Kia Carens - rodzinny kompakt
Kia Carens to kompaktowy MPV (Multi-Purpose Vehicle) zaprojektowany całkowicie od nowa z myślą o potrzebach nowoczesnej rodziny.
Aerodynamiczna sylwetka, design „cab forward”, wybór czterech jednostek napędowych, czterech poziomów wyposażenia, niski poziom emisji CO2 (od 129 g/km), opcja siedmiu miejsc oraz bogate wyposażenie podnoszące komfort i bezpieczeństwo to istotne argumenty, dzięki którym Carens trzeciej generacji ma szanse przyciągnąć jeszcze więcej klientów do marki Kia. Kia Motors Polska ogłosiła właśnie specyfikację i ceny Carensa, które rozpoczynają się już od 65 990 zł. Pierwsze egzemplarze tego rodzinnego samochodu trafią do salonów już za kilka tygodni.
Nowa Kia Carens jest o 20 mm krótsza, 15 mm węższa i 40 mm niższa od modelu poprzedniej generacji. Tym niemniej kabina pasażerska zyskała na obszerności za sprawą wydłużenia rozstawu osi o 50 mm oraz bryle nadwozia typu „cab forward” ze słupkiem „A” ponad cięciwą przedniego nadkola. Wysokość Carensa należy do najmniejszych w klasie, akcentując „wysportowaną” linię karoserii. Współczesność stylizacji podkreślają seryjne światła do jazdy dziennej LED oraz format tylnych świateł zespolonych (z opcją LED).
Pięć lub siedem miejsc i prawdziwie funkcjonalne wnętrze
W efekcie wydłużenia rozstawu osi oraz zastosowania najnowszych technologii rozplanowania przestrzennego kabina pasażerska nowej Kii Carens jest bardzo przestronna i może pomieścić nawet siedem osób. Aby zapewnić maksymalną funkcjonalność, jakiej oczekuje nabywca pojazdu typu MPV, oparcie fotela przedniego pasażera składa się płasko do przodu (umożliwiając przewóz przedmiotów o długości 2150 mm), drugi rząd podzielony jest na trzy indywidualnie przesuwane i składane siedzenia (33/33/33), a rząd trzeci (zależnie od wersji modelowej) − w proporcji 50/50, z możliwością złożenia płasko w podłodze bagażnika, gdy potrzebna jest większa przestrzeń ładunkowa.
Do utrzymania należytego komfortu termicznego dla kierowcy i pasażerów służy seryjna klimatyzacja (manualna lub automatyczna, zależnie od wersji modelowej), nawiewy powietrza dla osób podróżujących na tylnych rzędach oraz dostępne opcjonalnie − blendy okienne. Dodatkowe, szerokokątne lusterko w konsoli sufitowej umożliwia obserwację dzieci na tylnych siedzeniach.
Kabina nowej Kii Carens wyposażona jest w liczne skrytki i schowki, w tym szufladki podfotelowe, pojemniki podłogowe, głęboką wnękę w konsoli centralnej oraz obszerne kieszenie w drzwiach.
We wszystkich wersjach modelowych dostępna jest opcja elektrycznego podgrzewania siedzeń przedniego i drugiego rzędu, a w wersjach najbogatszych − także elektryczna wentylacja przednich foteli oraz elektryczna regulacja długości podparcia ud i podparcia lędźwiowego. Do wyboru nabywcy będzie również elektrycznie podgrzewana kierownica oraz zestaw instrumentów Supervision Instrument Cluster z 4,2-calowym wyświetlaczem TFT LCD.
Bogate wyposażenie high-tech
Nabywca nowej Kii Carens będzie miał do wyboru szereg innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie elementów podnoszących funkcjonalność oraz komfort. Wszystkie wersje modelowe posiadać będą w serii elektroniczny tempomat z ogranicznikiem prędkości. Dostępne opcje obejmują m.in. elektryczny hamulec postojowy, system bez-kluczykowego dostępu „Smart Key” i przycisk start/stop silnika, system audio z nawigacją i sześcioma głośnikami, dodatkowym wzmacniaczem mocy oraz głośnikiem niskotonowym. Dodatkowo lampki podświetlające wejście do samochodu w lusterkach zewnętrznych oraz szklane, panoramiczne okno dachowe.
