Strona główna » Motocykle » Aktualności - motocykle » Honda CBR1000RR Fireblade SP - stworzona z myślą o torze

Honda CBR1000RR Fireblade SP - stworzona z myślą o torze

Honda CBR1000RR Fireblade SP

Dla hardcore'owych entuzjastów marki Honda debiutuje nowa  CBR1000RR Fireblade SP. Ta unikalna maszyna została dopuszczona do poruszania się po drogach publicznych, ale stworzona została z myślą o torze.

Zwycięstwa w mistrzostwach świata World Superbike i liczne sukcesy na słynnej wyspie Man, ze średnią okrążenia powyżej 130 mil na godzinę (209 km/h) na ulicznym torze o długości 37,73 mili (ok. 60 km), to najlepsze świadectwo potencjału CBR1000RR.

Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda CBR1000RR Fireblade SP
Czterocylindrowy silnik o pojemności 999,8 cm³ otrzymał - podobnie jak w wersji standardowej CBR1000RR Fireblade na rok 2014 - zmodyfikowaną głowicę z poprawionym przepływem gazów przez kanały dolotowe i wylotowe oraz zwiększoną efektywność spalania, co zwiększyło moc o 3 KM, do poziomu 181 KM przy 12250 obr/min.

Zwiększone zostały też wartości momentu obrotowego w przedziale 4-6 tys. obr/min. Maksymalna jego wartość wynosi 114 Nm przy 10500 obr/min. Zmodyfikowano także gniazda zaworowe oraz kanały dolotowe, wzorując się na rozwiązaniach stosowanych w World Superbike.

CBR1000RR Fireblade SP otrzymało, gotowe na tor, zawieszenie Öhlins i hamulce Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami mono block. W tym celu zmodyfikowana została górna i dolna półka. Opcjonalnie dostępny jest również zintegrowany ABS (Combined Anti-lock Brake System) ze zmodyfikowanym oprogramowaniem. Całości dopełniają opony Pirelli Diablo Supercorsa SP.

Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda CBR1000RR Fireblade SP
Pozycja za kierownicą wersji SP równie agresywna jak w przypadku standardowego modelu 2014. Aby usprawnić poruszanie się po torze wyścigowym, podnóżki przestawiono o 10 mm do tyłu, a kierownicę przesunięto o 1° niżej i 5° do przodu.

W torowej wersji modelu ze względu na pojedyncze siedzenie, zastosowano nowy, lżejszy stelaż pomocniczy. W celu poprawienia aerodynamiki przy dużych prędkościach, zamontowano nową szybę.

Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda CBR1000RR Fireblade SP
Cena noweh Hondy CBR1000RR Fireblade SP to 72.300 zł, natomiast CBR1000RR Fireblade SP ABS - 76 500 zł.

Dane techniczne

Silnik  
Typ Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, rzędowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC  
Pojemność skokowa 999 cm³  
Średnica x skok tłoka 76 mm x 55,1 mm  
Stopień sprężania 12,3:1  
Moc maksymalna 181 KM przy 12250 obr/min  
Moment obrotowy 114 Nm przy 10500 obr/min  
Układ paliwowy  
Dawkowanie paliwa Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI  
Średnica gardzieli przepustnicy 46 mm  
Zbiornik paliwa 17,5 litra  
Zużycie paliwa wg WMTC** 5,6 l/100 km  
Instalacja elektryczna  
Pojemność akumulatora 12V/6AH  
Rozrusznik Elektryczny  
Układ napędowy  
Skrzynia biegów 6-stopniowa  
Przełożenie końcowe 2,625 (42/16)  
Napęd tylnego koła Łańcuch O-ring #530  
Prędkość maksymalna 293 km/h  
Rama  
Typ Aluminiowa, grzbietowa, 2-belkowa  
Podwozie  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2080 x 720 x 1141 mm  
Rozstaw osi 1410 mm  
Kąt nachylenia główki ramy 23° 30'  
Wyprzedzenie 96 mm  
Promień skrętu 3,2 m  
Wysokość siedzenia 820 mm  
Prześwit 130 mm  
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) 199 kg / * 210 kg  
Zawieszenie  
Przód 43 mm odwrócony, typu NIX30 (OHLINS) widelec teleskopowy, pełna regulacja napięcia wstępnego, tłumienia siły dobicia i odbicia. Skok 120 mm  
Tył Wahacz aluminiowy, Unit Pro-Link, gazowy TTX36 (OHLINS), z 8mm tłumieniem, regulacją napięcia wstępnego oraz 22-stopniową regulacją siły dobicia, skok 60 mm  
Hamulce  
Przód 320 x 4,5 mm, podwójny tarczowy z 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo Monobloc, * eC-ABS  
Tył 220 x 5 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk, * eC-ABS  
Opony  
Przód 120/70-ZR17M/C (W)  
Tył 190/50-ZR17M/C (W)  

 

Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda CBR1000RR Fireblade SP
Honda CBR1000RR Fireblade SP
Autor: ED
Źródło: Honda
0
Komentarze do:

Honda CBR1000RR Fireblade SP - stworzona z myślą o torze

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: