Diodowe reflektory Audi ekologiczną innowacją zatwierdzoną przez Unię Europejską
Reflektory diodowe w zauważalny sposób obniżają zużycie paliwa. Właśnie dlatego Komisja Europejska nadała temu rozwiązaniu oficjalny certyfikat.
Systemy oświetleniowe znacząco wpływają na ekonomię pojazdów. Dla przykładu: konwencjonalne, halogenowe światła mijania potrzebują ponad 135 W mocy, natomiast reflektory diodowe Audi, cechujące się znacznie wyższą efektywnością, pobierają jedynie ok. 80 W.
Komisja Europejska zleciła przeprowadzenie badań, ile paliwa można zaoszczędzić dzięki stosowanym przez Audi reflektorom diodowym. Testowano światła drogowe, światła mijania i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. W dziesięciu cyklach badań NEDC, jakim poddano Audi A6, odnotowano spadek emisji dwutlenku węgla o ponad jeden gram na kilometr. W rezultacie, Komisja Europejska oficjalnie uznała reflektory diodowe za innowacyjne rozwiązanie redukujące emisję CO2. Audi to pierwszy producent, który otrzymał taki certyfikat.
Diodowe światła do jazdy dziennej zadebiutowały w Audi A8 W12 już w 2004 roku. W roku 2008 pojawił się sportowy model R8, który był pierwszym na świecie samochodem z pełnymi reflektorami LED. Obecnie to wysoce zaawansowane rozwiązanie jest dostępne w pięciu seriach modelowych: R8, A8, A6, A7 Sportback i A3.
W różnych modelach, Audi stosuje różne reflektory diodowe. W modelu A8 wykorzystuje się na przykład jednostki z 76 diodami świetlnymi. W Audi A3, w każdym reflektorze znajduje się 19 diod obsługujących światła mijania i światła drogowe. Uzupełnia je moduł świateł do jazdy przy każdej pogodzie i doświetlania zakrętów oraz diodowe pasmo świateł do jazdy w dzień, świateł pozycyjnych i kierunkowskazów.
Reflektory diodowe charakteryzują się nie tylko wysoką efektywnością, ale też zapewniają duże bezpieczeństwo i komfort. Dzięki temperaturze barwowej 5,5 tys. kelwinów, ich światło podobne jest do światła dziennego, dlatego prawie nie męczy oczu kierowcy. Diody nie wymagają konserwacji, a ich żywotność jest równa żywotności pojazdu.
Systemy oświetleniowe znacząco wpływają na ekonomię pojazdów. Dla przykładu: konwencjonalne, halogenowe światła mijania potrzebują ponad 135 W mocy, natomiast reflektory diodowe Audi, cechujące się znacznie wyższą efektywnością, pobierają jedynie ok. 80 W.
Komisja Europejska zleciła przeprowadzenie badań, ile paliwa można zaoszczędzić dzięki stosowanym przez Audi reflektorom diodowym. Testowano światła drogowe, światła mijania i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. W dziesięciu cyklach badań NEDC, jakim poddano Audi A6, odnotowano spadek emisji dwutlenku węgla o ponad jeden gram na kilometr. W rezultacie, Komisja Europejska oficjalnie uznała reflektory diodowe za innowacyjne rozwiązanie redukujące emisję CO2. Audi to pierwszy producent, który otrzymał taki certyfikat.
W różnych modelach, Audi stosuje różne reflektory diodowe. W modelu A8 wykorzystuje się na przykład jednostki z 76 diodami świetlnymi. W Audi A3, w każdym reflektorze znajduje się 19 diod obsługujących światła mijania i światła drogowe. Uzupełnia je moduł świateł do jazdy przy każdej pogodzie i doświetlania zakrętów oraz diodowe pasmo świateł do jazdy w dzień, świateł pozycyjnych i kierunkowskazów.
Reflektory diodowe charakteryzują się nie tylko wysoką efektywnością, ale też zapewniają duże bezpieczeństwo i komfort. Dzięki temperaturze barwowej 5,5 tys. kelwinów, ich światło podobne jest do światła dziennego, dlatego prawie nie męczy oczu kierowcy. Diody nie wymagają konserwacji, a ich żywotność jest równa żywotności pojazdu.
Autor: E.D.
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Diodowe reflektory Audi ekologiczną innowacją zatwierdzoną przez Unię Europejską
Dodaj komentarz
- Podobne
- Volvo XC90 First Edition - ekskluzywna wersja szwedzkiego SUV-a
- Hybrydy Land Rovera w ekspedycji Silk Trail 2013
- Chwilowe ogródki Twizy, jako eko wizja miasta
- Odjazdowe elektryczne Renault Twizzy już w Polsce
- Volvo C30 - ładowanie w 90 minut i mocny silnik
- Jazda w stylu eko - Izabella Miko
Audi A3 Vossen - nasycone
Audi RS5 - zakochaj się!
Smart forstars Concept 2012 - futurystyczny i ekologiczny
Audi RS Q3 Concept 2012 - debiut w Pekinie
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »