2014 Honda CBR1000RR Fireblade - odświeżony Supersport
Dodano: 17. 02. 2014
Tagi: Honda, Honda CBR, Honda CBR1000RR, Kobieta, Kobieta na motocyklu, Honda CBR1000RR Fireblade
Tagi: Honda, Honda CBR, Honda CBR1000RR, Kobieta, Kobieta na motocyklu, Honda CBR1000RR Fireblade
Flagowy supersport Hondy model CBR1000RR Fireblade pojawił się w nowej odsłonie na rok 2014.
W czterocylindrowym silniku o pojemności 999 cm³, który napędza CBR1000RR zmodyfikowano głowicę oraz zmieniono kanały dolotowe i wylotowe. Wmontowano nową komorę spalania, dzięki czemu poprawiono przepływ gazów, co z kolei wpłynęło na efektywność ich spalania.
Maszyna generuje moc maksymalną wyższą o 3 KM i wynosi ona teraz 181 KM przy 12250 obr/min. Zwiększone zostały też wartości momentu obrotowego w przedziale 4-6 tys. obr/min. (maksymalna wartość wynosi 114 Nm przy 10500 obr/min.).
Za pracę przedniego zawieszenia odpowiedzialny jest teraz odwrócony widelec o średnicy 43 mm znany jako „Big Piston". W tylnym wahaczu zastosowano system Unit Pro-Link, który współpracuje dwururowym amortyzatorem Showa „Balance Free Rear Cushion". Zarówno przednie jak i tylne zawieszenie jest w pełni regulowane.
Za odpowiednią stabilizację kierownicy odpowiada elektroniczny amortyzator skrętu Hondy, HESD, monitorujący prędkość i regulujący stopień tłumienia. Wydajny, elektronicznie kontrolowany układ Combined-ABS jest dostępny jako opcja.
CBR1000RR otrzymał wielofunkcyjnego wyświetlacza LCD. Co ciekawe, aby pomóc w przełączaniu biegów przy odpowiedniej prędkości obrotowej silnika, 5-stopniowy wskaźnik zmiany biegów otrzymał podświetlenie LED z regulowaną jasnością.
CBR1000RR można spersonalizować dzięki szerokiej gamie akcesoriów Hondy, które idealnie pasują do motocykla. Wersja CBR1000RR Fireblade dostępna jest w cenie 60.000 zł, natomiast CBR1000RR Fireblade ABS – 63.800 zł.
Dane techniczne
Silnik | |
---|---|
Typ | Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy, rzędowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC |
Pojemność skokowa | 999 cm³ |
Średnica x skok tłoka | 76 mm x 55,1 mm |
Stopień sprężania | 12,3:1 |
Moc maksymalna | 181 KM przy 12250 obr/min |
Moment obrotowy | 114 Nm przy 10500 obr/min |
Układ paliwowy | |
Dawkowanie paliwa | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI |
Średnica gardzieli przepustnicy | 46 mm |
Zbiornik paliwa | 17,5 litra |
Zużycie paliwa wg WMTC** | 5,6 l/100 km |
Instalacja elektryczna | |
Pojemność akumulatora | 12V/6AH |
Rozrusznik | Elektryczny |
Układ napędowy | |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe |
Napęd tylnego koła | Łańcuch O-ring #530 |
Prędkość maksymalna | 293 km/h |
Rama | |
Typ | Aluminiowa, grzbietowa, 2-belkowa |
Podwozie | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2075 x 720 x 1135 mm |
Rozstaw osi | 1410 mm |
Kąt nachylenia główki ramy | 23° 30' |
Wyprzedzenie | 96 mm |
Promień skrętu | 3,2 m |
Wysokość siedzenia | 820 mm |
Prześwit | 130 mm |
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) | 200 kg / * 211 kg |
Zawieszenie | |
Przód | 43 mm odwrócony, typu BPF (Big Piston Fork) widelec teleskopowy, pełna regulacja napięcia wstępnego, tłumienia siły dobicia i odbicia, skok 120 mm |
Tył | Wahacz aluminiowy, Pro-Link, gazowy dwururowy amortyzator z 10 stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły dobicia i odbicia, skok 138,2 mm |
Hamulce | |
Przód | 320 x 4,5 mm podwójny tarczowy, radialne, 4-tłoczkowe zaciski, * eC-ABS |
Tył | 220 x 5 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk, * eC-ABS |
Opony | |
Przód | 120/70-ZR17M/C (58W) |
Tył | 190/50-ZR17M/C (73W) |
Autor: E. Domańska
Źródło: Honda
Źródło: Honda
0
Komentarze do:2014 Honda CBR1000RR Fireblade - odświeżony Supersport
Dodaj komentarz
- Podobne
- 2016 Triumph Thruxton and Thruxton R - do zakochania jedenk krok!
- Nowości motocyklowe Hondy na targach we Wrocławiu
- Jak dobrze spakować się na podróż motocyklem?
- Obalamy stereotypy i wyjaśniamy kwestie kobiety na motocyklu
- Honda Rebel - kultowy model w nowej odsłonie
- Czym kierować się przy zakupie pierwszego motocyklu?
2014 Honda CBR1000RR Fireblade
Honda CBR 600 RR - tygrysek pokazuje pazurki
Ulepszona Honda CBR500R na 2016 rok
Custom bike: Honda CB750F od Tu Thanh Da garage
BMW Bezpieczeństwo Custom bike Ducati Harley-Davidson Honda Kaski motocyklowe Kawasaki Kobieta Kobieta na motocyklu Kobieta za kierownicą Motocykl Motocykle Motocykliści Odjechane Premiera motoryzacyjna Skutery Suzuki Triumph Yamaha
Więcej »