Strona główna » Motocykle » Aktualności - motocykle » 2014 BMW S 1000 R - nowy naked bike

2014 BMW S 1000 R - nowy naked bike

2014 BMW S 1000 R

Dynamika jazdy motocykla superbike i pełna emocji stylistyka roadstera – oto najważniejsze cechy nowego BMW S 1000 R. Nowy naked bike produkcji BMW Motorrad jest oparty bezpośrednio na S 1000 RR i dysponuje dokładnie tą samą innowacyjną techniką.

Bliskie rodzinne podobieństwo do RR jest wyraźnie zauważalne od pierwszego spojrzenia. S 1000 R emanuje agresywną, dynamiczną energią. Opiera się na tej samej koncepcji ogólnej, rozwija moc 160 KM przy masie własnej 207 KM, jest seryjnie wyposażony w wyścigowe systemy ABS i ASC oraz dwa tryby jazdy – BMW S 1000 R wyznacza nowe standardy w segmencie sportowych roadsterów.

2014 BMW S 1000 R
2014 BMW S 1000 R
2014 BMW S 1000 R
Rzędowy silnik 4-cylindrowy o zoptymalizowanej charakterystyce w zakresie niskich i średnich obrotów. Modyfikując 999-centymetrowy, 4-cylindrowy silnik modelu S 1000 RR, inżynierowie położyli szczególny nacisk na potężne ale równomiernie dostarczane osiągi w całym zakresie obrotów.

Aby zapewnić użytkownikom idealną charakterystykę pracy silnika zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i w sportowej jeździe na autostradzie bądź torze wyścigowym, zdecydowanie podnieśli parametry mocy i momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów. Zarazem obniżyli maksymalną prędkość obrotową o ok. 2000/min. Maksymalna moc 160 KM jest teraz osiągana przy 11 000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 112 Nm – przy 9250 obr./min. Do wartości 7500 obr./min silnik rozwija o 10 Nm wyższy moment obrotowy niż S 1000 RR.

Tym samym motocykl znacznie agresywniej reaguje na gaz podczas jazdy po krętych, jednojezdniowych drogach. Przyrost ten uzyskano m.in. dzięki przeprojektowaniu kanałów w głowicy, modyfikacji profili krzywek rozrządu oraz odpowiedniemu dostosowaniu elektroniki sterującej. Nowy system sterowania silnikiem BMS-X wspiera także e-gaz, czyli elektroniczną przepustnicę „throttle-by-wire”.

ASC, wyścigowy ABS i dwa tryby pracy do wyboru w wyposażeniu standardowym. Dostępny tryb PRO z dwoma dodatkowymi trybami i system DTC.

Aby optymalnie zachowywać się w różnych warunkach i spełnić wymagania kierowcy, S 1000 R standardowo wyposażony jest w dwa tryby jazdy oraz system ASC (Automatic Stability Control, automatyczną kontrolę stabilności). Tryby „Rain” („deszcz”) i „Road” („szosa”) odnoszą się do najróżniejszych warunków i rodzajów dróg, opierając się na różnych charakterystykach pracy, innych przebiegach momentu obrotowego i przy innych nastawach czułości oraz sposobu działania wyścigowego systemu ABS oraz ASC. Dzięki temu jazda jest bezpieczniejsza, szczególnie przy zmiennych warunkach jazdy.

Jako opcja dostępna jest dynamiczna kontrola trakcji (Dynamic Traction Control, DTC), obejmująca także dwa kolejne tryby jazdy – „Dynamic” i „Dynamic Pro”. Nabycie tej opcji pozwala kierowcy w pełni wykorzystać potencjał sportowy motocykla, zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. Dynamiczna kontrola trakcji, obejmująca także czujnik kąta przechyłu, zapewnia możliwość bezpiecznego i maksymalnie dynamicznego przyspieszania, obecnie najefektywniejszego wśród seryjnych motocykli.

Innowacyjna technika podwozia i zawieszenia z wielkimi rezerwami tłumienia i wyczynowymi hamulcami. Opcjonalnie dostępny system dynamicznej kontroli tłumienia (Dynamic Damping Control, DDC).

Niezależnie od tego, jak bardzo ambitnie i dynamicznie jeździ kierowca, podwozie i zawieszenie S 1000 R jest gotowe stawić czoło mocy rzędowego, 4-cylindrowego silnika. Oparty na jednostce z S 1000 RR, wykorzystuje tę samą, sprawdzoną obwodową ramę ze stopu aluminium, w której silnik pełni rolę struktury nośnej. Koła są zawieszone podobnie jak w RR, z przodu na regulowanym widelcu upside-down, z tyłu na podwójnych wahaczach z regulowaną centralną golenią sprężystą.

Charakterystyka, jakiej wymaga się od roadstera, uzyskana została na drodze lekkiej zmiany w geometrii. Jak w RR, ostre, ale stabilne, a przede wszystkim bezpieczne hamowanie zapewnia układ obejmujący podwójne tarcze z dwoma radialnymi, 4-tłoczkowymi zaciskami stałymi na przednim kole i pojedynczą tarczę z tyłu, z częściowo integralnym systemem ABS. Dynamiczna kontrola tłumienia (DDC), dostępna jako opcja, pozwala elektronicznie regulować siłę tłumienia zawieszenia. Poprawiając osiągi i podnosząc poziom bezpieczeństwa czynnego, system ten w dynamiczny sposób dostosowuje w ułamku sekundy siłę i sposób tłumienia do bieżącej sytuacji.

Osobowość nowego sportowego roadstera BMW S 1000 R znajduje także odzwierciedlenie w stylistyce. Narysowany wg zasady „ogon w górze, nos w dole”, samą sylwetką sugeruje agresywność, świetne osiągi i dynamikę. Jak RR, S 1000 R jest natychmiast rozpoznawalny, wyróżnia się z tłumu.

Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:

2014 BMW S 1000 R - nowy naked bike

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: