Fotoradary sparaliżują pracę policji?
Czy policja jest w stanie przejąć od straży miejskich i gminnych obowiązki związane z obsługą fotoradarów? Są poważne wątpliwości.
Do ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji Mariusza Błaszczaka trafiła niedawno interpelacja posła Pawła Olszewskiego (PO), byłego sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju w rządzie PO-PSL. Pismo dotyczy „podejmowania czynności w zakresie mandatów za wykroczenia ujawnione z użyciem fotoradarów”.
W czym rzecz? Jak wiadomo, 1 stycznia 2016 r. weszły w życie przepisy ustawy z 24 lipca 2015 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o strażach gminnych (Dz. U. z 2015 r., poz. 1335). Na ich mocy straże gminne (miejskie) utraciły uprawnienia do przeprowadzenia kontroli ruchu drogowego przy pomocy fotoradarów.
24 grudnia ubiegłego roku Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wydało stanowisko w sprawie mandatów wystawionych na podstawie zdjęć wykonanych przez te urządzenia. Stanowisko owo pojawiło się ponoć ze względu na liczne pytania, jakie do resortu napływały od urzędników straży gminnych, miejskich i samorządów.
- Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa, w przypadku spraw, w zakresie których nastąpiło jedynie ujawnienie wykroczenia, ale nie zakończono czynności wyjaśniających, wszystkie materiały powinny być przekazywane Policji, celem prowadzenia dalszych czynności. W praktyce oznacza to przekazane dziesiątek tysięcy spraw w skali całego kraju do prowadzenia czynności wyjaśniających przez Policję. W samej Bydgoszczy liczba tego typu spraw wynosi kilka tysięcy. Niestety, zmusza to wielu funkcjonariuszy do prowadzenia żmudnej i czasochłonnej pracy z dokumentacją spraw, a zarazem paraliżuje pracę jednostek Policji. W poszczególnych komisariatach do spraw przekazanych przez straże gminne (miejskie) angażowani są m.in. dzielnicowi, co prowadzi do obniżenia poziomu bezpieczeństwa na ulicach – alarmuje Paweł Olszewski.
I związku z tym zadaje on szefowi MSWiA trzy pytania. Po pierwsze chciałby się dowiedzieć, jakie w ogóle są podstawy prawne wydania stanowiska ministerstwa z 24 grudnia 2015 r.? Po drugie – czy resort w ogóle dostrzega problem dotyczący nadmiernego obciążenia policji sprawami związanym z przejęciem od straży nadzoru nad fotoradarami? I jeszcze jedno - Jakie działania w przedmiotowej sprawie podjęło Ministerstwo, by funkcjonariusze Policji pracujący w terenie nie musieli zajmować się sprawami przekazanymi przez straże gminne? – pyta Paweł Olszewski.
Do ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji Mariusza Błaszczaka trafiła niedawno interpelacja posła Pawła Olszewskiego (PO), byłego sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju w rządzie PO-PSL. Pismo dotyczy „podejmowania czynności w zakresie mandatów za wykroczenia ujawnione z użyciem fotoradarów”.
W czym rzecz? Jak wiadomo, 1 stycznia 2016 r. weszły w życie przepisy ustawy z 24 lipca 2015 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o strażach gminnych (Dz. U. z 2015 r., poz. 1335). Na ich mocy straże gminne (miejskie) utraciły uprawnienia do przeprowadzenia kontroli ruchu drogowego przy pomocy fotoradarów.
- Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa, w przypadku spraw, w zakresie których nastąpiło jedynie ujawnienie wykroczenia, ale nie zakończono czynności wyjaśniających, wszystkie materiały powinny być przekazywane Policji, celem prowadzenia dalszych czynności. W praktyce oznacza to przekazane dziesiątek tysięcy spraw w skali całego kraju do prowadzenia czynności wyjaśniających przez Policję. W samej Bydgoszczy liczba tego typu spraw wynosi kilka tysięcy. Niestety, zmusza to wielu funkcjonariuszy do prowadzenia żmudnej i czasochłonnej pracy z dokumentacją spraw, a zarazem paraliżuje pracę jednostek Policji. W poszczególnych komisariatach do spraw przekazanych przez straże gminne (miejskie) angażowani są m.in. dzielnicowi, co prowadzi do obniżenia poziomu bezpieczeństwa na ulicach – alarmuje Paweł Olszewski.
I związku z tym zadaje on szefowi MSWiA trzy pytania. Po pierwsze chciałby się dowiedzieć, jakie w ogóle są podstawy prawne wydania stanowiska ministerstwa z 24 grudnia 2015 r.? Po drugie – czy resort w ogóle dostrzega problem dotyczący nadmiernego obciążenia policji sprawami związanym z przejęciem od straży nadzoru nad fotoradarami? I jeszcze jedno - Jakie działania w przedmiotowej sprawie podjęło Ministerstwo, by funkcjonariusze Policji pracujący w terenie nie musieli zajmować się sprawami przekazanymi przez straże gminne? – pyta Paweł Olszewski.
Autor: .
Źródło: samar
Źródło: samar
0
Komentarze do:Fotoradary sparaliżują pracę policji?
Dodaj komentarz
- Podobne
- Fotoradary znów w Warszawie - 20 lokalizacji
- Stołeczne fotoradary w blokach startowych
- Od 1 stycznia 2016 strażnik z fotoradarem w krzakach się nie zaczai
- Kierowcy nie dają zarobić fotoradarom
- Łatwiej zatrzymają ci prawo jazdy
- Jeszcze więcej fotoradarów na Polskich drogach!
Jeep Compas II w nowej odsłonie
LOCA Bikes - dobre bo krajowe!
Rolls-Royce Dawn przepych kontrolowany!
Klopsik - wiecznie uśmiechnięty pies!
BMW Badanie rynku Bezpieczeństwo Bezpieczeństwo na drodze Bezpieczeństwo w podróży Bezpieczna podróż Bezpieczna podróż ze zwierzakiem Gadżety Impreza Kobieta Kobieta za kierownicą Odjechane Podróże Policja Prawo Prawo jazdy Przepisy Rower Rowerzyści
Więcej »