Elektryczny rower z techniką BMWi
BMWi to wizjonerskie koncepcje napędu i mobilności, progresywny design i nowe pojmowanie premium, ale to także swego rodzaju inkubator innowacji wewnątrz BMW Group, wykraczających daleko poza modele BMW i3 oraz i8, do których już się zdążyliśmy przyzwyczaić.
Rozwiązanie, o którym tu mowa, pochodzi z bardzo wczesnych prac BMWi – jest to Swing Arm, wahacz napędowy zespołu silnikowego. Jako rozwiązanie techniczne bardzo interesujący, ale kompletnie nieznajdujący zastosowania w dwuśladowych konstrukcjach BMWi W efekcie choć chroniony patentem, został zwolniony z ochrony i oddany do swobodnej dyspozycji zewnętrznej.
Jego możliwe zastosowanie natychmiast można docenić w eksperymentalnym rowerze elektrycznym HNF eBike „Heisenberg XF1”, na burcie którego niewielkie logo „Concept by BMW” wskazuje na pochodzenie innowacyjnego rozwiązania technicznego.
Swing Arm to nowa technologia ramy dla w pełni resorowanych rowerów i motocykli elektrycznych z centralnym silnikiem. Pozwala on na swobodne zawieszenie („pływanie”) silnika, który do tej pory był zamontowany na sztywno w ramie, dzięki czemu znika konieczność stosowania napinacza łańcucha. W efekcie po raz pierwszy możliwe było połączenie tylnego pełnego zawieszenia z trwałym i bezobsługowym paskiem napędowym z włókien węglowych w jednośladach z pełnym resorowaniem.
Jeszcze jedną zaletą tak napędzanego roweru jest brak usztywniania się tylnego zawieszenia, kiedy do mięśniowego napędu dołączymy napęd odsilnikowy. Nawet w wyjątkowo nierównym terenie pedałowanie jest płynne i wydajne.
Rozwiązanie, o którym tu mowa, pochodzi z bardzo wczesnych prac BMWi – jest to Swing Arm, wahacz napędowy zespołu silnikowego. Jako rozwiązanie techniczne bardzo interesujący, ale kompletnie nieznajdujący zastosowania w dwuśladowych konstrukcjach BMWi W efekcie choć chroniony patentem, został zwolniony z ochrony i oddany do swobodnej dyspozycji zewnętrznej.
Jego możliwe zastosowanie natychmiast można docenić w eksperymentalnym rowerze elektrycznym HNF eBike „Heisenberg XF1”, na burcie którego niewielkie logo „Concept by BMW” wskazuje na pochodzenie innowacyjnego rozwiązania technicznego.
Jeszcze jedną zaletą tak napędzanego roweru jest brak usztywniania się tylnego zawieszenia, kiedy do mięśniowego napędu dołączymy napęd odsilnikowy. Nawet w wyjątkowo nierównym terenie pedałowanie jest płynne i wydajne.
Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Elektryczny rower z techniką BMWi
Dodaj komentarz
- Podobne
- BMW Pure Metal Silver - oto najdroższy odcień w palecie
- Soczysta zieleń BMW serii 5
- Jestem rowerzystką i to mnie wkurza!
- Lumos - nowoczesny i praktyczny kask rowerowy
- MINI prezentuje koncepcyjną elektryczną hulajnogę
- Ścieżka rowerowa jak z obrazu!
Jeep Compas II w nowej odsłonie
LOCA Bikes - dobre bo krajowe!
Rolls-Royce Dawn przepych kontrolowany!
Klopsik - wiecznie uśmiechnięty pies!
BMW Badanie rynku Bezpieczeństwo Bezpieczeństwo na drodze Bezpieczeństwo w podróży Bezpieczna podróż Bezpieczna podróż ze zwierzakiem Gadżety Impreza Kobieta Kobieta za kierownicą Odjechane Podróże Policja Prawo Prawo jazdy Przepisy Rower Rowerzyści
Więcej »