Nowa Yamaha MT-03 dla posiadaczy kategorii A2
W 2016 roku Yamaha powiększy niezwykle pożądaną gamę MT o model MT-03,
lekki, zwrotny i łatwy w prowadzeniu dwucylindrowiec o pojemności 321
cm3, który wprowadza nowy poziom emocji do prawa jazdy kategorii A2.
Przeznaczony zarówno dla posiadaczy kategorii A2, przez osoby które dopiero pragną przesiąść się z pojemności 125 cm3 po bardziej doświadczonych kierowców, którzy szukają drugiego motocykla do codziennego użytku – MT-03 czyni świat MT bardziej dostępnym niż kiedykolwiek.
Istotnymi cechami nowego MT są wyprostowana pozycja kierowcy i umiarkowana wysokość siedziska, które sprawiają, że codzienna jazda tym motocyklem w warunkach miejskich jest łatwa i przyjemna. Dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 321 cm3 bazuje na jednostce pochodzącej z YZF-R3 i został opracowany tak, by dostarczać łatwą w kontroli moc przy niższych obrotach i wysokie osiągi w zakresie średnich i wysokich obrotów.
Ten
przyjemny w użytkowaniu silnik uzupełnia wąskie i lekkie podwozie oraz
płynnie działające zawieszenie, pochodzące z YZF-R3, które zapewnia
wygodną i zwinną jazdę oraz łatwe prowadzenie. Eleganckie, muskularne
nadwozie i charakterystycznie przesunięta do przodu masa czynią z MT-03
jeden z najatrakcyjniejszych modeli w klasie prawa jazdy kategorii A2.
Yamaha przewiduje, że MT-03 zwróci uwagę nowych i doświadczonych
kierowców, zachęcając ich do wejścia w świat MT.
Wyprostowana pozycja kierowcy
Przeznaczony głównie do codziennego, miejskiego użytku MT-03 jest wyposażony w naturalną, ergonomiczną konstrukcję zaprojektowaną, by zapewniać jak największą wygodę. Wzajemna relacja siedziska/kierownicy/podnóżków została pomyślana w taki sposób, aby stworzyć wyprostowaną pozycję kierowcy, dostosowaną do osób o różnych gabarytach, podczas gdy wyprofilowany zbiornik paliwa i okolice kolan pozwalają kierowcy poczuć się jednością z pojazdem.
Pionowo ustawiona kierownica zapewnia promień skrętu 68 stopni, ułatwiając kierowcy manewrowanie w ruchu miejskim.
Wysokość kanapy
Dwupoziomowa kanapa mierzy 780 mm wysokości i zapewnia kierowcy wrażenie siedzenia „w” siodle a nie „na” nim, umożliwiając dostęp obu stóp do podłoża podczas startu czy zatrzymania. Podwyższone siedzisko pasażera oferuje wiele miejsca i jest wyposażone w praktyczne, aluminiowe uchwyty.
Konstrukcja o przesuniętym do przodu środku ciężkości
DNA rodziny MT miało duży wpływ na stylistykę nowego MT-03. Jedną z charakterystycznych cech każdego modelu MT jest jego specyficzna sylwetka z wysuniętym do przodu środkiem ciężkości, która nadaje tym motocyklom kompaktowy i wojowniczy wizerunek, sprawiający wrażenie mocy i zwinności.
Ten unikalny wygląd MT uzyskano za pomocą poziomych linii i minimalnego zwisu z przodu i z tyłu motocykla. Podkreśla go centralnie umieszczony tłumik, natomiast pochylony do przodu silnik i wyprofilowany zbiornik paliwa oraz wloty powietrza kontrastują z wąską i minimalistyczną tylną ramą pomocniczą motocykla, podkreślając drapieżną sylwetkę.
Kompaktowy, lekki, dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 321 cm3
Opracowany na bazie jednostki pochodzącej z YZF-R3, chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy, 2-cylindrowy silnik DOHC w układzie rzędowym został zaprojektowany, by dostarczać doskonałą moc i optymalny moment obrotowy. Przyjemny charakter pracy silnika wywołuje wiele pozytywnych emocji podczas jazdy, co odróżnia MT-03 od innych modeli. W celu zwiększenia wydajności tego silnika opracowano go w oparciu o najnowszą technologię analizy spalania z wykorzystaniem wielu zaawansowanych elementów, takich jak lekkie, wzmocnione tłoki i nawęglane korbowody.
Układ zaworów dolotowych i wydechowych został zoptymalizowany, co wraz z kompaktową konstrukcją 4-zaworowej komory spalania wywołuje zawirowanie mieszanki powietrzno-paliwowej, dając w efekcie wyjątkowe osiągi.
Wąska i kompaktowa rama
Podwozie jest oparte na sportowej konstrukcji YZF-R3 i zostało opracowane za pomocą najnowszej technologii analizy strukturalnej, która umożliwiła konstruktorom Yamahy stworzenie lekkiej i kompaktowej ramy dla nowego MT-03 oraz zapewnia doskonałą równowagę sztywności.
Prosta konstrukcja zawiera niewiele zgięć, elementów spawanych czy fałdowanych, dając w efekcie minimalistyczną i atrakcyjną strukturę, której kompaktowe rozmiary i niska masa znacząco przyczyniają się do lekkiego i zwinnego prowadzenia.
Dwie główne rury ramy są wykonane z 35 mm stalowych tub, a dzięki użyciu skrzyni korbowej silnika jako głównego środka ciężkości podwozia, konstruktorzy Yamahy byli w stanie zminimalizować ogólną masę pojazdu.
Długi, asymetryczny wahacz
Yamaha jest jednym z pierwszych producentów, którzy wykorzystali zalety związane z prowadzeniem i przyczepnością, uzyskane dzięki długiej konstrukcji wahacza, a nowy MT-03 zawiera ten sam stosunek wahacza do rozstawu osi, jaki występuje w motocyklu YZF-R1 2014.
Zarówno podczas dobicia jak i odbicia, kąt 573-milimetrowego wahacza w MT-03 zmienia się znacznie mniej w stosunku do płaszczyzny drogi niż w konwencjonalnej, krótszej konstrukcji. Zapewnia to wydajniejsze przekazywanie mocy do tylnego koła, co ma szczególne znaczenie podczas przyspieszania, zwalniania i pokonywania zakrętów, a więc gdy tylne zawieszenie jest najbardziej aktywne.
10-ramienne koła z aluminiowego odlewu i szerokie opony
Niska masa nieresorowana przyczynia się do natychmiastowej reakcji zawieszenia i zwrotności MT-03. Dodatkowo motocykl jest wyposażony w lekkie, 10-ramienne aluminiowe koła, pochodzące z modelu YZF-R3, które zostały zaprojektowane tak, by oferować optymalną równowagę wytrzymałości i sztywności. Koła są wyposażone w szeroką felgę z tylną oponą o wymiarach 140/70-17 i przednią oponą mierzącą 110/70-17, które zapewniają dobrą przyczepność i pewne trzymanie się drogi. Masa nieresorowana jest jeszcze bardziej pomniejszona dzięki zastosowaniu drążonych osi, których konstrukcja zapewnia dobre właściwości amortyzacyjne, a w konsekwencji większą wygodę jazdy.
Wskaźnik wielofunkcyjny
Wskaźnik wielofunkcyjny w motocyklu MT-03 jest jedną z najbardziej wszechstronnych konstrukcji w swej kategorii i zawiera cyfrowy prędkościomierz po prawej stronie i analogowy obrotomierz po lewej, ze wskaźnikiem zmiany biegu w górnej części.
Inne funkcje to między innymi wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury wody, aktualne i średnie zużycie paliwa, zegar, dwa liczniki kilometrów, wskaźnik wymiany oleju i wiele innych.
Pływająca przednia tarcza hamulcowa o średnicy 298 mm, 220 mm tarcza tylna, ABS
W celu zapewnienia potężnej i przewidywalnej siły hamowania i znakomitego wyczucia, MT-03 został wyposażony w przednią tarczę hamulcową o średnicy 298 mm, zawierającą pływający, 2-tłoczkowy zacisk, podczas gdy tylne koło jest zaopatrzone w tarczę 220 mm. Ten efektywny układ hamulcowy zapewnia wysoki poziom siły hamowania, pozwalając kierowcy MT-03 na dużą kontrolę nad maszyną zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas jazdy po autostradzie. ABS znajduje się w wyposażeniu standardowym.
LED-owe oświetlenie
Dla podkreślenia dynamicznego wyglądu MT-03 został wyposażony w LED-owe światła pozycyjne i LED-owe światło stopu, które charakteryzują się niskim zużyciem energii elektrycznej, jednocześnie oferując długotrwałe działanie.
Przeznaczony zarówno dla posiadaczy kategorii A2, przez osoby które dopiero pragną przesiąść się z pojemności 125 cm3 po bardziej doświadczonych kierowców, którzy szukają drugiego motocykla do codziennego użytku – MT-03 czyni świat MT bardziej dostępnym niż kiedykolwiek.
Istotnymi cechami nowego MT są wyprostowana pozycja kierowcy i umiarkowana wysokość siedziska, które sprawiają, że codzienna jazda tym motocyklem w warunkach miejskich jest łatwa i przyjemna. Dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 321 cm3 bazuje na jednostce pochodzącej z YZF-R3 i został opracowany tak, by dostarczać łatwą w kontroli moc przy niższych obrotach i wysokie osiągi w zakresie średnich i wysokich obrotów.
Wyprostowana pozycja kierowcy
Przeznaczony głównie do codziennego, miejskiego użytku MT-03 jest wyposażony w naturalną, ergonomiczną konstrukcję zaprojektowaną, by zapewniać jak największą wygodę. Wzajemna relacja siedziska/kierownicy/podnóżków została pomyślana w taki sposób, aby stworzyć wyprostowaną pozycję kierowcy, dostosowaną do osób o różnych gabarytach, podczas gdy wyprofilowany zbiornik paliwa i okolice kolan pozwalają kierowcy poczuć się jednością z pojazdem.
Pionowo ustawiona kierownica zapewnia promień skrętu 68 stopni, ułatwiając kierowcy manewrowanie w ruchu miejskim.
Wysokość kanapy
Dwupoziomowa kanapa mierzy 780 mm wysokości i zapewnia kierowcy wrażenie siedzenia „w” siodle a nie „na” nim, umożliwiając dostęp obu stóp do podłoża podczas startu czy zatrzymania. Podwyższone siedzisko pasażera oferuje wiele miejsca i jest wyposażone w praktyczne, aluminiowe uchwyty.
Konstrukcja o przesuniętym do przodu środku ciężkości
DNA rodziny MT miało duży wpływ na stylistykę nowego MT-03. Jedną z charakterystycznych cech każdego modelu MT jest jego specyficzna sylwetka z wysuniętym do przodu środkiem ciężkości, która nadaje tym motocyklom kompaktowy i wojowniczy wizerunek, sprawiający wrażenie mocy i zwinności.
Ten unikalny wygląd MT uzyskano za pomocą poziomych linii i minimalnego zwisu z przodu i z tyłu motocykla. Podkreśla go centralnie umieszczony tłumik, natomiast pochylony do przodu silnik i wyprofilowany zbiornik paliwa oraz wloty powietrza kontrastują z wąską i minimalistyczną tylną ramą pomocniczą motocykla, podkreślając drapieżną sylwetkę.
Kompaktowy, lekki, dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 321 cm3
Opracowany na bazie jednostki pochodzącej z YZF-R3, chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy, 2-cylindrowy silnik DOHC w układzie rzędowym został zaprojektowany, by dostarczać doskonałą moc i optymalny moment obrotowy. Przyjemny charakter pracy silnika wywołuje wiele pozytywnych emocji podczas jazdy, co odróżnia MT-03 od innych modeli. W celu zwiększenia wydajności tego silnika opracowano go w oparciu o najnowszą technologię analizy spalania z wykorzystaniem wielu zaawansowanych elementów, takich jak lekkie, wzmocnione tłoki i nawęglane korbowody.
Układ zaworów dolotowych i wydechowych został zoptymalizowany, co wraz z kompaktową konstrukcją 4-zaworowej komory spalania wywołuje zawirowanie mieszanki powietrzno-paliwowej, dając w efekcie wyjątkowe osiągi.
Wąska i kompaktowa rama
Podwozie jest oparte na sportowej konstrukcji YZF-R3 i zostało opracowane za pomocą najnowszej technologii analizy strukturalnej, która umożliwiła konstruktorom Yamahy stworzenie lekkiej i kompaktowej ramy dla nowego MT-03 oraz zapewnia doskonałą równowagę sztywności.
Prosta konstrukcja zawiera niewiele zgięć, elementów spawanych czy fałdowanych, dając w efekcie minimalistyczną i atrakcyjną strukturę, której kompaktowe rozmiary i niska masa znacząco przyczyniają się do lekkiego i zwinnego prowadzenia.
Dwie główne rury ramy są wykonane z 35 mm stalowych tub, a dzięki użyciu skrzyni korbowej silnika jako głównego środka ciężkości podwozia, konstruktorzy Yamahy byli w stanie zminimalizować ogólną masę pojazdu.
Długi, asymetryczny wahacz
Yamaha jest jednym z pierwszych producentów, którzy wykorzystali zalety związane z prowadzeniem i przyczepnością, uzyskane dzięki długiej konstrukcji wahacza, a nowy MT-03 zawiera ten sam stosunek wahacza do rozstawu osi, jaki występuje w motocyklu YZF-R1 2014.
Zarówno podczas dobicia jak i odbicia, kąt 573-milimetrowego wahacza w MT-03 zmienia się znacznie mniej w stosunku do płaszczyzny drogi niż w konwencjonalnej, krótszej konstrukcji. Zapewnia to wydajniejsze przekazywanie mocy do tylnego koła, co ma szczególne znaczenie podczas przyspieszania, zwalniania i pokonywania zakrętów, a więc gdy tylne zawieszenie jest najbardziej aktywne.
10-ramienne koła z aluminiowego odlewu i szerokie opony
Niska masa nieresorowana przyczynia się do natychmiastowej reakcji zawieszenia i zwrotności MT-03. Dodatkowo motocykl jest wyposażony w lekkie, 10-ramienne aluminiowe koła, pochodzące z modelu YZF-R3, które zostały zaprojektowane tak, by oferować optymalną równowagę wytrzymałości i sztywności. Koła są wyposażone w szeroką felgę z tylną oponą o wymiarach 140/70-17 i przednią oponą mierzącą 110/70-17, które zapewniają dobrą przyczepność i pewne trzymanie się drogi. Masa nieresorowana jest jeszcze bardziej pomniejszona dzięki zastosowaniu drążonych osi, których konstrukcja zapewnia dobre właściwości amortyzacyjne, a w konsekwencji większą wygodę jazdy.
Wskaźnik wielofunkcyjny
Wskaźnik wielofunkcyjny w motocyklu MT-03 jest jedną z najbardziej wszechstronnych konstrukcji w swej kategorii i zawiera cyfrowy prędkościomierz po prawej stronie i analogowy obrotomierz po lewej, ze wskaźnikiem zmiany biegu w górnej części.
Inne funkcje to między innymi wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury wody, aktualne i średnie zużycie paliwa, zegar, dwa liczniki kilometrów, wskaźnik wymiany oleju i wiele innych.
Pływająca przednia tarcza hamulcowa o średnicy 298 mm, 220 mm tarcza tylna, ABS
W celu zapewnienia potężnej i przewidywalnej siły hamowania i znakomitego wyczucia, MT-03 został wyposażony w przednią tarczę hamulcową o średnicy 298 mm, zawierającą pływający, 2-tłoczkowy zacisk, podczas gdy tylne koło jest zaopatrzone w tarczę 220 mm. Ten efektywny układ hamulcowy zapewnia wysoki poziom siły hamowania, pozwalając kierowcy MT-03 na dużą kontrolę nad maszyną zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas jazdy po autostradzie. ABS znajduje się w wyposażeniu standardowym.
LED-owe oświetlenie
Dla podkreślenia dynamicznego wyglądu MT-03 został wyposażony w LED-owe światła pozycyjne i LED-owe światło stopu, które charakteryzują się niskim zużyciem energii elektrycznej, jednocześnie oferując długotrwałe działanie.
Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Nowa Yamaha MT-03 dla posiadaczy kategorii A2
Dodaj komentarz
- Podobne
- Motocyklowa torba transportowa dla zwierzaka
- Nowa Yamaha Tracer 700 - już oficjalnie!
- Yamaha FJR1300 na 2016 rok w zbliżeniu
- 2016 Yamaha XSR900 - kolejny model w gamie Sport Heritage
- 2016 Triumph Thruxton and Thruxton R - do zakochania jedenk krok!
- 2016 Yamaha YZF-R1S - pierwsze informacje
Custom bike: Yamaha Star Bolt Grega Hagemana
Yamaha Virago 1100 "Vinago" Billy'ego Joela
Nowa Yamaha SCR950 Scrambler - czy podbije Amerykę?
Yamaha 04GEN Concept - efekt motyla
BMW Bezpieczeństwo Custom bike Ducati Harley-Davidson Honda Kaski motocyklowe Kawasaki Kobieta Kobieta na motocyklu Kobieta za kierownicą Motocykl Motocykle Motocykliści Odjechane Premiera motoryzacyjna Skutery Suzuki Triumph Yamaha
Więcej »