Strona główna » Motocykle » Aktualności - motocykle » 2014 Honda CBR1000RR Fireblade - odświeżony Supersport

2014 Honda CBR1000RR Fireblade - odświeżony Supersport

2014 Honda CBR1000RR Fireblade

Flagowy supersport Hondy model  CBR1000RR Fireblade pojawił się w nowej odsłonie na rok 2014.

W czterocylindrowym silniku o pojemności  999 cm³, który napędza CBR1000RR zmodyfikowano głowicę oraz zmieniono kanały dolotowe i wylotowe. Wmontowano nową komorę spalania, dzięki czemu poprawiono przepływ gazów, co z kolei wpłynęło na efektywność ich spalania.

2014 Honda CBR1000RR Fireblade
2014 Honda CBR1000RR Fireblade
2014 Honda CBR1000RR Fireblade
Maszyna generuje moc maksymalną wyższą o 3 KM i wynosi ona teraz 181 KM przy 12250 obr/min. Zwiększone zostały też wartości momentu obrotowego w przedziale 4-6 tys. obr/min. (maksymalna wartość wynosi 114 Nm przy 10500 obr/min.).

Pochodzące z MotoGP sprzęgło antyhoppingowe zapewnia pełne przeniesienie mocy, przy współpracy z niezwykle gładko pracującą skrzynią biegów i łatwo wyczuwalną dźwignią sprzęgła.

Za pracę przedniego zawieszenia odpowiedzialny jest teraz odwrócony widelec o średnicy 43 mm znany jako „Big Piston". W tylnym wahaczu zastosowano system Unit Pro-Link, który współpracuje dwururowym amortyzatorem Showa „Balance Free Rear Cushion". Zarówno przednie jak i tylne zawieszenie jest w pełni regulowane.

2014 Honda CBR1000RR Fireblade
2014 Honda CBR1000RR Fireblade
2014 Honda CBR1000RR Fireblade
Za odpowiednią stabilizację kierownicy odpowiada elektroniczny amortyzator skrętu Hondy, HESD, monitorujący prędkość i regulujący stopień tłumienia. Wydajny, elektronicznie kontrolowany układ Combined-ABS jest dostępny jako opcja.

CBR1000RR otrzymał wielofunkcyjnego wyświetlacza LCD.  Co ciekawe, aby pomóc w przełączaniu biegów przy odpowiedniej prędkości obrotowej silnika, 5-stopniowy wskaźnik zmiany biegów otrzymał podświetlenie LED z regulowaną jasnością.

2014 Honda CBR1000RR Fireblade
2014 Honda CBR1000RR Fireblade
2014 Honda CBR1000RR Fireblade
CBR1000RR można spersonalizować dzięki szerokiej gamie akcesoriów Hondy, które idealnie pasują do motocykla.  Wersja CBR1000RR Fireblade dostępna jest w cenie 60.000 zł, natomiast CBR1000RR Fireblade ABS – 63.800 zł.

Dane techniczne 

Silnik  
Typ Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, rzędowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC  
Pojemność skokowa 999 cm³  
Średnica x skok tłoka 76 mm x 55,1 mm  
Stopień sprężania 12,3:1  
Moc maksymalna 181 KM przy 12250 obr/min  
Moment obrotowy 114 Nm przy 10500 obr/min  
Układ paliwowy  
Dawkowanie paliwa Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI  
Średnica gardzieli przepustnicy 46 mm  
Zbiornik paliwa 17,5 litra  
Zużycie paliwa wg WMTC** 5,6 l/100 km  
Instalacja elektryczna  
Pojemność akumulatora 12V/6AH  
Rozrusznik Elektryczny  
Układ napędowy  
Skrzynia biegów 6-stopniowa  
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe  
Napęd tylnego koła Łańcuch O-ring #530  
Prędkość maksymalna 293 km/h  
Rama  
Typ Aluminiowa, grzbietowa, 2-belkowa  
Podwozie  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2075 x 720 x 1135 mm  
Rozstaw osi 1410 mm  
Kąt nachylenia główki ramy 23° 30'  
Wyprzedzenie 96 mm  
Promień skrętu 3,2 m  
Wysokość siedzenia 820 mm  
Prześwit 130 mm  
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) 200 kg / * 211 kg  
Zawieszenie  
Przód 43 mm odwrócony, typu BPF (Big Piston Fork) widelec teleskopowy, pełna regulacja napięcia wstępnego, tłumienia siły dobicia i odbicia, skok 120 mm  
Tył Wahacz aluminiowy, Pro-Link, gazowy dwururowy amortyzator z 10 stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły dobicia i odbicia, skok 138,2 mm  
Hamulce  
Przód 320 x 4,5 mm podwójny tarczowy, radialne, 4-tłoczkowe zaciski, * eC-ABS  
Tył 220 x 5 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk, * eC-ABS  
Opony  
Przód 120/70-ZR17M/C (58W)  
Tył 190/50-ZR17M/C (73W)  

 

2014 Honda CBR1000RR Fireblade
2014 Honda CBR1000RR Fireblade
2014 Honda CBR1000RR Fireblade
Autor: E. Domańska
Źródło: Honda
0
Komentarze do:

2014 Honda CBR1000RR Fireblade - odświeżony Supersport

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: