BMW Motorrad Concept Lac Rose: interpretacja legendy Rajdu Paryż-Dakar
Dodano: 18. 06. 2016
Tagi: Concept bike, BMW, Custom bike, BMW R nineT, BMW R, BMW Motorrad Concept Lac Rose
Tagi: Concept bike, BMW, Custom bike, BMW R nineT, BMW R, BMW Motorrad Concept Lac Rose
Monachium / Biarritz. Fascynujące motocykle customowe, mocne charaktery, wybrzeże atlantyckie, sztuka i muzyka – tak właśnie wygląda festiwal Wheels & Waves.
Impreza odbywająca się niedaleko Biarritz we Francji w zaledwie pięć
lat stała się symbolem unikalnej kultury motocyklowej.
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose Publiczność festiwalu może doświadczać tam niesamowitej swobody wolnej od narzuconych konwenansów. Głęboko zakorzenione zamiłowanie – organizatorów i publiczności – do motocykli zapewniło festiwalowi w krótkim czasie ogromną popularność.
BMW Motorrad zainspirowane dawnymi bohaterami rajdów Paryż-Dakar i ich zwycięskimi maszynami zaprezentuje zupełnie nową interpretację motocykla BMW R nineT – w duchu festiwalu Wheels & Waves: BMW Motorrad Concept Lac Rose.
„Od początku obecności na rynku BMW R nineT jest ulubioną bazą dla modyfikacji, o czym można przekonać się również na Wheels & Waves. To dla nas powód do dumy, a jednocześnie impuls, aby samemu stworzyć na festiwal coś, czego jeszcze nigdy nie prezentowaliśmy”, tak o powstaniu tego motocykla koncepcyjnego - mówi Edgar Heinrich, szef projektantów BMW Motorrad.
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose „BMW Motorrad Concept Lac Rose jest świadomie swobodną i oryginalną interpretacją super bike’a Rajdu Paryż-Dakar z 1985 r. – w unikalnym duchu festiwalu Wheels & Waves i jego publiczności. Prezentuje ona BMW R nineT w ekscytującym, nowym kontekście i pokazuje, co możliwe jest z pomocą wyobraźni, fascynacji historią naszej marki i kilku modyfikacji”.
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose Lac Rose – ostatni etap rajdu Paryż-Dakar.
Lac Rose to francuska nazwa różowego słonego jeziora leżącego 35 km na północny wschód od Dakaru, niespełna kilometr od wybrzeża atlantyckiego. Po wyczerpujących etapach pustynnych legendarny Rajd Paryż-Dakar kończył się tam na podium ustawionym bezpośrednio na wyschniętym jeziorze pośród rozentuzjazmowanych fanów. Motocykle BMW zmodyfikowane przez firmę HPN dojeżdżały do tej mety jako pierwsze trzykrotnie: od początku do połowy lat 80. Ostatnim razem w roku 1985; kierowcą był Gaston Rahier startujący z numerem 101.
BMW G/S i BMW R nineT.
BMW Motorrad Concept Lac Rose ma wszystkie cechy ówczesnych zwycięskich motocykli i zbudowany jest na bazie nowoczesnej, drogowej wersji – przy świadomej rezygnacji z wybitnych zdolności terenowych. „Ten motocykl jest w istocie fajnym i relaksującym roadsterem z kilkoma typowo terenowymi elementami umożliwiającymi jazdę również poza utwardzonymi drogami”, mówi dalej Edgar Heinrich. „Tak wyjątkowy charakter motocykl zawdzięcza kombinacji ,customizingu’, luzu i niekonwencjonalności”.
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose Szyba ochronna z typowo rajdowym wyposażeniem, charakterystyczna maska reflektora z wysokim błotnikiem, duży zbiornika paliwa i krótkie rajdowe siedzenie to ewidentne odwołania do pierwowzoru. Elementy te odtwarzają charakterystyczną, horyzontalną linię ówczesnych BMW G/S i wyznaczają proporcje BMW Motorrad Concept Lac Rose. Obligatoryjnym wyposażeniem są sprężyny o większym skoku, oraz koła szprychowe z oponami klockowymi, podobnie jak ostrzegawczy kolor pomarańczowy na bieli alpejskiej i numer startowy 101.
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose W centrum tej wyważonej sylwetki znajduje się typowy dla BMW dwucylindrowy „bokser” z wałem Cardana zamontowany w ramie rurowej w kontrastującym kolorze, również wzorowanej na pierwowzorze. Elementy takie jak kratka ochronna na reflektor, chłodnica oleju czy osłona silnika z charakterystycznymi otworami bezkompromisowo nawiązują do funkcjonalności ówczesnych motocykli, przenosząc ją w dzisiejsze czasy.
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose Części High Performance oraz ekskluzywne detale, takie jak korek zbiornika paliwa, demonstrują dbałość BMW o wykończenie i jakość produkcji oraz stanowią szlachetne uzupełnienie wyglądu BMW Motorrad Concept Lac Rose. Ekskluzywne wyposażenie dla kierowców BMW Motorrad – kombinezon i kask bazujący na kasku BMW Enduro – w odpowiednim stylu uzupełnia BMW Motorrad Concept Lac Rose.
BMW Motorrad Concept Lac Rose Oprócz BMW Motorrad Concept Lac Rose firma BMW Motorrad jako główny sponsor imprezy zaprezentuje na stoisku o powierzchni ok. 100 m2 wiele innych custom bike’ów i zmodyfikowanych modeli R oraz nineT.
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose Publiczność festiwalu może doświadczać tam niesamowitej swobody wolnej od narzuconych konwenansów. Głęboko zakorzenione zamiłowanie – organizatorów i publiczności – do motocykli zapewniło festiwalowi w krótkim czasie ogromną popularność.
„Od początku obecności na rynku BMW R nineT jest ulubioną bazą dla modyfikacji, o czym można przekonać się również na Wheels & Waves. To dla nas powód do dumy, a jednocześnie impuls, aby samemu stworzyć na festiwal coś, czego jeszcze nigdy nie prezentowaliśmy”, tak o powstaniu tego motocykla koncepcyjnego - mówi Edgar Heinrich, szef projektantów BMW Motorrad.
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose „BMW Motorrad Concept Lac Rose jest świadomie swobodną i oryginalną interpretacją super bike’a Rajdu Paryż-Dakar z 1985 r. – w unikalnym duchu festiwalu Wheels & Waves i jego publiczności. Prezentuje ona BMW R nineT w ekscytującym, nowym kontekście i pokazuje, co możliwe jest z pomocą wyobraźni, fascynacji historią naszej marki i kilku modyfikacji”.
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose Lac Rose – ostatni etap rajdu Paryż-Dakar.
Lac Rose to francuska nazwa różowego słonego jeziora leżącego 35 km na północny wschód od Dakaru, niespełna kilometr od wybrzeża atlantyckiego. Po wyczerpujących etapach pustynnych legendarny Rajd Paryż-Dakar kończył się tam na podium ustawionym bezpośrednio na wyschniętym jeziorze pośród rozentuzjazmowanych fanów. Motocykle BMW zmodyfikowane przez firmę HPN dojeżdżały do tej mety jako pierwsze trzykrotnie: od początku do połowy lat 80. Ostatnim razem w roku 1985; kierowcą był Gaston Rahier startujący z numerem 101.
BMW G/S i BMW R nineT.
BMW Motorrad Concept Lac Rose ma wszystkie cechy ówczesnych zwycięskich motocykli i zbudowany jest na bazie nowoczesnej, drogowej wersji – przy świadomej rezygnacji z wybitnych zdolności terenowych. „Ten motocykl jest w istocie fajnym i relaksującym roadsterem z kilkoma typowo terenowymi elementami umożliwiającymi jazdę również poza utwardzonymi drogami”, mówi dalej Edgar Heinrich. „Tak wyjątkowy charakter motocykl zawdzięcza kombinacji ,customizingu’, luzu i niekonwencjonalności”.
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose Szyba ochronna z typowo rajdowym wyposażeniem, charakterystyczna maska reflektora z wysokim błotnikiem, duży zbiornika paliwa i krótkie rajdowe siedzenie to ewidentne odwołania do pierwowzoru. Elementy te odtwarzają charakterystyczną, horyzontalną linię ówczesnych BMW G/S i wyznaczają proporcje BMW Motorrad Concept Lac Rose. Obligatoryjnym wyposażeniem są sprężyny o większym skoku, oraz koła szprychowe z oponami klockowymi, podobnie jak ostrzegawczy kolor pomarańczowy na bieli alpejskiej i numer startowy 101.
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose W centrum tej wyważonej sylwetki znajduje się typowy dla BMW dwucylindrowy „bokser” z wałem Cardana zamontowany w ramie rurowej w kontrastującym kolorze, również wzorowanej na pierwowzorze. Elementy takie jak kratka ochronna na reflektor, chłodnica oleju czy osłona silnika z charakterystycznymi otworami bezkompromisowo nawiązują do funkcjonalności ówczesnych motocykli, przenosząc ją w dzisiejsze czasy.
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose
BMW Motorrad Concept Lac Rose Części High Performance oraz ekskluzywne detale, takie jak korek zbiornika paliwa, demonstrują dbałość BMW o wykończenie i jakość produkcji oraz stanowią szlachetne uzupełnienie wyglądu BMW Motorrad Concept Lac Rose. Ekskluzywne wyposażenie dla kierowców BMW Motorrad – kombinezon i kask bazujący na kasku BMW Enduro – w odpowiednim stylu uzupełnia BMW Motorrad Concept Lac Rose.
BMW Motorrad Concept Lac Rose Oprócz BMW Motorrad Concept Lac Rose firma BMW Motorrad jako główny sponsor imprezy zaprezentuje na stoisku o powierzchni ok. 100 m2 wiele innych custom bike’ów i zmodyfikowanych modeli R oraz nineT.
Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:BMW Motorrad Concept Lac Rose: interpretacja legendy Rajdu Paryż-Dakar
Dodaj komentarz
- Podobne
- BMW Motorrad rozszerza paletę indywidualizacyjną dla R nineT
- Motocykle BMW Motorrad - lifting roku modelowego 2017
- BMW R NineT Track Grinder od Urban Motor
- Nowe BMW R nineT Scrambler - dla indywidualistów
- Kask motocyklowy z technologią HUD od BMW
- Gold-Digger, czyli custom bike na 30-calowych kołach
BMW R nineT od Project Japan - cztery wizje
Custom bike: Kawasaki ZX-14R Tribal od Roaring Toyz
Aprilia Stingray od Vilnera - jedyna taka!
BMW K1200RS po wizycie w salonie Galaxy Custom
BMW Bezpieczeństwo Custom bike Ducati Harley-Davidson Honda Kaski motocyklowe Kawasaki Kobieta Kobieta na motocyklu Kobieta za kierownicą Motocykl Motocykle Motocykliści Odjechane Premiera motoryzacyjna Skutery Suzuki Triumph Yamaha
Więcej »