Insignia Grand Sport – nowe oblicze Opla
Dodano: 09. 12. 2016
Tagi: Premiery, Opel, Opel Insignia, Premiera motoryzacyjna, Premiera, Opel Insignia Grand Sport
Tagi: Premiery, Opel, Opel Insignia, Premiera motoryzacyjna, Premiera, Opel Insignia Grand Sport
Po kilku miesiącach oczekiwania, Opel przedstawił pierwsze oficjalne zdjęcia nowej generacji Insignii Grand Sport.
Nowa Insignia Grand Sport opiera się na zupełnie nowej płycie podłogowej. W stosunku do poprzednika rozstaw osi zwiększono o 92 mm, co przekłada się na przestronniejsze wnętrze. Odczują to zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu.
Projektanci nadali nowej Insignii Grand Sport bardziej, sportowe proporcje, dzięki którym samochód optycznie wydaje się dłuższy i szerszy niż jest w rzeczywistości. Na uwagę zasługuje także niski współczynnik oporu aerodynamicznego CD wynoszący 0,26. We wnętrzu Insignia Grand Sport zachwyca oszczędną w detalach deską rozdzielczą, która otacza kierowcę. Pozycja fotela obniżona o 3 centymetry zapewnia bardziej intensywne i bezpośrednie wrażenia z jazdy.
Podobnie jak w przypadku Opla Astry przy projektowaniu nowej Insignii wiele uwagi poświęcono optymalizacji konstrukcji. Zastosowanie lżejszych materiałów pozwoliło zmniejszyć masę pojazdu aż o 175 kilogramów. Nowe rozwiązania techniczne, takie jak napęd na wszystkie koła z systemem wektorowania momentu obrotowego czy nowa ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, pozwalają kierowcy w pełni wykorzystać moc samochodu.
Inspirowana Monzą Concept
Inspiracją dla stylistyki nadwozia i wnętrza nowej Insignii Grand Sport była Monza Concept o dynamicznej sylwetce nadwozia. Mimo że długość pojazdu (4897 mm) zwiększyła się minimalnie w porównaniu z poprzednikiem, samo nadwozie jest lżejsze o około 60 kilogramów. W sumie nowa generacja waży aż o 175 kilogramów mniej niż poprzednia. Rozstaw osi w zupełnie nowej architekturze podwozia został wydłużony o 92 milimetry, przednie i tylne zwisy skrócono, a rozstawy kół poszerzono o 11 milimetrów. W ten sposób Insignia Grand Sport zyskała proporcje zbliżone do samochodu wyższej klasy z tylnym napędem. linia dachu znajduje się o 29 milimetrów niżej, podkreślając dynamikę sylwetki.
Wyrazisty grill i wąskie reflektory inspirowane Monzą Concept wizualnie poszerzają przód i nadają mu zdecydowany charakter. Krata wlotu powietrza jest osadzona niżej w porównaniu z dotychczasowym modelem. Z tyłu zastosowano charakterystyczne światła LED z motywem podwójnego skrzydła mające sprawiać wrażenie, że samochód wygląda na szerszy niż jest w rzeczywistości. Wydłużony rozstaw osi oraz zupełnie nowa koncepcja nadwozia zapewniły.
Nowe technologie
Insignia Grand Sport, której oficjalną premierę rynkową zaplanowano na przyszły rok, będzie dostępna z szeroką gamą turbodoładowanych silników i skrzyń biegów. Nowością w ofercie jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym. Początkowo będzie ona dostępna tylko w połączeniu z napędem na wszystkie koła.
Kolejną nowością jest inteligentny system napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego w połączniu z pięciowahaczowym tylnym zawieszeniem. Dwa sterowane elektronicznie sprzęgła wielotarczowe w systemie napędu zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy w tylnej osi, zapewniając znacznie większą precyzję przekazywania mocy na każde z tylnych kół, niezależnie od rodzaju podłoża, w tym na nawierzchni szutrowej, mokrej, oblodzonej lub zaśnieżonej. W trakcie pokonywania zakrętu dodatkowy moment obrotowy trafia do tylnego zewnętrznego koła, aby ograniczyć podsterowność i poprawić prowadzenie.
Udoskonalono również zawieszenie FlexRide System dostosowuje charakterystykę amortyzatorów, układu kierowniczego, przepustnicy oraz punkty zmiany przełożenia (w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów) — niezależnie lub zgodnie z wybranym przez kierowcę trybem Standard, Sport lub Tour. W zależności od aktywnego trybu układ kierowniczy i przepustnica reagują mniej lub bardziej bezpośrednio, a ESP i system antypoślizgowy interweniują wcześniej lub później. Nowe centralne oprogramowanie „Drive Mode Control” decyduje o charakterystyce i działaniu zawieszenia adaptacyjnego.
Udoskonalone systemy wspomagania kierowcy
Jednym z ważniejszych systemów znajdujących się na pokładzie Insignii jest druga generacja innowacyjnych i nagradzanych, adaptacyjnych. Moduł świateł drogowych składa się teraz z 32 segmentów LED — dwukrotnie więcej niż w Astrze. Większa liczba diodowych segmentów umożliwia bardziej precyzyjne dostosowanie kształtu wiązki światła do sytuacji na drodze oraz szybsze i bardziej płynne przechodzenie między poszczególnymi trybami świecenia.
Aby poprawić widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych matrycowe reflektory LED wyposażono w funkcję aktywnego doświetlania łuku drogi. W zależności od kąta skręcania pojazdu intensywność światła emitowanego przez segmenty LED oświetlające wewnętrzną stronę łuku rośnie, aby lepiej doświetlić tor jazdy, natomiast światła po zewnętrznej stronie łuku są przyciemniane.
Ponadto specjalny punktowy reflektor LED w module świateł mijania zapewnia dodatkowe oświetlenie przy włączonych światłach drogowych o zasięgu do 400 metrów. W Insignii zastosowano również wyświetlacz Head-up, kamerą 360 stopni, adaptacyjny tempomat, Asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy i ostrzeżeniem o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) oraz System ostrzegania o pojeździe zbliżającym się z tyłu.
Nowy flagowy model Opla będzie miał światową premierę na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w marcu 2017 roku.
Nowa Insignia Grand Sport opiera się na zupełnie nowej płycie podłogowej. W stosunku do poprzednika rozstaw osi zwiększono o 92 mm, co przekłada się na przestronniejsze wnętrze. Odczują to zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu.
Projektanci nadali nowej Insignii Grand Sport bardziej, sportowe proporcje, dzięki którym samochód optycznie wydaje się dłuższy i szerszy niż jest w rzeczywistości. Na uwagę zasługuje także niski współczynnik oporu aerodynamicznego CD wynoszący 0,26. We wnętrzu Insignia Grand Sport zachwyca oszczędną w detalach deską rozdzielczą, która otacza kierowcę. Pozycja fotela obniżona o 3 centymetry zapewnia bardziej intensywne i bezpośrednie wrażenia z jazdy.
Inspirowana Monzą Concept
Inspiracją dla stylistyki nadwozia i wnętrza nowej Insignii Grand Sport była Monza Concept o dynamicznej sylwetce nadwozia. Mimo że długość pojazdu (4897 mm) zwiększyła się minimalnie w porównaniu z poprzednikiem, samo nadwozie jest lżejsze o około 60 kilogramów. W sumie nowa generacja waży aż o 175 kilogramów mniej niż poprzednia. Rozstaw osi w zupełnie nowej architekturze podwozia został wydłużony o 92 milimetry, przednie i tylne zwisy skrócono, a rozstawy kół poszerzono o 11 milimetrów. W ten sposób Insignia Grand Sport zyskała proporcje zbliżone do samochodu wyższej klasy z tylnym napędem. linia dachu znajduje się o 29 milimetrów niżej, podkreślając dynamikę sylwetki.
Wyrazisty grill i wąskie reflektory inspirowane Monzą Concept wizualnie poszerzają przód i nadają mu zdecydowany charakter. Krata wlotu powietrza jest osadzona niżej w porównaniu z dotychczasowym modelem. Z tyłu zastosowano charakterystyczne światła LED z motywem podwójnego skrzydła mające sprawiać wrażenie, że samochód wygląda na szerszy niż jest w rzeczywistości. Wydłużony rozstaw osi oraz zupełnie nowa koncepcja nadwozia zapewniły.
Nowe technologie
Insignia Grand Sport, której oficjalną premierę rynkową zaplanowano na przyszły rok, będzie dostępna z szeroką gamą turbodoładowanych silników i skrzyń biegów. Nowością w ofercie jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym. Początkowo będzie ona dostępna tylko w połączeniu z napędem na wszystkie koła.
Kolejną nowością jest inteligentny system napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego w połączniu z pięciowahaczowym tylnym zawieszeniem. Dwa sterowane elektronicznie sprzęgła wielotarczowe w systemie napędu zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy w tylnej osi, zapewniając znacznie większą precyzję przekazywania mocy na każde z tylnych kół, niezależnie od rodzaju podłoża, w tym na nawierzchni szutrowej, mokrej, oblodzonej lub zaśnieżonej. W trakcie pokonywania zakrętu dodatkowy moment obrotowy trafia do tylnego zewnętrznego koła, aby ograniczyć podsterowność i poprawić prowadzenie.
Udoskonalono również zawieszenie FlexRide System dostosowuje charakterystykę amortyzatorów, układu kierowniczego, przepustnicy oraz punkty zmiany przełożenia (w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów) — niezależnie lub zgodnie z wybranym przez kierowcę trybem Standard, Sport lub Tour. W zależności od aktywnego trybu układ kierowniczy i przepustnica reagują mniej lub bardziej bezpośrednio, a ESP i system antypoślizgowy interweniują wcześniej lub później. Nowe centralne oprogramowanie „Drive Mode Control” decyduje o charakterystyce i działaniu zawieszenia adaptacyjnego.
Udoskonalone systemy wspomagania kierowcy
Jednym z ważniejszych systemów znajdujących się na pokładzie Insignii jest druga generacja innowacyjnych i nagradzanych, adaptacyjnych. Moduł świateł drogowych składa się teraz z 32 segmentów LED — dwukrotnie więcej niż w Astrze. Większa liczba diodowych segmentów umożliwia bardziej precyzyjne dostosowanie kształtu wiązki światła do sytuacji na drodze oraz szybsze i bardziej płynne przechodzenie między poszczególnymi trybami świecenia.
Aby poprawić widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych matrycowe reflektory LED wyposażono w funkcję aktywnego doświetlania łuku drogi. W zależności od kąta skręcania pojazdu intensywność światła emitowanego przez segmenty LED oświetlające wewnętrzną stronę łuku rośnie, aby lepiej doświetlić tor jazdy, natomiast światła po zewnętrznej stronie łuku są przyciemniane.
Ponadto specjalny punktowy reflektor LED w module świateł mijania zapewnia dodatkowe oświetlenie przy włączonych światłach drogowych o zasięgu do 400 metrów. W Insignii zastosowano również wyświetlacz Head-up, kamerą 360 stopni, adaptacyjny tempomat, Asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy i ostrzeżeniem o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) oraz System ostrzegania o pojeździe zbliżającym się z tyłu.
Nowy flagowy model Opla będzie miał światową premierę na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w marcu 2017 roku.
Autor: .
Źródło: samar
Źródło: samar
0
Komentarze do:Insignia Grand Sport – nowe oblicze Opla
Dodaj komentarz
- Podobne
- Nowy Opel Astra z pakietem OPC Line
- Polska premiera nowego Opla Crosslanda X
- Kia Stinger - moc i sportowe osiągi mówią same za siebie
- Nowa Octavia RS: najmocniejsza seryjna Octavia w historii
- Jeep Compas prezentuje swoje nowe kształty po liftingu
- Volvo S90 Excellence – doskonały w każdym calu
Vauxhall Insignia - czerwony smok
Skoda Rapid - praktyczna i przestronna
Opel w wielu odsłonach
Audi Q3 2011 - luksusowy, kompaktowy SUV
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »