Chcesz prawo jazdy? Pokaż że jeździsz EKO!
Czy czeka nas kolejny boom w Ośrodkach Egzaminacyjnych na prawo jazdy? Z dniem 1 stycznia 2015 roku w życie wchodzi rozporządzenie w myśl którego kursanci w czasie egzaminu będą musieli wykazać się znajomościa podstaw eco-drivingu. Co istotne osoby, które zdały egzamin teoretyczny przed dniem wejścia w życie rozporządzenia część praktyczną będa zdawały na dotychczasowych zasadach. W Ustawie o Kierujących Pojazdami pojawiły się następujące zapisy:
Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego.
Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem (dotyczy wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E).
Skąd w ogóle ten pomysł? Dbanie o środowisko i dostosowanie się do dyrektyw unijnych. Pojawiają się głosy, zarówno wśród kierowców z wieloletnim stażem jak i tych dopiero zaczynających przygodę z czterema kółkami, że istotniejsze byłoby wprowadzenie obowiązkowych zajęć z jazdy na przykład w poślizgu a eco-driving to kolejny niepotrzebny element.
Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone zanim pojazd osiągnie 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego.
Skąd w ogóle ten pomysł? Dbanie o środowisko i dostosowanie się do dyrektyw unijnych. Pojawiają się głosy, zarówno wśród kierowców z wieloletnim stażem jak i tych dopiero zaczynających przygodę z czterema kółkami, że istotniejsze byłoby wprowadzenie obowiązkowych zajęć z jazdy na przykład w poślizgu a eco-driving to kolejny niepotrzebny element.
Autor: .
1
Komentarze do:Chcesz prawo jazdy? Pokaż że jeździsz EKO!
Dodaj komentarz
Chcesz prawo jazdy? Pokaż że jeździsz EKO!
Juka // 27.11.2014 12.10Widac ze ostatnio coraz bardziej lizy sie ekodriving. wszedzie o tym czytam. albo o produkcji samochodow ekologicnzych - hybrydy czy nawet to auto na wodor chyba toyota mirai. bardzo dobrze ze motoryzacja idzie w strone ekologii... czas najwyzszy!
- Podobne
- Eco-driving przeszkodą na egzaminie na prawo jazdy
- Wasze zdanie! Czy mężczyzna musi mieć prawo jazdy?
- Sprawdź swoje punkty karne w internecie - nowa usługa Ministerstwa Cyfryzacji
- Fotoradary znów w Warszawie - 20 lokalizacji
- Łatwiej zatrzymają ci prawo jazdy
- Prawa świeżo upieczonych kierowców będą ograniczone. Czy zwiększy to bezpieczeństwo na drogach?
Jeep Compas II w nowej odsłonie
LOCA Bikes - dobre bo krajowe!
Rolls-Royce Dawn przepych kontrolowany!
Klopsik - wiecznie uśmiechnięty pies!
BMW Badanie rynku Bezpieczeństwo Bezpieczeństwo na drodze Bezpieczeństwo w podróży Bezpieczna podróż Bezpieczna podróż ze zwierzakiem Gadżety Impreza Kobieta Kobieta za kierownicą Odjechane Podróże Policja Prawo Prawo jazdy Przepisy Rower Rowerzyści
Więcej »