Kurtki motocyklowe - jaką wybrać?
Dodano: 02. 01. 2016
Tagi: Dainese, Kobieta, Kobieta na motocyklu, Kurtka ze światłem STOP, Kurtka motocyklowa
Tagi: Dainese, Kobieta, Kobieta na motocyklu, Kurtka ze światłem STOP, Kurtka motocyklowa
Kurtki motocyklowe to dosyć szerokie zagadnienie i przy wyborze odpowiedniej dla siebie należy wziąć pod uwagę wiele zależności. W pierwszej kolejności musicie dokładnie określić swoje potrzeby.
Jak często poruszacie się jednośladem? Jaka pogoda wyklucza w waszym przypadku przejażdżkę? Poruszacie się po mieście czy wolicie jednak długie trasy? Odpowiedzi na te pytania dadzą wam pogląd na to jakiej dokładnie kurtki potrzebujecie... A wybór jest niemały.
Trzeba przyznać, że kurtki skórzane wyglądają świetnie i równie dobrze spełniają swoją ochronną rolę. Żadna z kurtek tekstylnych nie będzie równie odporna na ścieranie co kurtka skórzana, dla poparcia tej tezy wystarczy podać przykład prestiżowych wyścigów motocyklowych. Pomijając fakt, że wszyscy zawodnicy zamiast kurtek korzystają z jednoczęściowych kombinezonów, to ze świecą szukać odzieży tekstylnej. Jednak ceną za taką ochronę jest wentylacja ograniczenie ruchów.
Oczywiście producenci odzieży motocyklowej prześcigają się w stosowaniu coraz bardziej rozwiniętych technologii dających kierowcom większy komfort z jazdy, poprawiających ich bezpieczeństwo etc. mimo wszystko- jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Nie istnieje jeszcze kurtka która sprawdziłaby się w każdych warunkach.
Wracając do meritum, wybierając kurtkę skórzaną zyskamy z pewnością na ochronie naszego ciała podczas upadku, jest ona sztywniejsza i cięższa od kurtek tekstylnych utrudniając poruszanie się, z wentylacją w gorące dni również nie jest najlepiej. Produkowane z myślą o upałach, skórzane kurtki perforowane tylko w małym stopniu dają nam ulgę. Perforacja sprawdza się to fakt, ale tylko przy większych prędkościach. Poruszając się po mieście z przepisową prędkością lub przeciskając się w korku moglibyśmy nosić na sobie równie dobrze foliowy worek.
W takim przypadku najlepiej jest jednak odejść od tradycyjnej wizji kurtki. W ofercie Dainese znaleźć można wiele ciekawych rzeczy, jedną z nich jest protektor zastępujący nam właśnie kurtkę. Największą i dosyć znaczącą różnicę między kurtkami stanowi materiał z którego są wykonane. Skóra- wydawałoby się, że najlepszy możliwy wybór, czy aby na pewno?
Z wyglądu przypominają one buzzery stosowane przez kierowców motocykli enduro jednak ich dopasowanie do ciała nie nadaje nam sylwetki zawodnika rugby. Jest to krótko mówiąc zestaw ochraniaczy połączonych drobną siatką. Dzięki temu jadąc po mieście nie czujemy wielkiego dyskomfortu, wrażenie jest porównywalne z jazdą w samym t-shircie, a o ile bezpieczniejsze.
W dłuższych tasach noszenie takich ochraniaczy nie jest już tak dobrym pomysłem. Nawet przy wysokich temperaturach jazda z większą prędkością mogłaby nas przechłodzić a upadek i ślizg po asfalcie byłby raczej przykrym doświadczeniem.
Idąc w drugą stronę, na chłodne jesienne dni czy nawet zimę lepiej wy brać kurtkę tekstylną. Dlaczego? Przecież w kurtkach skórzanych stosowane są ocieplające podpinki.
Owszem są, jednak to kurtki tekstylne mogą pochwalić się najbogatszym wachlarzem akcesoryjnych podpinek i membran. Przoduje w tym z pewnością Rukka i Rev'it. Ich technologie mogą zapewnić ochronę przed wiatrem (WindStopper), ocieplenie czy po prostu utrzymywanie temperatury ciała(Gore-tex). Wszystkie standardowo z zastosowaniem środków i materiałów bakteriobójczych. Część kurtek jest też wykonana z materiału nie przepuszczającego wody D-dry.
Jakie z tego wszystkiego można wyciągnąć wnioski?
Kurtki skórzane- dają największą możliwą ochronę, wraz z zastosowaniem dodatkowych ochraniaczy stanowią najlepszą barierę ochronną między kierowcą a twardą nawierzchnią.Dopasowanie do ciała i materiał o graniczają w pewnym stopniu ruchy kierowcy, jednak nie na tyle aby utrudniać jazdę. Nie są wystarczająco dobrze wentylowane aby zapewnić komfort z jazdy po mieście w upalny dzień.
Kurtki tekstylne - oferują znaczny komfort z jazdy kosztem ochrony. Materiały wykorzystywane przy ich produkcji nie są tak odporne naścieranie jak skóra. Szeroki wybór w zależności od warunków atmosferycznych. Każdy znajdzie coś dla siebie. Możliwość zastosowania szerokiego wachlarza podpinek i membran. Jedyny słuszny wybór do jazdy w zimę i bardzo chłodne dni. Dają wyspecjalizowaną ochronę między innymi przed deszczem, chłodem i wiatrem. Znacznie mniej ograniczają ruchy kierowcy (może za wyjątkiem grubych kurtek zimowych). Na upalne lato pozostają wspomniane już wcześniej siatkowe zbroje oferowane m.in. przez Dainese. Optymalna ochrona wszystkich istotnych partii ciała. Ekstremalnie duży przewiew. Przy dużych prędkościach w trasie jazda może być uciążliwa a w razie upadku i tarcia po nawierzchni, ochrona może nie być wystarczająca.
W celu uzyskania dokładniejszych informacji o wspominanych produktach czy markach można odwiedzić stronę sklepu MCS online. Znajduje się tam szeroki wybór kurtek skórzanych jak i tekstylnych z dokładnymi opisami każdej z nich.
Jak często poruszacie się jednośladem? Jaka pogoda wyklucza w waszym przypadku przejażdżkę? Poruszacie się po mieście czy wolicie jednak długie trasy? Odpowiedzi na te pytania dadzą wam pogląd na to jakiej dokładnie kurtki potrzebujecie... A wybór jest niemały.
Trzeba przyznać, że kurtki skórzane wyglądają świetnie i równie dobrze spełniają swoją ochronną rolę. Żadna z kurtek tekstylnych nie będzie równie odporna na ścieranie co kurtka skórzana, dla poparcia tej tezy wystarczy podać przykład prestiżowych wyścigów motocyklowych. Pomijając fakt, że wszyscy zawodnicy zamiast kurtek korzystają z jednoczęściowych kombinezonów, to ze świecą szukać odzieży tekstylnej. Jednak ceną za taką ochronę jest wentylacja ograniczenie ruchów.
Wracając do meritum, wybierając kurtkę skórzaną zyskamy z pewnością na ochronie naszego ciała podczas upadku, jest ona sztywniejsza i cięższa od kurtek tekstylnych utrudniając poruszanie się, z wentylacją w gorące dni również nie jest najlepiej. Produkowane z myślą o upałach, skórzane kurtki perforowane tylko w małym stopniu dają nam ulgę. Perforacja sprawdza się to fakt, ale tylko przy większych prędkościach. Poruszając się po mieście z przepisową prędkością lub przeciskając się w korku moglibyśmy nosić na sobie równie dobrze foliowy worek.
W takim przypadku najlepiej jest jednak odejść od tradycyjnej wizji kurtki. W ofercie Dainese znaleźć można wiele ciekawych rzeczy, jedną z nich jest protektor zastępujący nam właśnie kurtkę. Największą i dosyć znaczącą różnicę między kurtkami stanowi materiał z którego są wykonane. Skóra- wydawałoby się, że najlepszy możliwy wybór, czy aby na pewno?
Z wyglądu przypominają one buzzery stosowane przez kierowców motocykli enduro jednak ich dopasowanie do ciała nie nadaje nam sylwetki zawodnika rugby. Jest to krótko mówiąc zestaw ochraniaczy połączonych drobną siatką. Dzięki temu jadąc po mieście nie czujemy wielkiego dyskomfortu, wrażenie jest porównywalne z jazdą w samym t-shircie, a o ile bezpieczniejsze.
W dłuższych tasach noszenie takich ochraniaczy nie jest już tak dobrym pomysłem. Nawet przy wysokich temperaturach jazda z większą prędkością mogłaby nas przechłodzić a upadek i ślizg po asfalcie byłby raczej przykrym doświadczeniem.
Idąc w drugą stronę, na chłodne jesienne dni czy nawet zimę lepiej wy brać kurtkę tekstylną. Dlaczego? Przecież w kurtkach skórzanych stosowane są ocieplające podpinki.
Owszem są, jednak to kurtki tekstylne mogą pochwalić się najbogatszym wachlarzem akcesoryjnych podpinek i membran. Przoduje w tym z pewnością Rukka i Rev'it. Ich technologie mogą zapewnić ochronę przed wiatrem (WindStopper), ocieplenie czy po prostu utrzymywanie temperatury ciała(Gore-tex). Wszystkie standardowo z zastosowaniem środków i materiałów bakteriobójczych. Część kurtek jest też wykonana z materiału nie przepuszczającego wody D-dry.
Jakie z tego wszystkiego można wyciągnąć wnioski?
Kurtki skórzane- dają największą możliwą ochronę, wraz z zastosowaniem dodatkowych ochraniaczy stanowią najlepszą barierę ochronną między kierowcą a twardą nawierzchnią.Dopasowanie do ciała i materiał o graniczają w pewnym stopniu ruchy kierowcy, jednak nie na tyle aby utrudniać jazdę. Nie są wystarczająco dobrze wentylowane aby zapewnić komfort z jazdy po mieście w upalny dzień.
Kurtki tekstylne - oferują znaczny komfort z jazdy kosztem ochrony. Materiały wykorzystywane przy ich produkcji nie są tak odporne naścieranie jak skóra. Szeroki wybór w zależności od warunków atmosferycznych. Każdy znajdzie coś dla siebie. Możliwość zastosowania szerokiego wachlarza podpinek i membran. Jedyny słuszny wybór do jazdy w zimę i bardzo chłodne dni. Dają wyspecjalizowaną ochronę między innymi przed deszczem, chłodem i wiatrem. Znacznie mniej ograniczają ruchy kierowcy (może za wyjątkiem grubych kurtek zimowych). Na upalne lato pozostają wspomniane już wcześniej siatkowe zbroje oferowane m.in. przez Dainese. Optymalna ochrona wszystkich istotnych partii ciała. Ekstremalnie duży przewiew. Przy dużych prędkościach w trasie jazda może być uciążliwa a w razie upadku i tarcia po nawierzchni, ochrona może nie być wystarczająca.
W celu uzyskania dokładniejszych informacji o wspominanych produktach czy markach można odwiedzić stronę sklepu MCS online. Znajduje się tam szeroki wybór kurtek skórzanych jak i tekstylnych z dokładnymi opisami każdej z nich.
Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Kurtki motocyklowe - jaką wybrać?
Dodaj komentarz
- Podobne
- 2016 Triumph Thruxton and Thruxton R - do zakochania jedenk krok!
- Dainese's D'Air otrzymuje 5 gwiazdek w teście kurtek motocyklowych
- Kurtka motocyklowa z poduszką powietrzną EU5 od Hit-Air
- Jak dobrze spakować się na podróż motocyklem?
- Obalamy stereotypy i wyjaśniamy kwestie kobiety na motocyklu
- Kombinezon Dainese D-Air ze zniżką na ubezpieczenie w wybranych krajach
Kalendarz na rok 2014 od Confederate Motorcycles
Dla pań i panów: kolekcja BMW Motorrad 2015
Suzuki SV650 Scrambler - edycja limitowana
Yamaha Yard Built XSR700 Otokomae od AD HOC
BMW Bezpieczeństwo Custom bike Ducati Harley-Davidson Honda Kaski motocyklowe Kawasaki Kobieta Kobieta na motocyklu Kobieta za kierownicą Motocykl Motocykle Motocykliści Odjechane Premiera motoryzacyjna Skutery Suzuki Triumph Yamaha
Więcej »