Mercedes AMG GT R - z piekła rodem
Dodano: 28. 06. 2016
Tagi: Hamilton, Supersamochody, Mercedes, Premiera motoryzacyjna, Mercedes AMG, Premiera, Lewis Hamilton, Mercedes AMG GT R
Tagi: Hamilton, Supersamochody, Mercedes, Premiera motoryzacyjna, Mercedes AMG, Premiera, Lewis Hamilton, Mercedes AMG GT R
Mercedes zaprezentował model AMG GT wersji R. To jeden z tych modeli, który powstawał na torach wyścigowych, w tym przypadku na słynnej północnej pętli toru Nurburgring, zwanej potocznie "Zielonym piekłem".
Dzieło konstruktorów ze Stuttgartu to prawdziwy samochód torowy. Wzmocniony silnik, zmieniona aerodynamika, niższa masa, większe hamulce… Szef Mercedes AMG GmbH, Tobias Moers, potwierdza, że w wersji GT R zostały zmodyfikowane wszystkie elementy mające wpływ na dynamikę jazdy.
Do napędu zastosowano ośmiocylindrową jednostkę 4.0 Biturbo o mocy 585 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 700 Nm, dostępnym w szeroki przedziale 1900 - 5500 obr/min. Osiągi – 3.6 sekundy do "setki", prędkość maksymalna 318 km/h. Za przeniesienie napędu odpowiada 2-sprzęgłowa, 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów.
Stylistyka pojazdu też nie jest dziełem przypadku. Przedni grill nawiązuje do kultowego już modelu 300 SL, który w 1952 roku wygrał wyścig Panamericana. Samochód wyposażony został także w dodatkowy system aerodynamiczny, który przysysa samochód już od 80 km/h, a samochód obniża sie o 40 mm.
W porównaniu do podstawowej wersji AMG GT, "R-ka" ma o 155 kg mocniejszy docisk. Samochód jest też o 46 mm szerszy z przodu i o 57 mm szerszy z tyłu.
Stosunek mocy do masy wynosi zaledwie 2,66 kg/KM. Warto podkreślić, że dzięki odciążeniu przedniej osi, uzyskano bardziej optymalne rozłożenie masy. Na przód przypada 47,3 proc. Łącznie, w porównaniu do odmiany GT S, samochód jest lżejszy aż o 91 kg.
Za hamowanie odpowiadają tarcz o średnicy przód/tył 390/360 mm. Podobnie jak w innych modelach z rodziny AMG, nabywcy mogą zamówić tarcze ceramiczne 402/360 mm, które są lżejsze o 17 kg. W obydwu przypadkach, zaciski malowane są na żółto. Z przodu zastosowano opony o rozmiarze 275/35 ZR 19, z tyłu 325/30 ZR 20. Seryjne montowane są opony Michelin Pilot Sport Cup 2.
W wersji GT R zastosowane zostało również tlne zawieszenie skrętne a także zaawansowany system kontroli trakcji, z 9 programami do wyboru.
Cena pojazdu nie została ujawniona.
Dzieło konstruktorów ze Stuttgartu to prawdziwy samochód torowy. Wzmocniony silnik, zmieniona aerodynamika, niższa masa, większe hamulce… Szef Mercedes AMG GmbH, Tobias Moers, potwierdza, że w wersji GT R zostały zmodyfikowane wszystkie elementy mające wpływ na dynamikę jazdy.
Do napędu zastosowano ośmiocylindrową jednostkę 4.0 Biturbo o mocy 585 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 700 Nm, dostępnym w szeroki przedziale 1900 - 5500 obr/min. Osiągi – 3.6 sekundy do "setki", prędkość maksymalna 318 km/h. Za przeniesienie napędu odpowiada 2-sprzęgłowa, 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów.
W porównaniu do podstawowej wersji AMG GT, "R-ka" ma o 155 kg mocniejszy docisk. Samochód jest też o 46 mm szerszy z przodu i o 57 mm szerszy z tyłu.
Stosunek mocy do masy wynosi zaledwie 2,66 kg/KM. Warto podkreślić, że dzięki odciążeniu przedniej osi, uzyskano bardziej optymalne rozłożenie masy. Na przód przypada 47,3 proc. Łącznie, w porównaniu do odmiany GT S, samochód jest lżejszy aż o 91 kg.
Za hamowanie odpowiadają tarcz o średnicy przód/tył 390/360 mm. Podobnie jak w innych modelach z rodziny AMG, nabywcy mogą zamówić tarcze ceramiczne 402/360 mm, które są lżejsze o 17 kg. W obydwu przypadkach, zaciski malowane są na żółto. Z przodu zastosowano opony o rozmiarze 275/35 ZR 19, z tyłu 325/30 ZR 20. Seryjne montowane są opony Michelin Pilot Sport Cup 2.
W wersji GT R zastosowane zostało również tlne zawieszenie skrętne a także zaawansowany system kontroli trakcji, z 9 programami do wyboru.
Cena pojazdu nie została ujawniona.
Autor: .
Źródło: samar
Źródło: samar
0
Komentarze do:Mercedes AMG GT R - z piekła rodem
Dodaj komentarz
- Podobne
- Vision Mercedes-Maybach 6: luksus ostateczny
- Porsche 718 Cayman z 4-cylindrowym silnikiem turbo
- Aston Martin V12 Vantage S - dusza wyścigowca
- Nowa Octavia RS: najmocniejsza seryjna Octavia w historii
- Insignia Grand Sport – nowe oblicze Opla
- Jeep Compas prezentuje swoje nowe kształty po liftingu
Mercedes AMG GT Prior-Design bez kompromisu
Mercedes AMG C 63 Piecha Design - klasyka gatunku
Mercedes AMG GT S GWA - szerokości!
Kamil Stoch ambasadorem AMG
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »