 2014.

Zarówno podczas dobicia jak i odbicia, kąt 573-milimetrowego wahacza w MT-03 zmienia się znacznie mniej w stosunku do płaszczyzny drogi niż w konwencjonalnej, krótszej konstrukcji. Zapewnia to wydajniejsze przekazywanie mocy do tylnego koła, co ma szczególne znaczenie podczas przyspieszania, zwalniania i pokonywania zakrętów, a więc gdy tylne zawieszenie jest najbardziej aktywne.

10-ramienne koła z aluminiowego odlewu i szerokie opony
Niska masa nieresorowana przyczynia się do natychmiastowej reakcji zawieszenia i zwrotności MT-03. Dodatkowo motocykl jest wyposażony w lekkie, 10-ramienne aluminiowe koła, pochodzące z modelu YZF-R3, które zostały zaprojektowane tak, by oferować optymalną równowagę wytrzymałości i sztywności. Koła są wyposażone w szeroką felgę z tylną oponą o wymiarach 140/70-17 i przednią oponą mierzącą 110/70-17, które zapewniają dobrą przyczepność i pewne trzymanie się drogi. Masa nieresorowana jest jeszcze bardziej pomniejszona dzięki zastosowaniu drążonych osi, których konstrukcja zapewnia dobre właściwości amortyzacyjne, a w konsekwencji większą wygodę jazdy.

Wskaźnik wielofunkcyjny
Wskaźnik wielofunkcyjny w motocyklu MT-03 jest jedną z najbardziej wszechstronnych konstrukcji w swej kategorii i zawiera cyfrowy prędkościomierz po prawej stronie i analogowy obrotomierz po lewej, ze wskaźnikiem zmiany biegu w górnej części.

Inne funkcje to między innymi wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury wody, aktualne i średnie zużycie paliwa, zegar, dwa liczniki kilometrów, wskaźnik wymiany oleju i wiele innych.

Pływająca przednia tarcza hamulcowa o średnicy 298 mm, 220 mm tarcza tylna, ABS
W celu zapewnienia potężnej i przewidywalnej siły hamowania i znakomitego wyczucia, MT-03 został wyposażony w przednią tarczę hamulcową o średnicy 298 mm, zawierającą pływający, 2-tłoczkowy zacisk, podczas gdy tylne koło jest zaopatrzone w tarczę 220 mm. Ten efektywny układ hamulcowy zapewnia wysoki poziom siły hamowania, pozwalając kierowcy MT-03 na dużą kontrolę nad maszyną zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas jazdy po autostradzie. ABS znajduje się w wyposażeniu standardowym.

LED-owe oświetlenie
Dla podkreślenia dynamicznego wyglądu MT-03 został wyposażony w LED-owe światła pozycyjne i LED-owe światło stopu, które charakteryzują się niskim zużyciem energii elektrycznej, jednocześnie oferując długotrwałe działanie.
Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:

Nowa Yamaha MT-03 dla posiadaczy kategorii A2

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: