Kuchnia inspirowana motoryzacją - panna cotta z kokosową nutą
Niedawno spróbowałam deseru panna cotta przygotowanego przez koleżankę. Jak dla mnie był zdecydowanie za słodki, co mnie nie zdziwiło, ponieważ był przygotowany z gotowej mieszanki z saszetki.
Postanowiłam przygotować panna cottę według tradycyjnego przepisu, który wycięłam kiedyś z jakiegoś magazynu dla pań. Ilość cukru podana poniżej pochodzi z przepisu, ja zazwyczaj wsypuję troszkę i próbuję czy smak mi już odpowiada.
Składniki, których będziemy potrzebować:
1/2 litra śmietanki kremówki
5 g żelatyny
10 dag białego cukru
2 łyżki wiórków kokosowych
owoce świeże lub z puszki.
Żelatynę zalewamy około 10 ml śmietanki. Pozostałą śmietankę gotujemy cukrem i doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy żelatynę i gotujemy do momentu, gdy się rozpuści. Na koniec wsypujemy wiórki kokosowe i dokładnie mieszamy.
Deser wlewamy do pucharków lub miseczek, odstawiamy do wystygnięcia, a następnie wkładamy na minimum 1½ godziny do lodówki. Dekorujemy sosem z owoców (owoce można przetrzeć przez sitko i dodać łyżeczkę cukru pudru) i owocami.
Klasyczną deser podaje się na talerzyku, nie w pucharku. Wystarczy dno naczynia, w którym znajduje się panna cotta zanurzyć na chwilę we wrzątku, a następnie odwrócić je i przełożyć na talerzyk.
Jak słodka panna cotta, to oczywiście urocza Włoszka – Alfa Romeo MiTo od Noviteca. Karoseria MiTo została ozdobiona body-kitem zawierającym trzy-częściowy pas przedni, nowe progi, nakładki na tylne światła, zmieniony zderzak tylny oraz spoiler dachowy. 18-calowe koła dostępne w kolorze srebrnym i czarnym zaopatrzono w ogumienie Pirelli o rozmiarze 215/35 R18.
1,4-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy otrzymał zastrzyk mocy i momentu obrotowego w postaci 31 KM i 30 Nm (w sumie 186 KM i 260 Nm). Dzięki czemu MiTo potrzebuje 7,4 sekundy by rozpędzić się od 0 do 100 km/h (o 0,6 sekundy szybciej niż w wersji standardowej).
Nowy zestaw ECU przygotowano również dla jednostek wysokoprężnych. Motor 1.3 JTD rozwija teraz 110 zamiast 90 KM, natomiast 1.6 JTD - 144 zamiast 120 KM.
Novitec nie zapomniał również o sportowym systemie wydechowym i zmodyfikowanym zawieszeniu. Te ostatnie dostępne jest w dwóch wersjach, z której pierwsza zapewnia jedynie obniżenie nadwozia o 40 mm. Druga odmiana umożliwia natomiast regulację wysokości zawieszenia w zakresie 35 - 65 mm.
Postanowiłam przygotować panna cottę według tradycyjnego przepisu, który wycięłam kiedyś z jakiegoś magazynu dla pań. Ilość cukru podana poniżej pochodzi z przepisu, ja zazwyczaj wsypuję troszkę i próbuję czy smak mi już odpowiada.
Składniki, których będziemy potrzebować:
1/2 litra śmietanki kremówki
5 g żelatyny
10 dag białego cukru
2 łyżki wiórków kokosowych
owoce świeże lub z puszki.
Żelatynę zalewamy około 10 ml śmietanki. Pozostałą śmietankę gotujemy cukrem i doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy żelatynę i gotujemy do momentu, gdy się rozpuści. Na koniec wsypujemy wiórki kokosowe i dokładnie mieszamy.
Klasyczną deser podaje się na talerzyku, nie w pucharku. Wystarczy dno naczynia, w którym znajduje się panna cotta zanurzyć na chwilę we wrzątku, a następnie odwrócić je i przełożyć na talerzyk.
Jak słodka panna cotta, to oczywiście urocza Włoszka – Alfa Romeo MiTo od Noviteca. Karoseria MiTo została ozdobiona body-kitem zawierającym trzy-częściowy pas przedni, nowe progi, nakładki na tylne światła, zmieniony zderzak tylny oraz spoiler dachowy. 18-calowe koła dostępne w kolorze srebrnym i czarnym zaopatrzono w ogumienie Pirelli o rozmiarze 215/35 R18.
1,4-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy otrzymał zastrzyk mocy i momentu obrotowego w postaci 31 KM i 30 Nm (w sumie 186 KM i 260 Nm). Dzięki czemu MiTo potrzebuje 7,4 sekundy by rozpędzić się od 0 do 100 km/h (o 0,6 sekundy szybciej niż w wersji standardowej).
Nowy zestaw ECU przygotowano również dla jednostek wysokoprężnych. Motor 1.3 JTD rozwija teraz 110 zamiast 90 KM, natomiast 1.6 JTD - 144 zamiast 120 KM.
Novitec nie zapomniał również o sportowym systemie wydechowym i zmodyfikowanym zawieszeniu. Te ostatnie dostępne jest w dwóch wersjach, z której pierwsza zapewnia jedynie obniżenie nadwozia o 40 mm. Druga odmiana umożliwia natomiast regulację wysokości zawieszenia w zakresie 35 - 65 mm.
Autor: E. Domańska
Źródło: v10
Źródło: v10
0
Komentarze do:Kuchnia inspirowana motoryzacją - panna cotta z kokosową nutą
Dodaj komentarz
- Podobne
- Soczysta zieleń BMW serii 5
- Oklejanie auta - co i jak?
- Kuchnia inspirowana motoryzacją: mascarpone z niespodzianką
- Kuchnia inspirowana motoryzacją - pieczone jabłka po królewsku
- Kuchnia inspirowana motoryzacją - kruche babeczki owocowe
- Konkurs "Alfa Romeo Young Designer 2012" rozstrzygnięty!
Jeep Compas II w nowej odsłonie
LOCA Bikes - dobre bo krajowe!
Rolls-Royce Dawn przepych kontrolowany!
Klopsik - wiecznie uśmiechnięty pies!
BMW Badanie rynku Bezpieczeństwo Bezpieczeństwo na drodze Bezpieczeństwo w podróży Bezpieczna podróż Bezpieczna podróż ze zwierzakiem Gadżety Impreza Kobieta Kobieta za kierownicą Odjechane Podróże Policja Prawo Prawo jazdy Przepisy Rower Rowerzyści
Więcej »