Jednostki napędowe o mocy od 115 do 166 KM
Oferowana na rynkach Europy gama czterech jednostek napędowych − dwie wysokoprężne i dwie benzynowe charakteryzuje się szerszą niż poprzednio rozpiętością mocy, od 115 do 166 KM oraz konkurencyjnym zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 w granicach 129-179 g/km – dla wersji z manualną skrzynią przekładniową.
Silnik Diesla o pojemności 1,7 litra zyskał już popularność w innych pojazdach marki Kia oferowanych na świecie, a w nowym Carensie dostępny będzie w dwóch odmianach: o mocy 115 KM i momencie obrotowym 260 Nm oraz o mocy 136 KM i momencie 330 Nm. Efektem modyfikacji konstrukcyjnych obu jednostek jest ograniczenie emisji CO2.
Każdy z dwóch silników benzynowych wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa celem podwyższenia oddawanej mocy bez wzrostu zużycia paliwa. Jednostka 1.6 GDI (montowana najpierw w modelu Kia Sportage, a następnie w nowej Kii cee’d) rozwija moc 135 KM i moment obrotowy 165 Nm. Silnik o pojemności 2,0 litrów wytwarza 166 KM i maksymalny moment obrotowy 213 Nm.
W najszybszej wersji modelowej z silnikiem 2,0-litrowym nowa Kia Carens przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sek. i osiąga prędkość maksymalną 203 km/h.
Przekładnie sześciostopniowe we wszystkich wersjach modelowych
W dążeniu do optymalizacji zarówno osiągów jak i ekonomiki paliwowej wszystkie wersje modelowe nowej Kii Carens wyposażone są w sześciostopniowe skrzynie przekładniowe. Dzięki niskim przełożeniom pierwszego i drugiego biegu uzyskać można lepsze przyspieszenia ze startu stojącego, natomiast wysokie przełożenie ostatniego, szóstego biegu pozwala zredukować prędkość obrotową silnika podczas jazdy autostradowej, obniżając nie tylko hałasy i drgania w kabinie pojazdu lecz także zużycie paliwa.
Dla silników Diesla i benzynowych o najwyższej mocy oferowana będzie opcja automatycznej, sześciostopniowej skrzyni przekładniowej produkcji Kia z możliwością manualnej, sekwencyjnej zmiany przełożeń w trybie sportowym przy pomocy łopatek na kierownicy. Dzięki niespotykanie kompaktowej konstrukcji, skrzynia ta nadaje się szczególnie do stosowania w samochodach z napędem na koła przednie.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego
W procesie konstrukcyjnym nadwozia nowej Kii Carens wykorzystano najbardziej zaawansowane metody projektowania wspomaganego komputerowo (CAD) oraz rozwiązania strukturalne stosowane już w innych nowych modelach marki Kia. Wykonana w znacznej mierze ze stali o dużej wytrzymałości skorupa karoserii będzie istotnym elementem decydującym o przyznaniu − jak można się spodziewać − 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Do innowacyjnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa czynnego nowej Kii Carens należą m.in. system ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu LDWS oraz system automatycznego parkowania równoległego SPAS.
System LDWS korzysta z „patrzącej” w przód kamery wideo do monitorowania pozycji samochodu wobec linii wyznaczających pas ruchu i odpowiednio ostrzega kierowcę o niezamierzonym zbliżaniu się do krawędzi tego pasa, gdy prędkość jazdy przekracza 60 km/h.
Automatyczny system sterowania układem kierowniczym SPAS wykorzystuje z kolei czujniki parkowania i komputer pokładowy pojazdu w celu wykonania manewru bezpiecznego parkowania równoległego. Komputer „przejmuje” układ kierowniczy pojazdu lecz operowanie pedałami przyspieszenia i hamulca pozostawia kierowcy.
Bezpieczeństwo parkowania wspomagać może kamera podglądu drogi cofania, a lepszą widoczność podczas jazdy nocnej umożliwiają reflektory ksenonowe (HID), oferowane w opcji wyposażenia.
Aerodynamiczna sylwetka, design „cab forward”, wybór czterech jednostek napędowych, czterech poziomów wyposażenia, niski poziom emisji CO2 (od 129 g/km), opcja siedmiu miejsc oraz bogate wyposażenie podnoszące komfort i bezpieczeństwo to istotne argumenty, dzięki którym Carens trzeciej generacji ma szanse przyciągnąć jeszcze więcej klientów do marki Kia. Kia Motors Polska ogłosiła właśnie specyfikację i ceny Carensa, które rozpoczynają się już od 65 990 zł. Pierwsze egzemplarze tego rodzinnego samochodu trafią do salonów już za kilka tygodni.
Nowa Kia Carens jest o 20 mm krótsza, 15 mm węższa i 40 mm niższa od modelu poprzedniej generacji. Tym niemniej kabina pasażerska zyskała na obszerności za sprawą wydłużenia rozstawu osi o 50 mm oraz bryle nadwozia typu „cab forward” ze słupkiem „A” ponad cięciwą przedniego nadkola. Wysokość Carensa należy do najmniejszych w klasie, akcentując „wysportowaną” linię karoserii. Współczesność stylizacji podkreślają seryjne światła do jazdy dziennej LED oraz format tylnych świateł zespolonych (z opcją LED).
W efekcie wydłużenia rozstawu osi oraz zastosowania najnowszych technologii rozplanowania przestrzennego kabina pasażerska nowej Kii Carens jest bardzo przestronna i może pomieścić nawet siedem osób. Aby zapewnić maksymalną funkcjonalność, jakiej oczekuje nabywca pojazdu typu MPV, oparcie fotela przedniego pasażera składa się płasko do przodu (umożliwiając przewóz przedmiotów o długości 2150 mm), drugi rząd podzielony jest na trzy indywidualnie przesuwane i składane siedzenia (33/33/33), a rząd trzeci (zależnie od wersji modelowej) − w proporcji 50/50, z możliwością złożenia płasko w podłodze bagażnika, gdy potrzebna jest większa przestrzeń ładunkowa.
Do utrzymania należytego komfortu termicznego dla kierowcy i pasażerów służy seryjna klimatyzacja (manualna lub automatyczna, zależnie od wersji modelowej), nawiewy powietrza dla osób podróżujących na tylnych rzędach oraz dostępne opcjonalnie − blendy okienne. Dodatkowe, szerokokątne lusterko w konsoli sufitowej umożliwia obserwację dzieci na tylnych siedzeniach.
Kabina nowej Kii Carens wyposażona jest w liczne skrytki i schowki, w tym szufladki podfotelowe, pojemniki podłogowe, głęboką wnękę w konsoli centralnej oraz obszerne kieszenie w drzwiach.
We wszystkich wersjach modelowych dostępna jest opcja elektrycznego podgrzewania siedzeń przedniego i drugiego rzędu, a w wersjach najbogatszych − także elektryczna wentylacja przednich foteli oraz elektryczna regulacja długości podparcia ud i podparcia lędźwiowego. Do wyboru nabywcy będzie również elektrycznie podgrzewana kierownica oraz zestaw instrumentów Supervision Instrument Cluster z 4,2-calowym wyświetlaczem TFT LCD.
Bogate wyposażenie high-tech
Nabywca nowej Kii Carens będzie miał do wyboru szereg innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie elementów podnoszących funkcjonalność oraz komfort. Wszystkie wersje modelowe posiadać będą w serii elektroniczny tempomat z ogranicznikiem prędkości. Dostępne opcje obejmują m.in. elektryczny hamulec postojowy, system bez-kluczykowego dostępu „Smart Key” i przycisk start/stop silnika, system audio z nawigacją i sześcioma głośnikami, dodatkowym wzmacniaczem mocy oraz głośnikiem niskotonowym. Dodatkowo lampki podświetlające wejście do samochodu w lusterkach zewnętrznych oraz szklane, panoramiczne okno dachowe.
Jednostki napędowe o mocy od 115 do 166 KM
Oferowana na rynkach Europy gama czterech jednostek napędowych − dwie wysokoprężne i dwie benzynowe charakteryzuje się szerszą niż poprzednio rozpiętością mocy, od 115 do 166 KM oraz konkurencyjnym zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 w granicach 129-179 g/km – dla wersji z manualną skrzynią przekładniową.
Silnik Diesla o pojemności 1,7 litra zyskał już popularność w innych pojazdach marki Kia oferowanych na świecie, a w nowym Carensie dostępny będzie w dwóch odmianach: o mocy 115 KM i momencie obrotowym 260 Nm oraz o mocy 136 KM i momencie 330 Nm. Efektem modyfikacji konstrukcyjnych obu jednostek jest ograniczenie emisji CO2.
Każdy z dwóch silników benzynowych wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa celem podwyższenia oddawanej mocy bez wzrostu zużycia paliwa. Jednostka 1.6 GDI (montowana najpierw w modelu Kia Sportage, a następnie w nowej Kii cee’d) rozwija moc 135 KM i moment obrotowy 165 Nm. Silnik o pojemności 2,0 litrów wytwarza 166 KM i maksymalny moment obrotowy 213 Nm.
W najszybszej wersji modelowej z silnikiem 2,0-litrowym nowa Kia Carens przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sek. i osiąga prędkość maksymalną 203 km/h.
Przekładnie sześciostopniowe we wszystkich wersjach modelowych
W dążeniu do optymalizacji zarówno osiągów jak i ekonomiki paliwowej wszystkie wersje modelowe nowej Kii Carens wyposażone są w sześciostopniowe skrzynie przekładniowe. Dzięki niskim przełożeniom pierwszego i drugiego biegu uzyskać można lepsze przyspieszenia ze startu stojącego, natomiast wysokie przełożenie ostatniego, szóstego biegu pozwala zredukować prędkość obrotową silnika podczas jazdy autostradowej, obniżając nie tylko hałasy i drgania w kabinie pojazdu lecz także zużycie paliwa.
Dla silników Diesla i benzynowych o najwyższej mocy oferowana będzie opcja automatycznej, sześciostopniowej skrzyni przekładniowej produkcji Kia z możliwością manualnej, sekwencyjnej zmiany przełożeń w trybie sportowym przy pomocy łopatek na kierownicy. Dzięki niespotykanie kompaktowej konstrukcji, skrzynia ta nadaje się szczególnie do stosowania w samochodach z napędem na koła przednie.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego
W procesie konstrukcyjnym nadwozia nowej Kii Carens wykorzystano najbardziej zaawansowane metody projektowania wspomaganego komputerowo (CAD) oraz rozwiązania strukturalne stosowane już w innych nowych modelach marki Kia. Wykonana w znacznej mierze ze stali o dużej wytrzymałości skorupa karoserii będzie istotnym elementem decydującym o przyznaniu − jak można się spodziewać − 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Do innowacyjnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa czynnego nowej Kii Carens należą m.in. system ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu LDWS oraz system automatycznego parkowania równoległego SPAS.
System LDWS korzysta z „patrzącej” w przód kamery wideo do monitorowania pozycji samochodu wobec linii wyznaczających pas ruchu i odpowiednio ostrzega kierowcę o niezamierzonym zbliżaniu się do krawędzi tego pasa, gdy prędkość jazdy przekracza 60 km/h.
Automatyczny system sterowania układem kierowniczym SPAS wykorzystuje z kolei czujniki parkowania i komputer pokładowy pojazdu w celu wykonania manewru bezpiecznego parkowania równoległego. Komputer „przejmuje” układ kierowniczy pojazdu lecz operowanie pedałami przyspieszenia i hamulca pozostawia kierowcy.
Bezpieczeństwo parkowania wspomagać może kamera podglądu drogi cofania, a lepszą widoczność podczas jazdy nocnej umożliwiają reflektory ksenonowe (HID), oferowane w opcji wyposażenia.
Autor: E.D.
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Kia Carens - rodzinny kompakt
Dodaj komentarz
- Podobne
- Kia Stinger - moc i sportowe osiągi mówią same za siebie
- Kia Telluride - światowa premiera samochodu koncepcyjnego na salonie w Detroit
- Kia Sportage 2016 - pierwsze oficjalne zdjęcia
- Limitowana Kia Picanto Lotos Race już w sprzedaży
- Kia ceed GT i pro_ceed GT - debiut w Polsce
- Kolejne 4 nagrody 'red dot' dla samochodów marki Kia
Kia Trail'ster - stylowo i eko!
Kia z grillem BMW? Wybierz najlepszy model!
Kia ProCee`d GT - kosi konkurencję!
Kia Provo Concept - koniec z nudą
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »