BMW F 800 GS Adventure - łakomy kąsek dla globtroterów
BMW F 800 GS Adventure to turystyczne enduro, które zostało stworzone dla prawdziwych globtroterów.
"Nie ważne dokąd podróżujesz, nie ważne po jakim terenie" z F 800 GS Adventure poradzisz sobie z każdą przygodą - zapewnia producent.
Zobacz także: obszerną galerię zdjęć nowego BMW F 800 GS Adventure »
Sercem maszyny jest potężny 2-cylindrowy silnik rzędowy w układzie twin o mocy 63 kW (85 KM). Z 83 Nm momentu obrotowego to enduro posiada wystarczające rezerwy mocy do pokonania nawet najtrudniejszych wyzwań terenowych z doskonałą pewnością.
Dzięki 24-litrowemu zbiornikowi i zużyciu paliwa na poziomie 4,3l przy 90 km/h może przebyć odległość, przy których baki innych już wyschły.
Zarówno na wydmach piaskowych, przełęczach górskich jak i przeprawach rzecznych, nowy F 800 GS Adventure sprosta każdemu zadaniu jakie może napotkać w odległych miejscach.
Jego rdzeniem jest odporna na skręcanie rama rurowa ze stali ze skokiem amortyzatora 230 mm z przodu i 215 mm z tyłu.
Jeździec wspomagany jest elektronicznie przez "tryb enduro", który optymalizuje reakcję zawieszenia na luźnych nawierzchniach. ABS należy do wyposażenia standardowego.
F 800 GS Adventure dostępny w wersji z obniżoną mocą do 35 DIN kW (48 KM) oraz stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg jest dostosowany do wymogów prawa jazdy kategorii A2.
Dla zapewnienia jeszcze większego poczucia bezpieczeństwa i pewności zarówno podczas manewrów jak i prowadzenia istnieje możliwość zamówienia motocykla w wersji z niskim siedzeniem lub z niskim zawieszeniem.
Motocykl jest dostępny w dwóch kolorach: matowym Sandrover i dynamicznym Red Racing.
W tym roku dla osób, któe chcą być perfekcyjnie przygotowane i wyruszyć na następną wyprawę z F 800 GS Adventure tak szybko, jak tylko to możliwe, dostępna jest ekskluzywną wersja Launch Edition (wyłącznie w matowym kolorze Sandrover).
Launch Edition łączy najlepsze pakiety wyposażenia (Pakiet Comfort, Pakiet Enduro, Pakiet Dodatków Specjalnych) posiadając wyposażenie dobrane z myślą o dalekich podróżach:
"Nie ważne dokąd podróżujesz, nie ważne po jakim terenie" z F 800 GS Adventure poradzisz sobie z każdą przygodą - zapewnia producent.
Zobacz także: obszerną galerię zdjęć nowego BMW F 800 GS Adventure »
Sercem maszyny jest potężny 2-cylindrowy silnik rzędowy w układzie twin o mocy 63 kW (85 KM). Z 83 Nm momentu obrotowego to enduro posiada wystarczające rezerwy mocy do pokonania nawet najtrudniejszych wyzwań terenowych z doskonałą pewnością.
Dzięki 24-litrowemu zbiornikowi i zużyciu paliwa na poziomie 4,3l przy 90 km/h może przebyć odległość, przy których baki innych już wyschły.
Zarówno na wydmach piaskowych, przełęczach górskich jak i przeprawach rzecznych, nowy F 800 GS Adventure sprosta każdemu zadaniu jakie może napotkać w odległych miejscach.
Jeździec wspomagany jest elektronicznie przez "tryb enduro", który optymalizuje reakcję zawieszenia na luźnych nawierzchniach. ABS należy do wyposażenia standardowego.
F 800 GS Adventure dostępny w wersji z obniżoną mocą do 35 DIN kW (48 KM) oraz stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg jest dostosowany do wymogów prawa jazdy kategorii A2.
Dla zapewnienia jeszcze większego poczucia bezpieczeństwa i pewności zarówno podczas manewrów jak i prowadzenia istnieje możliwość zamówienia motocykla w wersji z niskim siedzeniem lub z niskim zawieszeniem.
Motocykl jest dostępny w dwóch kolorach: matowym Sandrover i dynamicznym Red Racing.
W tym roku dla osób, któe chcą być perfekcyjnie przygotowane i wyruszyć na następną wyprawę z F 800 GS Adventure tak szybko, jak tylko to możliwe, dostępna jest ekskluzywną wersja Launch Edition (wyłącznie w matowym kolorze Sandrover).
Launch Edition łączy najlepsze pakiety wyposażenia (Pakiet Comfort, Pakiet Enduro, Pakiet Dodatków Specjalnych) posiadając wyposażenie dobrane z myślą o dalekich podróżach:
- Komputer pokładowy
- Podgrzewane manetki
- Centralna podstawka
- ASC
- Tryb Offroad
- Zestaw aluminiowych kufrów bocznych z zamkami
- Mocowane kufra centralnego
Dane techniczne:
Silnik | |
---|---|
Rodzaj | Chłodzony cieczą, dwucylindrowy 4-suwowy, czterozaworowy, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, układ smarujący z suchą miską olejową |
Średnica cylindra/skok tłoka | 82 mm x 75.6 mm |
Pojemność | 798 cm3 |
Moc znamionowa | 63 kW (85 KM) przy 7,500 obr/min (opcjonalnie wersja: 35 kW (48 KM) przy 7,000 obr/min.) |
Maks. moment obrotowy | 83 Nm przy 5,750 obr/min (opcjonalnie wersja: 63 Nm przy 4,000 obr/min.) |
Stopień sprężania | 12.0 : 1 |
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem | Elektroniczny wtrysk w kanale wlotowym/System sterujący silnikiem BMW, zapłon twin-spark |
Kontrola emisji spalin | Trójdrożny katalizator z zamkniętym obiegiem, zgodny ze standardem EU-3 |
Osiągi/Zużycie paliwa | |
Prędkość maksymalna | 193 km/h |
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h | 4,3 l/100 km |
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 120 km/h | 5.7 l/100 km |
Rodzaj paliwa | Benzyna bezołowiowa, o minimalnej LO 95 |
Instalacja elektryczna | |
Alternator | Alternator trójfazowy 400 W |
Akumulator | Typ 12 V/14 Ah |
Przeniesienie napędu | |
Sprzęgło | Wielotarczowe mokre, sterowane mechanicznie |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa z kołami zębatymi o stałym zazębieniu zintegrowana ze skrzynią korbową |
Napęd | Zamknięty łańcuch O-ring z amortyzatorem wstrząsów w piaście tylnego koła |
Zawieszenie/Hamulce | |
---|---|
Rama | Rurowa rama przestrzenna z silnikiem przenoszącym obciążenie |
Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła | Widelec teleskopowy Upside-down, średnica 43 mm |
Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła | Odlewany wahacz aluminiowy z tłumieniem progresywne,z regulacją napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem. Regulowane tłumienie odbicia. |
Skok zawieszenia przód/tył | 230 mm/215 mm |
Rozstaw kół | 1578 mm |
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy | 117 mm |
Kąt nachylenia główki ramy | 64° |
Koła | szprychowe |
Rozmiar obręczy, przód | 2.15 x 21" |
Rozmiar obręczy, tył | 4.25 x 17" |
Opony, przód | 90/90 - 21 54V |
Opony, tył | 150/70 - 17 69V |
Hamulce, przód | Dwie pływające tarcze, średnica 300 mm, pływający zacisk dwutłoczkowy |
Hamulce, tył | Jedna tarcza, średnica 265 mm, pływający zacisk dwutłoczkowy |
ABS | System ABS BMW Motorrad |
Wymiary/masy | |
Długość | 2305 mm |
Szerokość (z lusterkami) | 925 mm |
Wysokość (bez lusterek) | 1450 mm |
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia | 890 mm (obniżone zawieszenie 860 mm) |
Długość łuku krokowego na pusto | 1960 mm (obniżone zawieszenie 1920 mm) |
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) | 229 kg |
Masa sucha 2) | - kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 454 kg |
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) | 225 kg |
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa | 24.0 l |
Rezerwa paliwa | Około 4.0 l |
| |
1) | Zgodnie z dyrektywą 93/93/WE ze wszystkimi płynami eksploatacyjnymi, zatankowany co najmniej w 90 procentach efektywnej pojemności zbiornika paliwa. |
2) | Masa własna bez płynów eksloatacyjnych. |
Autor: E.D.
Źródło: bmw-motorrard
Źródło: bmw-motorrard
0
Komentarze do:BMW F 800 GS Adventure - łakomy kąsek dla globtroterów
Dodaj komentarz
- Podobne
- BMW F700GS, F800GS oraz F800GS Adventure po liftingu
- Kask motocyklowy z technologią HUD od BMW
- BMW spowodowało 20 miesięczną erekcję?
- BMW Motorrad prezentuje system Navigator VI
- Nowe BMW S 1000 RR, S 1000 R oraz S 1000 XR
- Nowe BMW R nineT Scrambler - dla indywidualistów
BMW F700GS, F800GS i F800GS Adventure na rok 2017
2013 BMW F 800 GS Adventure - oficjalna galeria
BMW K1200RS po wizycie w salonie Galaxy Custom
BMW R 5 Hommage - piękno tkwi w prostocie
BMW Bezpieczeństwo Custom bike Ducati Harley-Davidson Honda Kaski motocyklowe Kawasaki Kobieta Kobieta na motocyklu Kobieta za kierownicą Motocykl Motocykle Motocykliści Odjechane Premiera motoryzacyjna Skutery Suzuki Triumph Yamaha
Więcej »