Audi RS Q3: pierwszy RS serii modelowej Q
Audi RS Q3 to pierwszy samochód typu RS w doskonale przyjętej serii Q. Łączy w sobie świetne walory użytkowe z dynamicznymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna – ograniczona elektronicznie – to 250 km/h. Pięciocylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 l. generuje moc 228 kW (310 KM) i zużywa przy tym średnio tylko 8,8 litra paliwa na 100 km.
Model RS Q3 jest dowodem na to, że filozofię dużej efektywności samochodów Audi można przenieść na grunt segmentu kompaktowych SUV-ów, a tym samym stworzyć pojazd zupełnie nowej klasy. Ten wysokiej mocy kompaktowy SUV zjeżdża z taśmy produkcyjnej w hiszpańskim Martorell. To czwarty już model RS, który quattro GmbH, spółka córka koncernu Audi AG wyspecjalizowana w samochodach sportowych i wyczynowych, zamierza wprowadzić na rynek w tym roku.
Każdy detal RS Q3 emanuje sportowym duchem filozofii RS. Pod maską znajdziemy wielokrotnie nagradzany, efektywny silnik 2.5 TFSI. Na przestrzeni ostatnich czterech lat, ta pięciocylindrowa jednostka co roku nagradzana była przez międzynarodowe jury ekspertów tytułem „International Engine of the Year“ w swojej klasie. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem ma pojemność skokową 2480 cm3, dzięki której osiąga moc 228 kW (310 KM), a jego maksymalny moment obrotowy 420 Nm dostępny jest w przedziale od 1500 do 5200 obr./min. Obie te wartości sprawiają, że Audi RS Q3 nie ma sobie równych w swojej klasie.
Od 0 do 100 km/h, Audi RS Q3 przyspiesza w czasie 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Efektywnościowe rozwiązania: system Start-Stop, w który auto jest wyposażone seryjnie i regulowana pompa olejowa, przyczyniają się do wyjątkowej ekonomiki pojazdu. RS Q3 zadowala się średnio zaledwie 8,8 litrami paliwa na 100 km (206 g CO2 na km). Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który pracuje w trzech trybach, steruje się działaniem pedału gazu i układu kierowniczego. Modyfikacji – w zależności od trybu – podlega też dźwięk silnika.
Za przeniesienie napędu odpowiada kompaktowa, siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic. Kierowca może określać charakterystykę i sposób pracy wyposażonej w dwa sprzęgła przekładni, wybierając pomiędzy trybem D i S lub samodzielnie przełączać biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów, utrzymanej w typowej stylistyce RS. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro jest poruszane hydraulicznie i sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe. Podczas zwykłej jazdy sprzęgło kieruje siły napędowe przede wszystkim na koła osi przedniej. W razie potrzeby może je jednak błyskawicznie przekierować, częściowo lub w całości, na koła osi tylnej.
Audi RS Q3 charakteryzuje się nie tylko wysoką dynamiką i stabilnością manewrów, ale również zapewnia doskonały komfort jazdy. Osadzone na zębatce elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zapewnia dużą sprężystość i precyzję manewrów. Samochód wyposażono również w elektromechaniczny hamulec postojowy. Na tylnej osi zamontowano osiem wahaczy: po cztery na koło. Sportowe zawieszenie RS sprawia, że karoseria osadzona jest o 25 mm niżej.
Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 365 mm wykonano w falowej stylistyce Wave, co wpłynęło pozytywnie na zmniejszenie ich ciężaru. Obejmują je szczęki lakierowanych na czarno, ośmiotłoczkowych zacisków ozdobionych emblematem RS. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ma tryb sportowy, można go też całkowicie wyłączyć.
Wyraziste detale stylistyczne
Widoczne na pierwszy rzut oka akcenty stylistyczne podkreślają wyjątkowy status Audi RS Q3. Najbardziej wyraziste są zderzaki RS, napis quattro na środkowym wlocie powietrza, aluminiowe relingi, spojler zamontowany na tylnej krawędzi dachu, dyfuzor i duża, eliptyczna końcówka rury wydechowej. Przy pomocy dwóch pakietów stylistycznych można nadać temu kompaktowemu SUV-owi jeszcze bardziej zindywidualizowanego wyglądu.
Dynamiczna forma pojazdu jest stylistycznie kontynuowana w jego wnętrzu. Sportowe fotele z wytłoczonymi emblematami RS Q3 obciągnięto czarną tkaniną Alcantara i skórą. Wskaźniki na tablicy rozdzielczej mają szare tarcze z białymi cyframi i czerwonymi wskazówkami. Wielofunkcyjną kierownicę spłaszczono u dołu, nadając jej typowo sportowego wyglądu. Wyświetlacz kolorowego systemu informacji kierowcy FIS, w specjalnym menu RS, pokazuje ciśnienie ładowania, temperaturę oleju oraz wyświetla laptimer do pomiaru średniej prędkości przejazdu.
Pedały i miejsce na lewą stopę wyglądają jak zrobione z aluminium, a dekoracyjne listwy mają kolor czarnego lakieru fortepianowego. Elementem seryjnym jest czarna podsufitka. Inne elementy wyposażenia seryjnego Audi RS Q3 to system wsparcia parkowania plus, sprzęt nagłaśniający Audi sound system, a także reflektory ksenonowe Xenon plus i diodowe światła tylne. Na życzenie, Audi dostarcza najnowocześniejsze systemy wsparcia i infotainment - np. nawigację MMI Navigation plus, system Audi connect z telefonem pokładowym i Bose Surround Sound System.
Model RS Q3 jest dowodem na to, że filozofię dużej efektywności samochodów Audi można przenieść na grunt segmentu kompaktowych SUV-ów, a tym samym stworzyć pojazd zupełnie nowej klasy. Ten wysokiej mocy kompaktowy SUV zjeżdża z taśmy produkcyjnej w hiszpańskim Martorell. To czwarty już model RS, który quattro GmbH, spółka córka koncernu Audi AG wyspecjalizowana w samochodach sportowych i wyczynowych, zamierza wprowadzić na rynek w tym roku.
Od 0 do 100 km/h, Audi RS Q3 przyspiesza w czasie 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Efektywnościowe rozwiązania: system Start-Stop, w który auto jest wyposażone seryjnie i regulowana pompa olejowa, przyczyniają się do wyjątkowej ekonomiki pojazdu. RS Q3 zadowala się średnio zaledwie 8,8 litrami paliwa na 100 km (206 g CO2 na km). Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który pracuje w trzech trybach, steruje się działaniem pedału gazu i układu kierowniczego. Modyfikacji – w zależności od trybu – podlega też dźwięk silnika.
Za przeniesienie napędu odpowiada kompaktowa, siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic. Kierowca może określać charakterystykę i sposób pracy wyposażonej w dwa sprzęgła przekładni, wybierając pomiędzy trybem D i S lub samodzielnie przełączać biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów, utrzymanej w typowej stylistyce RS. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro jest poruszane hydraulicznie i sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe. Podczas zwykłej jazdy sprzęgło kieruje siły napędowe przede wszystkim na koła osi przedniej. W razie potrzeby może je jednak błyskawicznie przekierować, częściowo lub w całości, na koła osi tylnej.
Audi RS Q3 charakteryzuje się nie tylko wysoką dynamiką i stabilnością manewrów, ale również zapewnia doskonały komfort jazdy. Osadzone na zębatce elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zapewnia dużą sprężystość i precyzję manewrów. Samochód wyposażono również w elektromechaniczny hamulec postojowy. Na tylnej osi zamontowano osiem wahaczy: po cztery na koło. Sportowe zawieszenie RS sprawia, że karoseria osadzona jest o 25 mm niżej.
Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 365 mm wykonano w falowej stylistyce Wave, co wpłynęło pozytywnie na zmniejszenie ich ciężaru. Obejmują je szczęki lakierowanych na czarno, ośmiotłoczkowych zacisków ozdobionych emblematem RS. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ma tryb sportowy, można go też całkowicie wyłączyć.
Wyraziste detale stylistyczne
Widoczne na pierwszy rzut oka akcenty stylistyczne podkreślają wyjątkowy status Audi RS Q3. Najbardziej wyraziste są zderzaki RS, napis quattro na środkowym wlocie powietrza, aluminiowe relingi, spojler zamontowany na tylnej krawędzi dachu, dyfuzor i duża, eliptyczna końcówka rury wydechowej. Przy pomocy dwóch pakietów stylistycznych można nadać temu kompaktowemu SUV-owi jeszcze bardziej zindywidualizowanego wyglądu.
Dynamiczna forma pojazdu jest stylistycznie kontynuowana w jego wnętrzu. Sportowe fotele z wytłoczonymi emblematami RS Q3 obciągnięto czarną tkaniną Alcantara i skórą. Wskaźniki na tablicy rozdzielczej mają szare tarcze z białymi cyframi i czerwonymi wskazówkami. Wielofunkcyjną kierownicę spłaszczono u dołu, nadając jej typowo sportowego wyglądu. Wyświetlacz kolorowego systemu informacji kierowcy FIS, w specjalnym menu RS, pokazuje ciśnienie ładowania, temperaturę oleju oraz wyświetla laptimer do pomiaru średniej prędkości przejazdu.
Pedały i miejsce na lewą stopę wyglądają jak zrobione z aluminium, a dekoracyjne listwy mają kolor czarnego lakieru fortepianowego. Elementem seryjnym jest czarna podsufitka. Inne elementy wyposażenia seryjnego Audi RS Q3 to system wsparcia parkowania plus, sprzęt nagłaśniający Audi sound system, a także reflektory ksenonowe Xenon plus i diodowe światła tylne. Na życzenie, Audi dostarcza najnowocześniejsze systemy wsparcia i infotainment - np. nawigację MMI Navigation plus, system Audi connect z telefonem pokładowym i Bose Surround Sound System.
Autor: E.D.
Źródło: Informacja prasowa
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:Audi RS Q3: pierwszy RS serii modelowej Q
Dodaj komentarz
- Podobne
- Nowe Audi A5 i Audi S5 Sportback
- Nowe Audi TT Coupe - już dostępne w polskich salonach
- Nowa Octavia RS: najmocniejsza seryjna Octavia w historii
- Insignia Grand Sport – nowe oblicze Opla
- Jeep Compas prezentuje swoje nowe kształty po liftingu
- Volvo S90 Excellence – doskonały w każdym calu
Audi RS Q3 Concept 2012 - debiut w Pekinie
Audi Q3 2011 - luksusowy, kompaktowy SUV
Audi A3 Vossen - nasycone
Audi Q3 Project Kahn - grunt to prostota
4x4 Audi BMW Edycja Limitowana Edycje specjalne Fiat Fiat 500 Hatchback Kobiecy samochód Kobieta Kobieta za kierownicą Mercedes Mini Odjechane Premiera motoryzacyjna Renault Toyota Tuning Volkswagen
Więcej »