Bulli T2 oraz e-load Up! elektryfikują Hanower
Dodano: 15. 02. 2015
Tagi: Samochody elektryczne, Volkswagen, Targi, Targi motoryzacyjne, Volkswagen Bulli T2, Volkswagen e-load Up!
Tagi: Samochody elektryczne, Volkswagen, Targi, Targi motoryzacyjne, Volkswagen Bulli T2, Volkswagen e-load Up!
Hanower pod napięciem – transport elektryczny między wyobrażeniem, a rzeczywistością” - pod tym hasłem marka Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje w Muzeum Historycznym w Hanowerze dwa pojazdy: historycznego Bulli T2 oraz współczesnego e-load Up!
Trwająca od 10 lutego do 14 czerwca 2015 roku wystawa przybliża historię pojazdów elektrycznych, umożliwiając jednocześnie spojrzenie w przyszłość transportu wykorzystującego mobilność elektryczną. Wystawa powstała we współpracy Muzeum Niemieckiego w Monachium z Muzeum Historycznym w Hanowerze. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe jest jej partnerem.
Bulli T2 z napędem elektrycznym oraz e-load Up! są głównymi atrakcjami wystawy w Muzeum Historycznym. Model T2 (wypożyczony przez stowarzyszenie miłośników T2, przyjaciele VW Busa 1967-1979) na początku lat 70. wykraczał poza granice swoich czasów. Samochód wyposażono w elektryczny zespół napędowy, wyznaczający trendy przyszłości i budzący wówczas ogromne zainteresowanie. Jednocześnie jednak z powodu ciężkiego akumulatora, wysokich kosztów produkcji oraz niewielkiego zasięgu nie mógł spełnić tych samych wymagań, co pojazdy z tradycyjnym napędem.
Dzisiaj kierunek ku przyszłości wskazuje nowy Volkswagen e-load Up! To mały wszechstronny samochód dostawczy, szczególnie dobrze nadający się do transportu w warunkach miejskich – nie emituje żadnych szkodliwych substancji, a w przedziale ładunkowym o pojemności 990 litrów, sięgającym od drzwi bagażnika po kratkę oddzielającą bagażnik od kabiny pasażerskiej, można umieścić ładunek o masie 285 kg.
Zwrotny, elektryczny samochód z nadwoziem mającym długość zaledwie 3,54 m świetnie nadaje się jako środek transportu dla serwisantów, kurierów i dostawców towarów, rozwozicieli pizzy czy służb socjalnych. Jednostka napędowa modelu VW e-load Up! nie wydaje niemal żadnych dźwięków. Elektryczny silnik o mocy 62 kW/82 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 210 niutonometrów, zapewnia temu maluchowi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 12,4 s, a prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 130 km/h.
To wystarczające osiągi, by w gęstym ruchu miejskim samochód ten mógł wykazać się dynamiką. Zintegrowany z podłogą akumulator litowo-jonowy ma pojemność 18,7 kWh. Po jego naładowaniu samochód może przejechać do 160 km (wg normy NEDC), co jest możliwe dzięki niskiej masie własnej pojazdu.
Trwająca od 10 lutego do 14 czerwca 2015 roku wystawa przybliża historię pojazdów elektrycznych, umożliwiając jednocześnie spojrzenie w przyszłość transportu wykorzystującego mobilność elektryczną. Wystawa powstała we współpracy Muzeum Niemieckiego w Monachium z Muzeum Historycznym w Hanowerze. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe jest jej partnerem.
Bulli T2 z napędem elektrycznym oraz e-load Up! są głównymi atrakcjami wystawy w Muzeum Historycznym. Model T2 (wypożyczony przez stowarzyszenie miłośników T2, przyjaciele VW Busa 1967-1979) na początku lat 70. wykraczał poza granice swoich czasów. Samochód wyposażono w elektryczny zespół napędowy, wyznaczający trendy przyszłości i budzący wówczas ogromne zainteresowanie. Jednocześnie jednak z powodu ciężkiego akumulatora, wysokich kosztów produkcji oraz niewielkiego zasięgu nie mógł spełnić tych samych wymagań, co pojazdy z tradycyjnym napędem.
Zwrotny, elektryczny samochód z nadwoziem mającym długość zaledwie 3,54 m świetnie nadaje się jako środek transportu dla serwisantów, kurierów i dostawców towarów, rozwozicieli pizzy czy służb socjalnych. Jednostka napędowa modelu VW e-load Up! nie wydaje niemal żadnych dźwięków. Elektryczny silnik o mocy 62 kW/82 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 210 niutonometrów, zapewnia temu maluchowi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 12,4 s, a prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 130 km/h.
To wystarczające osiągi, by w gęstym ruchu miejskim samochód ten mógł wykazać się dynamiką. Zintegrowany z podłogą akumulator litowo-jonowy ma pojemność 18,7 kWh. Po jego naładowaniu samochód może przejechać do 160 km (wg normy NEDC), co jest możliwe dzięki niskiej masie własnej pojazdu.
Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Bulli T2 oraz e-load Up! elektryfikują Hanower
Dodaj komentarz
- Podobne
- Suzuki Swift debiutuje w Genewie
- Volkswagen XL1 - debiut w Polsce podczas Poznań Motor Show
- Nowa propozycja dla młodych kierowców
- Volkswagen Golf R - moc i oszczędność
- Volkswagen Beetle BugBlack Turbo Edition - już można zamawiać
- Kolorowy zawrót głowy na targach motoryzacyjnych w Detroit
Nowy Volkswagen E-Up! Concept
VW Golf GTI - dziewczyny lubią brąz!
Volkswagen Golf R od Hamman Japan - biała dama na sterydach
Kultowy VW Beetle z klocków LEGO
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »