Honda CBR1000RR Fireblade SP - stworzona z myślą o torze
Tagi: Honda, Honda CBR1000RR, Premiera motoryzacyjna, Honda CBR1000RR Fireblade, Honda CBR1000RR Fireblade SP
Dla hardcore'owych entuzjastów marki Honda debiutuje nowa CBR1000RR Fireblade SP. Ta unikalna maszyna została dopuszczona do poruszania się po drogach publicznych, ale stworzona została z myślą o torze.
Zwycięstwa w mistrzostwach świata World Superbike i liczne sukcesy na słynnej wyspie Man, ze średnią okrążenia powyżej 130 mil na godzinę (209 km/h) na ulicznym torze o długości 37,73 mili (ok. 60 km), to najlepsze świadectwo potencjału CBR1000RR.
Czterocylindrowy silnik o pojemności 999,8 cm³ otrzymał - podobnie jak w wersji standardowej CBR1000RR Fireblade na rok 2014 - zmodyfikowaną głowicę z poprawionym przepływem gazów przez kanały dolotowe i wylotowe oraz zwiększoną efektywność spalania, co zwiększyło moc o 3 KM, do poziomu 181 KM przy 12250 obr/min.
CBR1000RR Fireblade SP otrzymało, gotowe na tor, zawieszenie Öhlins i hamulce Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami mono block. W tym celu zmodyfikowana została górna i dolna półka. Opcjonalnie dostępny jest również zintegrowany ABS (Combined Anti-lock Brake System) ze zmodyfikowanym oprogramowaniem. Całości dopełniają opony Pirelli Diablo Supercorsa SP.
Pozycja za kierownicą wersji SP równie agresywna jak w przypadku standardowego modelu 2014. Aby usprawnić poruszanie się po torze wyścigowym, podnóżki przestawiono o 10 mm do tyłu, a kierownicę przesunięto o 1° niżej i 5° do przodu.
W torowej wersji modelu ze względu na pojedyncze siedzenie, zastosowano nowy, lżejszy stelaż pomocniczy. W celu poprawienia aerodynamiki przy dużych prędkościach, zamontowano nową szybę.
Cena noweh Hondy CBR1000RR Fireblade SP to 72.300 zł, natomiast CBR1000RR Fireblade SP ABS - 76 500 zł.
Dane techniczne
Silnik | |
---|---|
Typ | Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, rzędowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC |
Pojemność skokowa | 999 cm³ |
Średnica x skok tłoka | 76 mm x 55,1 mm |
Stopień sprężania | 12,3:1 |
Moc maksymalna | 181 KM przy 12250 obr/min |
Moment obrotowy | 114 Nm przy 10500 obr/min |
Układ paliwowy | |
Dawkowanie paliwa | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI |
Średnica gardzieli przepustnicy | 46 mm |
Zbiornik paliwa | 17,5 litra |
Zużycie paliwa wg WMTC** | 5,6 l/100 km |
Instalacja elektryczna | |
Pojemność akumulatora | 12V/6AH |
Rozrusznik | Elektryczny |
Układ napędowy | |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
Przełożenie końcowe | 2,625 (42/16) |
Napęd tylnego koła | Łańcuch O-ring #530 |
Prędkość maksymalna | 293 km/h |
Rama | |
Typ | Aluminiowa, grzbietowa, 2-belkowa |
Podwozie | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2080 x 720 x 1141 mm |
Rozstaw osi | 1410 mm |
Kąt nachylenia główki ramy | 23° 30' |
Wyprzedzenie | 96 mm |
Promień skrętu | 3,2 m |
Wysokość siedzenia | 820 mm |
Prześwit | 130 mm |
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) | 199 kg / * 210 kg |
Zawieszenie | |
Przód | 43 mm odwrócony, typu NIX30 (OHLINS) widelec teleskopowy, pełna regulacja napięcia wstępnego, tłumienia siły dobicia i odbicia. Skok 120 mm |
Tył | Wahacz aluminiowy, Unit Pro-Link, gazowy TTX36 (OHLINS), z 8mm tłumieniem, regulacją napięcia wstępnego oraz 22-stopniową regulacją siły dobicia, skok 60 mm |
Hamulce | |
Przód | 320 x 4,5 mm, podwójny tarczowy z 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo Monobloc, * eC-ABS |
Tył | 220 x 5 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk, * eC-ABS |
Opony | |
Przód | 120/70-ZR17M/C (W) |
Tył | 190/50-ZR17M/C (W) |
Źródło: Honda
Honda CBR1000RR Fireblade SP - stworzona z myślą o torze
Dodaj komentarz
- Podobne
- Nowości motocyklowe Hondy na targach we Wrocławiu
- 2014 Honda CBR1000RR Fireblade - odświeżony Supersport
- Honda Rebel - kultowy model w nowej odsłonie
- Kawasaki Z125 Pro - nowość z japońskiej stajni
- 2016 Triumph Thruxton and Thruxton R - do zakochania jedenk krok!
- Pierwsze zdjęcia Hondy CBR 500R MY2016
2014 Honda CBR1000RR Fireblade
Custom bike: Honda CB750F od Tu Thanh Da garage
Honda CB750F od Tu Thanh Da Garage - Good Morning Vietnam!
Honda CB550 78 od Rodents - dobre bo polskie