Strona główna » Samochody » Aktualności - samochody » A może Volkswagen Polo GTI lub Golf GTI Edition 35 w nowym roku?

A może Volkswagen Polo GTI lub Golf GTI Edition 35 w nowym roku?

VW Polo GTI

Wiele osób ma zwyczaj robienia listy noworocznych postanowień czy planów do zrealizowania pod koniec roku. Dla tych z Was, które marzą o nowym aucie i nie dokonały jeszcze wyboru, mamy ciekawe propozycje.

VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI

Od 2 stycznia 2012 w polskich salonach będą dostępne dwa nowe modele Volkswagena: Polo GTI oraz jubileuszowa wersja Golfa GTI – Edition 35. Oba modele łączą doskonałe prowadzenie, bezkompromisową dynamikę oraz maksymalne bezpieczeństwo z olbrzymią radością z jazdy.

Polo GTI napędzane jest silnikiem TSI o pojemności 1.4 litra z kompresorem i turbosprężarką o mocy 180 KM. Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest przednia oś, 7-stopniowa przekładnia DSG oraz elektroniczna blokada poprzeczna (XDS), która dba o doskonałą trakcję także podczas pokonywania na ciasnych zakrętów.

VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Polo GTI
VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
Z takim wyposażeniem Polo GTI jest ekstremalnie zwrotne i bardzo efektywne. Ważący 1.269 kilogramów samochód przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 229 km/h. Jednocześnie jest on najoszczędniejszym GTI w historii. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 5,9 litra na 100 kilometrów. Poprzedni model Polo GTI, wyposażony jeszcze w 1,8-litrowy silnik turbo, zużywał 7,9 litra (188 g/km CO2). Nowe Polo GTI jest zatem o 25 procent oszczędniejsze.

VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
Pozytywny wpływ na dynamikę ma seryjna 7-biegowa DSG. Ta dwusprzęgłowa przekładnia łączy w sobie sportowe cechy i oszczędność przekładni manualnej z komfortem obsługi przekładni automatycznej. Alternatywnie do trybu w pełni automatycznego, DSG pozwala także na manualną zmianę przełożenia – dźwignią selekcyjną lub seryjnymi łopatkami na kierownicy.

VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
Seryjnie Polo GTI wyposażone jest w ESP wraz z XDS, centralny zamek, klimatyzację, radio z CD, multifunkcyjną kierownicę obszytą skórą z łopatkami do zmiany biegów, czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz pakiet elementów charakterystycznych dla GTI, na który składają się m.in.: czerwone listwy na osłonie chłodnicy, wlot powietrza w przednim spojlerze o strukturze plastra miodu, rozszerzenia na progach, tylny spojler, 17-calowe koła ze stopu metali lekkich Denver i podwójna końcówka rury wydechowej. Cena nowego Polo GTI to 76.390 zł.

VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
Latem 1976 roku, kiedy rozpoczęto produkcję pierwszego Golfa GTI nikt nie przypuszczał, że 35 lat później model ten będzie miał olbrzymią rzeszę fanów, że silniki osiągną moc ponad 200 KM, i że do 2011 roku sprzedanych zostanie niemal dwa miliony egzemplarzy. Z okazji 35. rocznicy rozpoczęcia produkcji tego modelu Volkswagen zaprezentował jubileuszowy model Edition 35, który dostępny jest już także w polskich salonach.

VW Golf GTI Edition 35
VW Golf GTI Edition 35
Najmocniejszy Golf GTI osiąga moc 235 KM (25 KM więcej niż standardowa wersja) i rozpędza się do 247 km/h. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu 6,6 sekundy. W GTI sportowe osiągi szły w parze z niewielkim zużyciem paliwa, tak jest i tym razem, jubileuszowy model zużywa 8,1 l/100 km, wersja z DSG jest jeszcze oszczędniejsza – spalanie wynosi 8 l/100 km. Wartości te czynią Golfa GTI Edition 35 jednym z najoszczędniejszych sportowych samochodów w swojej klasie mocy.

Harmonijna koncepcja designu tego auta łączy klasyczne elementy GTI z elementami wyposażenia przygotowanymi specjalnie z myślą o Edition 35. Zmienione elementy zewnętrzne i detale wnętrza świadczą o wyjątkowym charakterze tego samochodu. Logo z liczbą „35” znajduje się na błotnikach, listwach progowych i oparciach siedzeń.

Seryjnie samochód ten wyposażony jest także w ESP, boczne i czołowe poduszki powietrzne, kurtyny oraz poduszkę kolanową, reflektory biksenonowe ze światłami LED do jazdy w dzień, automatyczną klimatyzację, radio CD z czytnikiem MP3, kierownicę multifunkcyjną oraz 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Watkins Glen.

Podobnie jak w klasycznym Golfie, także dla GTI Edition 35 dostępny jest opcjonalny pakiet 990 w cenie 990 zł, który obejmuje m.in. Radio RCD 310 z czytnikiem MP3 i z ośmioma głośnikami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z funkcją wizualizacji na ekranie radia, autoalarm z niezależnym zasilaniem, podgrzewane fotele i dysze spryskiwaczy oraz spryskiwacze reflektorów. Golf GTI Edition 35 z manualną skrzynią biegów kosztuje 113.690 zł, wersja z DSG – 121.590 zł.

Autor: E. Domańska
Źródło: mototarget
0
Komentarze do:

A może Volkswagen Polo GTI lub Golf GTI Edition 35 w nowym roku?

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: