Hybrydy Land Rovera w ekspedycji Silk Trail 2013
Dodano: 01. 09. 2013
Tagi: Land Rover, Range Rover, Ekologia, Eko-jazda, Silk Trail 2013, Range Rover Hybrid, Range Rover Sport Hybrid
Tagi: Land Rover, Range Rover, Ekologia, Eko-jazda, Silk Trail 2013, Range Rover Hybrid, Range Rover Sport Hybrid
Land Rover wprowadza na rynek swoje pierwsze modele hybrydowe (Range Rover Hybrid i Range Rover Sport Hybrid), zapewniające wyjątkowo niskie zużycie paliwa i znacznie niższą emisję CO2 przy zachowaniu typowych dla tej marki możliwości i osiągów.
Te dwa wykonane w całości z aluminium modele bazują na platformie PLA Land Rovera i dzielą identyczną jednostkę napędową. To pierwsze na świecie hybrydowe SUV-y klasy premium, wyposażone w silniki wysokoprężne.
W celu zaprezentowania możliwości hybrydowych modeli Range Rover, 22 sierpnia ekspedycja Silk Trail 2013 wyruszyła w trudną podróż z Solihull w Wielkiej Brytanii do Bombaju w Indiach. Trasa wiedzie m.in. przez tereny południowej Polski, w tym np. Kraków.
Trasa ekspedycji "Jedwabny Szlak 2013" o długości łącznie około 16 000 km obejmuje 12 krajów i prowadzi jednymi z najtrudniejszych na świecie dróg, przełęczy i szlaków, w tym częścią starożytnego Jedwabnego Szlaku o długości 6 000 km, który łączył Azję z rejonem Morza Śródziemnego. To pierwsze hybrydy, które kiedykolwiek podjęły to wyzwanie. Przyjazd do Bombaju zaplanowano na 15 października.
Zespół napędowy nowego modelu Range Rover Hybrid posiada trzy wybierane przez kierowcę tryby pracy i łączy 3-litrowy silnik wysokoprężny Land Rover SDV6 i jednostkę elektryczną o mocy 35kW, które zintegrowano z 8-biegową przekładnią automatyczną ZF.
Układ hybrydowy, obejmujący zestaw akumulatorów litowo-jonowych, falownik i silnik elektryczny, waży niecałe 120 kg. Silnik elektryczny wytwarza 170 Nm momentu obrotowego, aby poprawić przyspieszenie, oraz dodatkowo napędza pojazd w trybie EV. Działa on również jako generator wykorzystujący energię kinetyczną odzyskiwaną podczas hamowania do ładowania akumulatora. Łączna moc obu silników wynosi 340 KM przy 4000 obr/min, a najwyższy w klasie moment obrotowy 700 Nm dostępny jest w zakresie 1500-3000 obr/min.
Zapewnia to zaskakująco dobre osiągi zbliżone do wersji SDV8: obydwa modele przyspieszają do 100 km/h w niecałe 7 sekund, oferują dobrą dynamikę przy niskich i średnich obrotach oraz prędkość maksymalną 218 km/h. A wszystko to w połączeniu z 26% redukcją emisji CO2 do 169 g/km i średnim spalaniu 6,4 l/100 km w cyklu mieszanym (dane fabryczne).
Najnowsze modele Range Rovera opracowano z myślą o wykorzystaniu układu hybrydowego. W efekcie chłodzony cieczą zestaw akumulatorów zamontowano pod podłogą pojazdu w ochronnej kołysce ze stali borowej, tak by nie ograniczał przestrzeni dla pasażerów i ich bagażu.
Podobnie jak wersja standardowa, Range Rover Hybrid mieści pięciu pasażerów i identyczną ilość bagażu wraz z pełnowymiarowym kołem zapasowym. Ta sama filozofia jest obecna w modelu Range Rover Sport Hybrid, którego wnętrze typu 5+2 pozostało niezmienione w stosunku do normalnej wersji.
Te dwa wykonane w całości z aluminium modele bazują na platformie PLA Land Rovera i dzielą identyczną jednostkę napędową. To pierwsze na świecie hybrydowe SUV-y klasy premium, wyposażone w silniki wysokoprężne.
W celu zaprezentowania możliwości hybrydowych modeli Range Rover, 22 sierpnia ekspedycja Silk Trail 2013 wyruszyła w trudną podróż z Solihull w Wielkiej Brytanii do Bombaju w Indiach. Trasa wiedzie m.in. przez tereny południowej Polski, w tym np. Kraków.
Zespół napędowy nowego modelu Range Rover Hybrid posiada trzy wybierane przez kierowcę tryby pracy i łączy 3-litrowy silnik wysokoprężny Land Rover SDV6 i jednostkę elektryczną o mocy 35kW, które zintegrowano z 8-biegową przekładnią automatyczną ZF.
Układ hybrydowy, obejmujący zestaw akumulatorów litowo-jonowych, falownik i silnik elektryczny, waży niecałe 120 kg. Silnik elektryczny wytwarza 170 Nm momentu obrotowego, aby poprawić przyspieszenie, oraz dodatkowo napędza pojazd w trybie EV. Działa on również jako generator wykorzystujący energię kinetyczną odzyskiwaną podczas hamowania do ładowania akumulatora. Łączna moc obu silników wynosi 340 KM przy 4000 obr/min, a najwyższy w klasie moment obrotowy 700 Nm dostępny jest w zakresie 1500-3000 obr/min.
Zapewnia to zaskakująco dobre osiągi zbliżone do wersji SDV8: obydwa modele przyspieszają do 100 km/h w niecałe 7 sekund, oferują dobrą dynamikę przy niskich i średnich obrotach oraz prędkość maksymalną 218 km/h. A wszystko to w połączeniu z 26% redukcją emisji CO2 do 169 g/km i średnim spalaniu 6,4 l/100 km w cyklu mieszanym (dane fabryczne).
Najnowsze modele Range Rovera opracowano z myślą o wykorzystaniu układu hybrydowego. W efekcie chłodzony cieczą zestaw akumulatorów zamontowano pod podłogą pojazdu w ochronnej kołysce ze stali borowej, tak by nie ograniczał przestrzeni dla pasażerów i ich bagażu.
Podobnie jak wersja standardowa, Range Rover Hybrid mieści pięciu pasażerów i identyczną ilość bagażu wraz z pełnowymiarowym kołem zapasowym. Ta sama filozofia jest obecna w modelu Range Rover Sport Hybrid, którego wnętrze typu 5+2 pozostało niezmienione w stosunku do normalnej wersji.
Autor: E.D.
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Hybrydy Land Rovera w ekspedycji Silk Trail 2013
Dodaj komentarz
- Podobne
- Range Rover SVAutobiography: luksusow w każdym calu
- Volvo XC90 First Edition - ekskluzywna wersja szwedzkiego SUV-a
- Chwilowe ogródki Twizy, jako eko wizja miasta
- Odjazdowe elektryczne Renault Twizzy już w Polsce
- Volvo C30 - ładowanie w 90 minut i mocny silnik
- Diodowe reflektory Audi ekologiczną innowacją zatwierdzoną przez Unię Europejską
Poznaj nowe samochody Bonda
Smart forstars Concept 2012 - futurystyczny i ekologiczny
Range Rover Evoque - elegancja w każdym calu
Rinspeed Bamboo - wakacyjny klimat
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »